Imetys ja puuttuvat kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Suurperheestä haaveileva
  • Ensimmäinen viesti
Suurperheestä haaveileva
Mikähän mun kropalle on tullut vai nytkö se sitten toimiikin vihdoin kuten kuuluu (täysimetys “ehkäisynä“)
Täysimetän meidän reilu 5kk ikäistä vauvaa. Kuukautisia ei ole tullut synnytyksen jälkeen. Muuten tämä asia ei ihmetyttäisi yhtään, mutta kun tämä on viides lapsi ja kaikista muista on kierto palannut heti säännöllisenä synnytyksen jälkeen, vaikka olen imettänyt. Lapsilla pienet ikäerot, joten en ole vielä kovin vanhakaan, sekä painokin suht samoissa lukemissa.
Viimeistä vauvaa olisi kiva alkaa kohta yrittämään..

Jos sinulla ei ollut kuukautisia (täys)imetys aikana, niin paljonko vauva söi muuta ruokaa ennen kuin menkat alkoi? Tai pitikö imetyksen olla kokonaan loppu?

vierailija
Minulla on kuusi lasta ja menkat ovat aina alkaneet vasta pari kuukautta sen jälkeen, kun imetys on loppunut. Olen imettänyt lapsiani vuoden-kahden vuoden ikäisiksi. Ollaan aina haaveiltu mieheni kanssa suuresta perheestä ja vaikka kuinka olisinkin imetystä halunnut vielä jatkaa, niin pakko on ollut lopettaa, sillä toiveita uudesta raskaudesta ei imetyksen aikana itselläni ole ollut. Useimmillani kavereillani taas menkat ovat alkaneet imetyksen aikana, joillakin jopa muutaman viikon päästä vauvan syntymästä ja jotkut jopa raskautuneet tästä ensimmäisestä kierrosta.

Yhteistyössä