imetys

  • Viestiketjun aloittaja äiti -76
  • Ensimmäinen viesti
äiti -76
kokemuksia imetyksestä keisarileikkauksen jälkeen. itselläni maidon tulo loppui kuin seinään 3 kuukauden jälkeen ja sitä ennenkin jouduin antamaan korviketta lisäksi. esikoista imetin niin pitkään kunnes tulin uudestaan raskaaksi noin vuoden verran ja maitoa riitti. :wave:
 
Mulla itsellä "maitoa" tuli jo ennen synnytystä ja vaikka mulle tehtiin sektio ja vauvaa en heti saanut viereeni, maito nousi todella hyvin, ja toistaseks on vielä riittänyt. En silti oo imettäny vielä kahta viikkoakaan =)
Omalla äidilläni ei meinannut sektion jälkeen alkaa millään tulla maitoa. Hänellä sitä kyllä riitti sitä sitten kun se vaan alkoi tulemaan. Ehkä itselläni se auttoi asiaa että maitoa oli tullut jo etukäteen. Toisin kuin äidilläni. En sitten tiedä miten yleensä sektio äideillä maitoa riittää, kuvittelisin että yhtälailla kun alakautta synnyttävillä. Toivon että itselläni riittää maitoa ainakin niin kauan ettei tarvii alkaa pelaamaan minkään korvikkeiden kanssa.
 
mulla tuli ja riitti maito hyvin keisarileikkauksen jälkeen. vika oli vaan vauvassa, joka ei tissistä osannu imeä. puolitoista kuukautta lypsin ja sen jälkeen siirryttiin tutteliin. olis varmaan kauemmanki maito riittäny, mutta ite kyllästyin lypsykoneen ääneen ja lehmämäiseen tunteeseen. :kieh:
 
Kolmantena päivänä sektiosta nousi tosi reilusti maito. Ja täysimetyksellä ollaan nyt 3,5kk oltu, korviketta ei ole poju vielä maistanutkaan ja pakkaseenkin menee joka päivä (en lypsä vaan maidonkerääjällä otan imetyksen aikana toisesta rinnasta talteen). Poju oli reilu viikko sitten 7190g ja 64,3cm.
 
äiti 04
synnytin sektiolla enkä saanu vauvaa viereeni ennen ku seuraavana päivänä ja vauvalle annettiin sinä aikana korviketta. maito ei meinannu alkaa tuleen mut sitkeesti vaan imetin ja imetin ja kk päästä maitoo tuli kunnolla eikä oo tarvinnu korviketta antaa ku ensimmäisinä päivinä ja nyt vauva on 8kk ja imetys jatkuu edelleen.
 

Yhteistyössä