imetysajan ehkäisystä..

Luettuani useita kommentteja minipillereiden käyttäjien kokemuksista vaikutti siltä, että pillerit taitavat olla aika epäluotettavia ja pitkiä vuotoja aiheuttavia. Onko tosiaan näin? Onko merkillä väliä ( moni puhui cerazette-merkkisistä pillereistä)?
Kuinka pian minipillereitä voi alkaa käyttää synnytyksen jälkeen? Ja onko niiden käytölle jotain esteitä?
Onko muita vaihtoehtoja imetysajan ehkäisyyn on kuin nuo pillerit tai kondomi?

Minä aloitin heti jälkitarkastuksen jälkeen minipillerit, cerazette. Minulle ne ei vuotojen takia sopineet. Nyt en huoli minipilllereitä. Kierukkaa mietin tällä kertaa kun ehkäisyn tarve on pitempi aikainen, mietityttää vain sopiiko miten hyvin. Niissäkin voi olla vuoto-ongelmia.

Kun kysyin jälkitarkastuksessa lääkärin kanssa ehkäisystä, se sano että ei hormonaalista ehkäisyä imetyksen aikana. Kuulemma vähentää maidontuotantoa. Jotkut sanoo joidenkin hormonaalisten ehkäisykeinojen käyvän imettäjälle, mutta tuo lääkäri jonka kanssa keskustelin oli sitä mieltä, että kannattaa pelata varman päälle kun on tuo rintamaito sen veran tärkeetä vauvalle...

Alkuperäinen kirjoittaja tirppis:
mulla oli ehkäisypiikki:) oli hyvä, helppo ja halpa:) ei tarvinnut muistaa kuin 3kk välein käydä pistättään piikki kankkuun/käsivarteen.
Suositellaan kankkuun ja 3 kk annos maksaa noin 7,60e jsp.

Alkuperäinen kirjoittaja mako78:
Miten tuon ehkäisypiikin käytännössä saa? Onko se reseptilääke ja kuinka pitkäksi ajaksi sen saa? Ja varataanko aina 3 kk välein aika esim. terveyskeskuslääkärille?
reseptilääke, varaat ehkäisyneuvolasta ajan ja pyydät reseptiä siihen, miulla on vuoden resepti ja sillä haen apteekista sit piikin ja meen joko neuvolaan tai terv.keskukseen piikitettäväksi. maksaa noin 7,60e/3 kk annos, mutta siinä on yks huono puoli, jos piikki ei sovi on kärsittävä koko aika ennen kuin teho hälvenee.

Yhteistyössä