imetys/ lapsi isälle yöksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----------------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-----------------

Vieras
Eli tilanne se, ettei vanhemmat alun alkaenkaan ole olleet yhdessä. Lapsi pitäisi ilmeisesti vuoden täytettyään alkaa käydä isällään yön yli kestävissä tapaamisissa. (ei siis vielä ole täyttänyt vuotta)
Imetän edelleen, ja varmasti, jos vain maitoa riittää, imetän pitkälle yli vuodenkin iän ainakin öisin.
Joudunko silti antamaan lapsen isälle, vai siirtyvätkö yökyläilyt, kunnes imetys on loppunut?

Jos jollain tietoa, mikä on lastenvalvojan saatika tuomioistuimen kanta niin kaipaisin infoa!

Eli tilanne se, ettei vanhemmat alun alkaenkaan ole olleet yhdessä. Lapsi pitäisi ilmeisesti vuoden täytettyään alkaa käydä isällään yön yli kestävissä tapaamisissa. (ei siis vielä ole täyttänyt vuotta)
Imetän edelleen, ja varmasti, jos vain maitoa riittää, imetän pitkälle yli vuodenkin iän ainakin öisin.
Joudunko silti antamaan lapsen isälle, vai siirtyvätkö yökyläilyt, kunnes imetys on loppunut?

Jos jollain tietoa, mikä on lastenvalvojan saatika tuomioistuimen kanta niin kaipaisin infoa!

Voisko tuosta sopia suoraan isän kanssa? Siis, ihan vilpitön kysymys. Ei varmaan isäkään haluaa pientä lasta, joka huutaa öisin tissin perään. Onko isä muuten paljon lapsen kanssa tekemisissä? Rohkaisen kyllä sopimaan asiat suoraan isän kanssa ja tukemaan lapsen ja isän suhdetta!

[QUOTE="Tiina";22161819]Voisko tuosta sopia suoraan isän kanssa? Siis, ihan vilpitön kysymys. Ei varmaan isäkään haluaa pientä lasta, joka huutaa öisin tissin perään. Onko isä muuten paljon lapsen kanssa tekemisissä? Rohkaisen kyllä sopimaan asiat suoraan isän kanssa ja tukemaan lapsen ja isän suhdetta![/QUOTE]

Isää ei kiinnosta miten lapsi suhtautuisi, vaan haluaa väkisin. Halusi jo 5kk:n ikäisenä yökylään! En suostunut.
Minä uskon, että shokki olisi lapselle kaamea, enkä siksi haluaisi antaa yökylään niin pientä tissivauvaa.
Isä tapaa lastaan keskimäärin kerran kahdessa viikossa n.5 tuntia, eli ei kovinkaan paljoa.

Vähän harmittaa, kun on näin hankalaa. Oikein odotan aikaa, jolloin lapsi on isompi eikä tarvitse enää miettiä miltä lapsesta tuntuu, kun osaa jo itse kertoa!

Isää ei kiinnosta miten lapsi suhtautuisi, vaan haluaa väkisin. Halusi jo 5kk:n ikäisenä yökylään! En suostunut.
Minä uskon, että shokki olisi lapselle kaamea, enkä siksi haluaisi antaa yökylään niin pientä tissivauvaa.
Isä tapaa lastaan keskimäärin kerran kahdessa viikossa n.5 tuntia, eli ei kovinkaan paljoa.

Vähän harmittaa, kun on näin hankalaa. Oikein odotan aikaa, jolloin lapsi on isompi eikä tarvitse enää miettiä miltä lapsesta tuntuu, kun osaa jo itse kertoa!

VOisiko isä sitten nähdä lastaan useammin, miksi se yökyläily olisi niin tärkeää? Lapsihan nukkuu silloin. Jos näkisi vaikka kerran viikkoon tai pitempiä aikoja?

[QUOTE="Tiina";22161872]VOisiko isä sitten nähdä lastaan useammin, miksi se yökyläily olisi niin tärkeää? Lapsihan nukkuu silloin. Jos näkisi vaikka kerran viikkoon tai pitempiä aikoja?[/QUOTE]

kannatan kans tätä. en antaisi lasta yöksi, mutta isä ja lapsi voisivat nähdä parikin kertaa viikossa?

kannatan kans tätä. en antaisi lasta yöksi, mutta isä ja lapsi voisivat nähdä parikin kertaa viikossa?

Ei onnistu, isä asuu 200km päässä. Välillä käy 3 kertaa kuukaudessa, mutta se on maksimi.
Kyllä hän ottaisikin viikonloppuisin vaikka 10 tunniksi varmaan, mutta minusta se ei vaan ole noin pienelle hyvä. Olen ehdottanutkin hänelle, että yirttäisi tulla useammin, mutta ei se vaan onnistu.

voi kamala mikä tilanne... Yrittäisin kyllä soskussa tehdä uutta sopimusta lapsen etuun vedoten.

Onko sinulla tuttuja isän kotipaikkakunnalla? Voisitko käyttää lasta siellä tapaamassa isäänsä ja tavata omia tuttujasi tms.

No mutta eihän se tarkoita imetyksen loppumista, vaikka lapsi isällään yön välillä viettäisikin? Mun lapsi alkoi käymään isällään yön yli n. 1v2kk iässä, jolloin vielä imetin. Pumppasin maitoa, jos ja kun tarve oli. Kotona lapsen ollessa imetys jatkui normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja nimettömänä;22162010:
voi kamala mikä tilanne... Yrittäisin kyllä soskussa tehdä uutta sopimusta lapsen etuun vedoten.

Onko sinulla tuttuja isän kotipaikkakunnalla? Voisitko käyttää lasta siellä tapaamassa isäänsä ja tavata omia tuttujasi tms.

Eli siis teidän mielestänne on tärkeämpää, että yli vuoden ikäinen saa tissiä kuin että sille tulee läheinen suhde isäänsä. Voi helvetti taas...

siis täh, kyllä nyt 1v ikäinen lapsi isällään pärjää :o
mä en käsitä näitä, lapsella on oikeus isään ja isällä lapseen, se että äiti pitää itseään maailman napana ei sitä asiaa muuta, 1v ikäinen ei ole enää mikään pieni tissivauva (että edes sillä verukkeella voisi tapaamisia estää)

siis täh, kyllä nyt 1v ikäinen lapsi isällään pärjää :o
mä en käsitä näitä, lapsella on oikeus isään ja isällä lapseen, se että äiti pitää itseään maailman napana ei sitä asiaa muuta, 1v ikäinen ei ole enää mikään pieni tissivauva (että edes sillä verukkeella voisi tapaamisia estää)

Peesaan tätä. Ja on se kiva hoitaa lasta omassa kodissa kuin (näinkin ystävällisen) exän luona.

Siis puhutaanko vieläkin imetyksestä?

ei taida, kyllä tässä taitaa olla enemmänkin kyse äidistä joka roikkuu kiinni lapsessaan ja aimetyksen varjolla koittaa estää isä-lapsi suhteen kehittymisen/säilymisen

ap.lle vinkki, imetät lasta katsos tonne 3 ikävuoden korville, sitten voitkin näppärästi vedota siihen että lapsi ei oel ollut isällään joten se on lapselle haitallista, käytte vähän oikeutta ja lopulta lapsi on joku 7v ja ilman isää.. sitten se laspi on yksin sun, ei tarvitse jakaa lasta kenenkään kanssa

no jos lapsi isän tuntee niin en minä kyllä siihen näe estettä. ainakin omani kohdalla yökyläilyt onnistuisi varmasti. ja lapsi voisi tottua hyvinkin nopeasti siihen että isän luona nukkuessa ei tissiä saa. mutta isä joutuisi kyllä varautumaan äänekkäisiin öihin aluksi..

ja täytyy sanoa että kyllä minun mielestä vauvalle on ehdottomasti tärkeämpää side isäänsä entä yöimetykset, sehän nyt helpoin olisi jos vauvan yöimetykset lopettaisit/vähentäisit. asiat tärkeysjärjestykseen.

Ei onnistu, isä asuu 200km päässä. Välillä käy 3 kertaa kuukaudessa, mutta se on maksimi.
Olen ehdottanutkin hänelle, että yirttäisi tulla useammin, mutta ei se vaan onnistu.

Eli myös sinä itse voit käydä siellä sen ylimääräisen 1-2krt/kk (ehtona, että isällä on kaikki tarvittava hankittuna). Kyllä 1v menee esim. mökille autolla eikä siitä tuu mitään vahinkoja.

Eli myös sinä itse voit käydä siellä sen ylimääräisen 1-2krt/kk (ehtona, että isällä on kaikki tarvittava hankittuna). Kyllä 1v menee esim. mökille autolla eikä siitä tuu mitään vahinkoja.

Lapsi ei käy isänsä kotipaikkakunnalla (isän asuntokin on sellainen paskaläjä, etten sinne antaisi) vaan tapaa lasta tässä meidän lähellä vanhempiensa, eli lasten isovanhempien luona.
Olisiko sinusta muka kohtuullista, että pieni lapsi istuisi autossa 5-6 tuntia päivässä muutaman tunnin vierailun takia?

Lapsi ei käy isänsä kotipaikkakunnalla (isän asuntokin on sellainen paskaläjä, etten sinne antaisi) vaan tapaa lasta tässä meidän lähellä vanhempiensa, eli lasten isovanhempien luona.
Olisiko sinusta muka kohtuullista, että pieni lapsi istuisi autossa 5-6 tuntia päivässä muutaman tunnin vierailun takia?

Eli lapsi ei tulekaan käymään isän paikkakunnalla koska sen asunto on sotkuinen? x) No en tod. usko ettei mies osaa siivota tarvittaessa (varsinkin jos kerrot asiasta). Ja joku uus tekosyy aina löytyy.

Jos minä esim. joudun sairaalaan, ukko ei takuulla siivoaa tätä kämppää samalla tavalla. Mutta on hyvä isä lapselle, enkä rupee sairaalasta sossulle soittaa että voi kun toi villakoira on lapselle haitallista

Eli lapsi ei tulekaan käymään isän paikkakunnalla koska sen asunto on sotkuinen? x) No en tod. usko ettei mies osaa siivota tarvittaessa (varsinkin jos kerrot asiasta). Ja joku uus tekosyy aina löytyy.

Jos minä esim. joudun sairaalaan, ukko ei takuulla siivoaa tätä kämppää samalla tavalla. Mutta on hyvä isä lapselle, enkä rupee sairaalasta sossulle soittaa että voi kun toi villakoira on lapselle haitallista

Ei tule käymään, ennen kuin on vaihtanut asuntoa ja yökyläilyt alkaneet ja lapsi tottunut niihin.
Asuntoasiasta puhuttiin jo raskausaikana, isä itsekin silloin oli sitä mieltä, että kämppä ei sovellu lapselle, mutta niin se mieli vaan muuttuu..

Tästä paistaa suoraan läpi sun asenteesi isää kohtaan - eli imetys ei liity tähän asiaan hevon kukkuakaan...

Nyt voin jo suositella sitä lastenvalvojan tapaamista... :(

Imetät vaan niinä öinä jolloin lapsi on sinun luonasi, sehän on yksinkertaista :) Yksivuotias pärjää mainiosti ilman tissiä, mutta mukavahan se on lasta imettää jos vain voi. Itse en ole jaksanut yöimetyksiä enää 5-6 kk jälkeen, jo siinä vaiheessa vauva pärjää hyvin yön ilman tissiä jos vain on tarve.

No mutta tämä keskustelu ei oikein johda mihinkään. AP ei tullut etsimään muita ratkaisuja vaan kysyi miten viranomaiset voi jeesata kun ei halua antaa lasta isälle.

Tään lukeminen on mun aivosoluille haitallista :( AP:lle toivoisin kovasti aikuistumista kun kerran lapsikin tuli hankittua...

Yhteistyössä