Imetysapua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinelli

Jäsen
12.08.2010
889
0
16
Meillä poika nyt 5 viikkoinen, mun neljäs lapsi.
Imetys lähti hyvin käyntiin, ja päivisin sujuu ihan mallikkaasti mutta...
Yöt on ongelmallisia. Vauva tankkaa hyvin illalla ja ensimmäinen unipätkä on noin 4-5 tuntia. Yhden-kolmen aikaan alkaa kitinä ja rinnan hylkiminen.
Vauva siis herää mutta ei huoli rintaa, raivostuu jos sitä edes yrittää. Yleensä valvoo ihan aamutunneille saakka. On ihan virkeä ja lopuksi selkeästi nälkäinenkin mutta kun yritän tarjota rintaa niin alkaa kova huuto. Mitä ihmettä? Pulloakaan ei huoli, oli siellä sitten omaa maitoa tai korviketta.

Onko kenelläkään antaa neuvoja? Asentoja kokeiltu. Huonetta on pimennetty ja kaikkia olosuhdetemppuja kokeiltu. Vauva nukkuu mun vieressäni.

Voisko olla että herääkin masuvaivoihin eikä nälkään ja siksi ei halua rintaa. Meillä vauvalla oli ensimmäisinä kuukausina mahavaivoja jotka alkoi aina aamuyöstä. Cuplaton auttoi siihen. Tämä tuli mulla ekana mieleen.

Äipändeeruksen ajatuksessa voisi minustakin olla perää. Eiks aika monet pikkuvauvat rupee ähistelemään masunsa kanssa juuri aamuyöstä? Oletko muistanut röyhtäyttää hyvin joka syönnin jälkeen ja varsinkin yöunille mentäessä? Onko tutti käytössä, kelpaisiko se? Jos imetys muuten sujuu jo hienosti, voisi kai tutinkin jo antaa..?

Meidän vauvalla oli ihan pienenä joku juttu, että ei suostunut öisin syömään maaten kyljellään. Oli pakko nousta istumaan ja ottaa vauva syliin, vaikka olisin niin halunnut imettää öisin perhepedissä laiskana maaten. Mikähän juttu sekin oli.. meni ohi kyllä. Mutta tehän ootte ne kaikki asennotkin kokeilleet, joten ei kai ole sitten siitä kiinni.

Toivottavasti helpottaa, että saat sinäkin nukuttua! :hug:

Mun vauva heräs aamuyöllä joka yö vääntämään pierua, siihen pikku paukkuun saatto mennä monta tuntia. Loppu ähellys 10 viikon vanhana, kun oli vähän kasvanut.

Meillä on ollut molempien vauvojan kanssa ns. rintaraivareita ja imemislakkoja, ja välillä olen saanut vauvan syötetyksi ainoastaan nukkuvana. Silloin ei ainakaan kannata tuputtaa rintaa. Olen odottanut että saan vauvan nukahtamaan, ja ottanut sitten unissaan rinnalle.

Kiitos vinkeistä! Poika on onneksi hyvä röyhtäisemään ja piereskeleekin.
Ehkä vaan jotenkin vatsaa kiertää aamuyöllä vaikka ei oirehdi eikä kieriskele tms. On vaan ensin hyvin virkeä, sitten alkaa väsymys ja käsien hamuaminen. Rintaa vaan ei huoli. Jos kannan, saattaa nukahtaa hetkeksi. Silloin harvoin kun saan rinnan suuhun raivosta huolimatta (kun vaikuttaa nälkäiseltä), nukahtaa pian. Muuten ei. Tuttia poika ei huoli, yökkii suorastaan jos yrittää. Erilaisen mutoisia ollaan kokeiltu, jopa keskostuttia.

Yhteistyössä