Imetys töiden alkaessa???

Mulla alkaa kohta työt.. No elokuussa, ja tyttö on tuolloin 8,5 kuukautta vanha. Milläköhän tavalla tuo imetys mahtaa istua töiden kanssa yhteen? Häneltä jää 1 maito välistä kun olen töissä. Ikinä ei ole korviketta saanut, en tiedä juoko enää pullosta pumpattuakaan, enkä kyllä tiedä saanko enää edes pumpattua mitään?!

Onkohan se ok että vauva juo mun töissäoloajan vettä, ja imetän sitten vaikka yhden ylimääräsen kerran illalla, olettaen että hän sen huolii? Jos yksi imetys jää välistä, niin imetyksiä on tämän hetkisellä tahdilla 5-6.
 
Dia
Minulla sama homma vastassa jo ensi viikolla. Vauva on tuolloin 8,5kk, hurjalta tuntuu töihin lähtö, mutta minkäs teet, pakko mikä pakko. Imetän edelleen, vauva ei ole suostunut juomaan korviketta lainkaan. Ei juo muutenkaan pullosta, hörppii mukista. Minlla on kolmivuorotyö, joten imetyskertoja jää väliin väistämättäkin aina useampia, jopa kolmekin päivän aikana. Jatkan imetystä, mikäli maitoa vain riittää ja vauva huolii. Voihan se olla, että ei enää jaksa imeäkään, suuttuu pian äiteen poissaolosta. Niinä aikoina kun olen töissä, tarkoituksena olisi juottaa korviketta ja vettä. Sittens näkee, miten käy.
 
Dia
Niin ja vielä lisäisin, että pumppaan töissä, mikäli vain maitoa tulee. Luulen kuitenkin, että se on ihan turhaa, ei näillä imetysmäärillä ja muutenkin kokemuksesta, että ei onnistu. :)
 
koynnos
8,5 kk voi hyvin juoda janoonsa vettä äidin poissaollessa. Samoin soseilla yms. voi korvata yhden imetyskerran. Itsellä imetyskerrat ovat vähentyneet töiden vuoksi 11 kk ikäisen kanssa, mutta eipä vauva osaa rintaa kaivata, kun äiti ei ole näköpiirissä. Työpäivän jälkeen sitten nautiskellaan rinnalla tosissaan :). Tsemppiä, hyvin se menee eikä imetyksen tarvitse tuohon loppua!
 
Itse aloitin työt kesäkuussa vauvan ollessa 11kk. Kovasti viihtynyt tissillä, siksi huoletti kovin miten tulee käymään. Hyvin sujui! Vauva pärjäsi ilman tissiä, eikä edes huolinut pullosta pientä tilkkaa jonka oli saanut lypsettyä. Vissiin ekan työvuoron aikan lypsin vähän, muuta muutoin ei ole ollut tarvettakaan. Kolmekin imetyskertaa riittää vuorokaudessa, ja se on helppo saada täyteen. Kannataa muutoinkin jo ruveta tarjomaan vettä mukista ruuan kanssa. Iltavuoron jälkeen vauva oli nukkumassa ja nostin tissille, söi ja jatkoi uniaan.
 
Menin töihin esikoisen ollessa n 8.5 kk, ja kuopuksen ollessa n 7 kk. Jatkoin kummankin kanssa imetystä aamuisin ennen töihin lähtöä ja sitten illalla töiden jälkeen, eli 2 kertaa päivässä. Lopun aikaa vauvat saivat ihan vaan vettä, korviketta ei meillä annettu. Ja hyvin ovat kasvaneet, esikoinen on nyt reilut 4.5 v ja kuopus 2 v 10 kk. Imetin esikoista yhteensä 13.5 kk (lopetin raskauden takia), ja kuopusta 12 kk (hän puri minua jo n. 9 kk:n iässä, mutta sinnittelin tuonne vuoden ikään asti). Eli henkilökohtaisesti en näe mitään ongelmaa tuossa iässä töihin menon kanssa, ainakaan imetyksen suhteen... sen ikäinen syö jo kuitenkin kohtuu määrän kiinteitäkin, eli energiansaanti pitäisi olla kuitenkin taattu.
 

Yhteistyössä