Imetys ja raskautuminen - 3 yk takana. Tarkoittaako tää nyt...

• Viestiketjun aloittaja "liisukka"
  • Ensimmäinen viesti
"liisukka"
...sitä, että imetys ehkäisee täysin mulla raskautumisen? Onko kellään kokemuksia, että on tullut imettäessä raskaaksi suuremmilla yrityskerroilla kuin 3? Ja jos ei imettäessä ole raskautunut, niin kuinka pian imetyksen lopettamisen jälkeen? Kaipaisin kokemuksia! Poika on 9kk nyt, tarkoitus olisi imettää vielä ainakin 3kk... Ei olla yritetty ehkäistä raskautumista, mutta kolme kiertoa takana ja ei kuulu mitään. Poika sai alkunsa toisesta kierrosta (ekasta, jolloin oltiin ovispäivinä samalla paikkakunnalla).

Kokemuksia! Kiitos <3

msss
mä plussasin reilu kk imetyksen lopettamisen jälkeen. sitä ennen oltiin yritetty n. 3-4kk mutta aavistinkin että imetys olisi hiukan esteenä... kun poika täytti 11kk lopetin imetyksen ja siirtyi tavalliseen maitoon,siitä seuraavasta kierrosta sittten tärppäsi. :)

"ihme"
Mun ei pitänyt edes luomuteitse raskautua mutta yks kaks yllättäen raskauduin luomusti kuopukseni imetyksen aikana, enkä ees tajunnut että mistä hemmetistä oli kyse.... että en usko että välttämättä imetys ehkäisee edes sun tapauksessasi.

viides tulossa
Meillä on yritys tärpänny aina heti ekalla yrittämällä. Kaks kertaa imetyksen aikana. Kun olen kokenut, että seuraava lapsi saa luvan tulla olen vähentänyt imetystä jättämällä päiväimetyksen kokonaan pois. Kuukautiset on alkanu pari-kolmeviikkoa imetyksen vähentämisen jälkeen ja ovat tulleet vain sen yhden kerran. Sen jälkeen testi näyttänyt plussaa.

Mulla imetys on siis pitäny kuukautiset kokonaan pois. Nyt nuorimmainen oli 1v3kk kun kuukautiset alko (metyksen vähentämisen ansiosta) eka kertaa synnytyksen jälkeen. Mut kaikillahan keho ei toimi näin, joillakin kuukautiset alkaa jo silloin kun täysimetys on meneillään.....

Meillä kesti yritys 7-8kk ja imetyksen lopetin sitten 2kk plussauksen jälkeen (pojan ollessa 1v2kk). Imetys oli enemmän yöpainotteista, mutta kun kertoja vähensi pikkuhiljaa niin, että max. 1-2 kertaa / yö niin sitten tärppäsi.
Niin ja esikoinen tärppäsi ihan ekalla yrityksellä.

"vieras"
Meillä ei ensimmäisen ja toisen välillä ehkäisty ollenkaan, joten periaatteessa yritystä oli lähemmäs vuosi. Mulla kävi niin että menkat yritti alkaa useamman kerran imetyksen aikana, mutta vasta imetyksen loputtua (lapsen ollessa 9kk) menkat alkoi ja olivat heti säännölliset, kolmas normi kierto oli tärppi kierto. Esikoista aikoinaan tehtiin noin 3 vuotta.

"liisukka"
Meillä tilanne se, että mulla on ollut neljät menkat - ekat alkoivat kuukausi siitä, kun lopetin täysimetyksen. Nyt siis osittaisimetystä ja ei vain raskaudu... Mutta siis meillä loppui ensin yöimetys ja päivisin imetän 4-6krt, miten pojalle maistuu :)

Mulla imetys on ehkäissyt raskauden täysin ja toimii, vaikka imettäisin enää vain pari kertaa vuorokaudessa. Menkat on kyllä alkaneet imetysaikana, mutta kierrot ovat olleet pitkiä ja ovuloimattomia niin kauan, kun olen imettänyt. Heti imetyksenloputtua täysin ovulaatio on ilmaantunut kuvioihin ja kierto lyhentynyt normaaliksi 29-30 vrkn:n mittaiseksi ja heti olen tullut myös uudelleen raskaaksi

hullut
Miksi noin pienillä ikäeroilla pitää yrittää saada lapset? :O
Mulla ei imetys toimisi ehkäisynä, vaan menkat alkoivat 4kk. synnytyksestä.
Siinä vaan on se ongelma, et me ei saada luomuna lapsia, vaan meillä lapset "tehdään"

Yhteistyössä