Imetys töiden alkaessa???

Mulla alkaa kohta työt.. No elokuussa, ja tyttö on tuolloin 8,5 kuukautta vanha. Milläköhän tavalla tuo imetys mahtaa istua töiden kanssa yhteen? Häneltä jää 1 maito välistä kun olen töissä. Ikinä ei ole korviketta saanut, enkä tiedä juoko enää pullosta pumpattuakaan, enkä kyllä tiedä saanko enää edes pumpattua mitään?!

Onkohan se ok että vauva juo mun töissäoloajan vettä, ja imetän sitten vaikka yhden ylimääräsen kerran illalla, olettaen että hän sen huolii? Jos yksi imetys jää välistä, niin imetyksiä on tämän hetkisellä tahdilla 5-6.
 
sphe
Minä pumppasin maitoa hoitoon mukaan, ja joi sen nokkamukista ruualla. Oltiin kotona opeteltu juomaan nokkamukista vettä ja vähän ennen kuin hoito alkoi joi muutamana päivänä maitoa. Mistä vauvasi juo nyt vettä?
 
"xxx"
Miksi ei voi antaa korviketta? Ja syöhän lapsi silloin jo varmaan soseitakin, niidenkin sekaan voi lisätä maitoa? Jos pullo ei kelpaa, niin muki käyttöön vaan tuonikäiselle. :)
 
"Iitu"
[QUOTE="xxx";24169319]Miksi ei voi antaa korviketta? Ja syöhän lapsi silloin jo varmaan soseitakin, niidenkin sekaan voi lisätä maitoa? Jos pullo ei kelpaa, niin muki käyttöön vaan tuonikäiselle. :)[/QUOTE]

Koska se on epäterveellistä? I don't know... :D


Ihan hyvin pärjää jo tuon ikäinen ilman maitoa sen aikaa kun olet töissä. Syönee jo kuitenkin reilusti kiinteitä. Se 5-6 imetyskertaa päivässä kuulostaa oikein hyvältä määrältä tuonikäiselle! Kannattaa etukäteen vähän miettiä miten imetys toimii uuden rytmin kanssa.

Minun lapseni on myös menossa nyt päiväkotiin, tosin hän on jo reilusti ap:n lasta vanhempi... Meidän rytmimme tullee olemaan aamulla heräämisen yhteydessä, kotimatkalla päiväkodista, kotona illalla kerran ja sitten vielä nukahtamisen yhteydessä. Pienemmän lapsen kanssa "joutuisi" (siis saisi!) varmaan imettämään aamulla kaksi kertaa, heräämisen yhteydessä ja sitten kun jättää hoitoon, ja iltapäivällä hoidosta hakiessa lyhyt imetystuokio on yleensä hyvä tapa tankata läheisyyttä ennen kun suuntaa kotiin päin.
 
Niin siis mun vauva ei mene hoitoon, vaan jää kotiin isänsä ja veljiensä kanssa, eli voin vielä juuri ennen töihin lähtöä antaa hänelle maitoa, ja sit heti kotiin tullessa!
Eli siis se pitkä väli maidolle olisi noin seitsemän tuntia, ja imetyksiä olisi 5-6 vuorokaudessa, tai jos saan yhden lisäkerran ujutettua mukaan niin sitten 6-7. Ja kiinteitä syö viisi ateriaa päivässä, ja hyvin syökin :). Jospa me pärjättäis ihan näin vaan?
 
"mä"
Mulla olis sama homma syksyllä edessä, mies jää kotiin ja minä lähden töihin :)
Ite olen ajatellu tuon imetyshomman niin, että pumppaan 1-2 satsia vauvalle, jos vaikka mukista tai pullosta suostuis juomaan. Itestä ainakin tiedän, että tissit räjähtää, jos olen työpäivän imettämättä, joten varmaan ainakin kerran töissä on pakko pumpata ja mahdollisesti ennen töihin lähtöä, jos pikkuinen nukkuu vielä.
 
"Iitu"
Niin siis mun vauva ei mene hoitoon, vaan jää kotiin isänsä ja veljiensä kanssa, eli voin vielä juuri ennen töihin lähtöä antaa hänelle maitoa, ja sit heti kotiin tullessa!
Eli siis se pitkä väli maidolle olisi noin seitsemän tuntia, ja imetyksiä olisi 5-6 vuorokaudessa, tai jos saan yhden lisäkerran ujutettua mukaan niin sitten 6-7. Ja kiinteitä syö viisi ateriaa päivässä, ja hyvin syökin :). Jospa me pärjättäis ihan näin vaan?
Toi kuulosta aivan mahtavalta! Kiva, että isäkin saa olla (ja ilmeisesti tahtoo olla!) lasten kanssa, eikä pientä tarvitse viedä mihinkään vieraalle hoitoon. Mä sanoisin vuosien imetyskokemuksella, että tuo kuulostaa todella hyvältä, tuskin tarvitsee mitään pumppailla tai kokeilla mitään maitokikkailuja kun tuo pisin väli on vain seitsemän tuntia. Viikonloppuisin ja loma-aikoina voi jatkaa ihan lapsentahtisesti jos tahtoo, vastoin jokseenkin yleistä harhaluuloa, vauvat eivät mene siitä sekaisin. Osaavat jo erottaa milloin äiti tisseinensä on paikalla ja milloin ei!
 
"Iitu"
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24169706:
No herranen aika. Älä tee tästä ongelmaa koska se ei ole. Isähän voi antaa esim. piimää sillä aikaa kun olet poissa.
Tuota, ei ap tehnyt tästä ongelmaa, vaan kysyi vaan, että kuulostaako tää hyvältä. Ongelma on sun päässäs.
 
"Pusse"
Mä lähdin töihin, kun esikoinen oli 10kk ja meillä myös isä jäi kotiin, itseasiassa mies oli lapsen kanssa kotona siihen asti kun poika oli 2v4kk ja imetin kuitenkin siihen asti kun lapsonen oli 1½-vuotias.

Mun työaika alkoi kahdelta yöllä ja lapsi oli töihinmenoon asti herännyt yöllä syömään eikä pepulle taputtelut olleet auttaneet, aina oli imetettävä että rauhoittui. Mutta yhden yön huudolla loppui pojan yöheräilyt, kun en vaan ollut paikalla antamassa sitä tissiä.

Jos mulla oli yötyön lisäksi päivätyö, tulin siinä kuuden maissa käymään kotona, imetin lapsen kun oli kuitenkin hereillä ja lähdin uudestaan töihin. Seuraavan kerran imetin kun tulin töistä ja se saattoi olla mitä vain klo10 ja 16 väliltä. Joskus harvoin pääsin vielä kerran tuolloin kesken päivän käymään imettämässä.
Ja koska poika ei osannut juoda minkäänlaisesta pullosta, poika sai sitten jotain syötävää maitotuotetta, viiliä tai muuta. Poika ei vaan suostunut juomaan aluksi muualta kuin tissistä, pullo oli pahin vihollinen ja lopulta oppikin suoraan mukista juomaan .
Ja hengissä on kyseinen lapsi vielä vuosia tapahtuneen jälkeen :)
Yritän kuopuksen kanssa samaa temppua vuoden lopussa, on 9kk kun menen töihin ja isi jää jälleen kotiin...
 
"vieras"
älä pulloa vaan nokkamuki :)
hyvin se sujuu kun aamulla ja sit kotia tullessa imettelet. mulla suju imetys ainakin ihan näpsäkästi ku aloin opiskelee kun laps 9kk, söi aamulla, sit se 8h väliä ja päivällisellä yks imetyskerta ja ennen nukkumaan menoa viel kolmannen kerran.
 
Juu ei ongelmia, kunhan kyselen muiten muut ovat toimineet :D.. Piimää.. ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen, mutta voihan sitä tosiaan koittaa juottaa sit vähän vanhempana :). Ja joku kyseli miksei voi antaa korviketta. No voihan sitä tietysti antaa, kaksoseni kasvoivat korvikkeen voimalla hienoiksi lapsiksi. Mutta jos pärjää omasta takaa olevalla maidolla niin mennään mielummin sillä kuin kaupasta ostetulla :).
Nokkamukista tyttö juo ihan hyvin, ei mitenkään innokkaasti, mutta juo kumminkin!

Osaako muuten kukaan sanoa että montako imetystä pitäisi vähintään olla kahdeksankuukautiselle tai vanhemmalle vauvalle vuorokaudessa?

Kiitos kaikille vinkeistä, kyllä me varmaan pärjätään!!
 

Yhteistyössä