Imetys ja Painonvartijat

• Viestiketjun aloittaja Juspa
  • Ensimmäinen viesti
Juspa
Kertokaa kokemuksistanne points-elämästä imetysaikana!! Syömisesimerkkejä/päivä... Vauva nyt 2kk, eli maaliskuussa saan aloittaa... BMI ennen raskautta 21, nyt 27. Vauva täysimetyksellä, mutta kilot tulivat alkuraskaudesta, joten ne eivät niin vaan imettämällä karisekaan :(

Kaipa niistä kiloista kesään mennessä on suurin osa jo karistettu... 15kg painonpudotus ois tavoitteena... Ja alottaa voin vasta maaliskuulla, toki sitä ennen YRITÄN vähän katsoa mitä suuhuni laitan... Nälkä on koko ajan kova, ja kiireessä tulee suuhun tungettua jos vaikka mitä :ashamed:

WeW ei jaksa kirjaut
Minä oon käynyt painonvartijoissa imetysaikana.
Menin sinne kun poika oli 3kk. (hiukan narrasin niitä että ottivat minut mukaan ;) :eek: :ashamed: )
Mutta mulla ei vaikuttanut ollenkaan maidontuloon. Poika oli täysimetyksellä koko painonvartija-ajan.
sain syödä 30p päivässä alkuun. Siis 8p enemän ku ei-imetyspisteillä.
Lähtöpaino oli 89.2 ja 2.5kk tippui 10kg.

Söin päivällisellä paljon perunaa ja leipää, ettei illalla ollut kova nälkä.
Leivänpäälle käytin Creme bonjour ruohosipuli LIGht tuorejuustoa margariinin korvikkeena. (1rkl=1p)
Pikku nälkään join valion vähäkalorisia keittoja, (raparperi-herukka, vadelma, mansikka, mustikka..) 0p
Jos tekee itse kiisseleitä, niin maustaa hermesetaksella tai muulla makeutusaineella.
Leivänpäällis leikkeleistä kalkkunaleikkeet hyviä ja vähän pisteitä menee (2kpl=0.5p)
Limsoista ja mehuista light juomista 0p
Leivän päälle myös paljon kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa, sipulia----hyvää! eikä pisteitä mene!
Pakastemarjoja (näin talvisaikaan)kun sulattaa erimakuja, ja syö... ei pisteitä! valion vanilla cremeä ku vaahdottaa kaveriksi, niin on vähäpisteistä! Oisko ollu 1dl=1p
Jos leivonnaista haluaa, niin kääretorttupohja on rasvaton vaihtoehto. Siihen sitten väliin marjoja makeutettuna maketutusaineella sekä tuota vaniljavaahtoa, niin on kevyttä ja hyvää!

Ostin tuon ostajanoppaan, ja sitä selailemalla etsin ja löysin paljon elintarvikkeita, jotka vievät vähän pisteitä..ja sen varjolla sitten tein kauppalistaa ja löysin paljon hyviä herkkuja!

Tsemppiä... Minulla taas uus painonpudotus menossa Huomenna alkaa vko 2.
Imetyksen lopettaminen toi lisäkiloja. Muuten pysyin saavutetussa painossani vuoden!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2005 klo 15:16 mirkku3 kirjoitti:
mistäs sellasen piste-kirjasen vois saada??? oon tämmönen tietämätön.....
Saapi kun tilaat joko painonvartijoitten kirjekurssiin tai osallistut ryhmiin.. Ei saa ilmaiseksi mistään! Ite yritin kirjoitella koneelle kun sain kaverilta lainaan, mut en saanu sitä urakkaa loppuun :'(

Yhteistyössä