Imetys pian ohi, mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva vaatii lisäkertoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva vaatii lisäkertoja

Vieras
Vauva 14kk, täysimetin 6kk, sitten pikkuhiljaa vähennetty ja tällä hetkellä yksi imetys päivällä ja sitten illalla yöunille ja yöllä "tarvittava määrä", yleensä kaksi kertaa... Nyt vauva on alkanut vaatimaan tissiä myös aamulla, mutta en tiedä mitä teen? Kun olen tässä sitä ollut hissukseen lopettelemassa ja vauva se meinaakin lisätä kertoja... Vai jättäisköhän yöllä turhia vaatimatta jos sais aamulla? Vauva nukkuu vieressä ja hänellä on vesipullo sängyssä, mutta leikkii vain sillä. Ja nukahtaa vain vaunuihin tai tissi suussa. Ei ole unikouluiltu eikä aiota kouluilla. Olen kotona vielä yli vuoden ja voin imettää, ei siinä mitään. Mutta olisiko vinkkejä tai kokemuksia tästä? En siis aamulla ole imettänyt vaan tuonut aamiaispöytään (kerran viikossa on pitänyt aamulla imettää että on voitu mennä siitä suoraan vauvauintiin, mutta sitä on enää kerran).

Imetät mielestäni vielä kuitenkin aika usein...joten et varmaan ihan nopeasti ole lopettamassa... Suosittelen samaa tyyliä kuin minulla että lopetat yhden imetyksen kerrallaan, ja lopulta imetät vain kerran vuorokaudessa. Imetyskerrat täytyy vaan yrittää korvata maitomukilla ja muulla ohjelmalla, varsinkin päivisin.

Kiitos vastauksesta. Olen ajatellut jättää päivätissin pois kun siirtyy vakituisesti yksiin uniin, nyt on siis aamupäivätissille voinut nukahtaa tai ei, pidemmät unet nukkuu kärryissä ulkona ilman tissitainnutusta. Nukutustissi jäänee kai viimeisenä pois. Toivon, että yötissittelyn lopettaisi itse (välillä söikin vain kerran yössä), mutta tää aamutissin vaatiminen on nyt pienimuotoinen ongelma... Taidan koittaa vaan samaan malliin raahata aamiaispöytään.

Lisää vielä, että en siis oikein voi alkaa maitomukilla noita korvaamaan, kun eihän yöllä maitoa pitäisi antaa... Lupasin siis hammashoitolassa, että kun yöimetys loppuu niin juo öisin vain vettä jos jotain on juotava... Eli vain tuon yhden päivätissin voin vaihtaa maitomukiin kun noi aamupäivätorkut jää pois.

Minä tein juuri päinvastoin eli jätin aamutissin viimeiseksi, koska yleensä vauva nukahti vielä siihen ja sain itsekin nukkua näin vähän pidempään. Eli jätin iltatissin ensimmäisenä pois ja korvasin sen iltasadulla, meillä ei ollut siinä mitään ongelmaa. Tosin yöllä meillä ei enää syöty ollenkaan siinä vaiheessa ja vauva sai viimeisen aamutissinsä 1-vuotispäivänään. Meillä vauva nukkui omassa huoneessaan 4 kk ikäisestä alkaen eli luulen, että teilläkin yösyömiset jäisivät pois, jos vauva nukkuisi omassa sängyssään, mahdollisesti omassa huoneessa eli ei haistaisi maitoa yöllä.

Esikoinen oli rinnalla puoleen toista vuoteen ja nukkuu edelleen meidän sängyssä. Lopetti tissin itestään kun aloin odottamaan seuraavaa, mutta odotustakin oli takana jo pari kuukautta. Loppuaikana meillä oli aamu ja iltatissi ja sit se vaan loppui. Yöllä nuo imetykset vaan vedelle ja jos ei itteäs haittaa tuo nukkumis ja imetysjärjestely, niin anna sille vaan aikaa.

Ja nyt nämä pienimmäiset ovat tissillä ja esikoinen käy välillä maistamassa. Ja koska nyt on tuplat, niin pinemmät nukkuvat yhteisessä sängyssä meidän vierellä.

Minusta on sitten ihan sama haluaako ravata kahden huoneen välillä vai ottaa helpommalla ja pitää lapset samassa huoneessa.

Meillä vauva tai taapero sitten, miten vaan, nukkuu omassa sängyssään joka on sivuvaununa meidän sängyssä kiinni ja lopulta nukkuu sitten vieressä kun en jaksa enää siirtää takaisin "omalle reviireilleen". Sain kerran vauvan nukahtamaan neljä iltaa putkeen veden kanssa ja söi silloin öisin vain kerran, mutta nykyään vaatii aina tissiä. Ei auta lukemiset ja muut, vauva tulee ja "repii" liivit päältä ;)

Kiitos taas vastauksista, katsellaan miten homma kiireettömästi etenee. Toivon niin kovasti, että vauva olisi se joka lopettaa, ettei tarvitsisi itse... Mutta onhan tässä vielä aikaa.

edellisen kommetti on tyhmä. Ei lapsi ajattele muuta kuin hyvänmakuista maitoa.SULLa taitaakin olla joku kieroutuma,jos muuta tulee mieleesi.Hakeudu hoitoon,pian,please.

Mua ei mitenkää puistata, että lapsi "repii" liivit päältä muutoin kuin siinä mielessä, että saako lapsi kaiken muunkin kun vaan vaatii? Kun laittaa kovan kovaa vastaan, niin äiti suostuu ihan mihin vain? Mielestäni vanhemmat tekevät päätökset ja lapset toimivat niiden mukaan.

Alkuperäiseen ongelmaan mulla ei ole sen kummempaa vastausta kuin, että meillä lapset ovat nukkuneet aina vähintään omassa sängyssä (nuorimmainen aika aikaisin omassa huoneessakin) ja veikkaisin että juuri siitä syystä yöimetyksistä on päästy jo reilusti ennen vuoden ikää ja päivisin juomat tarjoiltiin mukista siinä vaiheessa kun kiinteitä syötiin jo enemmän kerrallaan.

Yhteistyössä