Imetys ja painon pudotus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yainaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Yainaba

Aktiivinen jäsen
11.05.2005
2 743
0
36
Miten imettäjät pudotatte painoa?

Mulla on imetysaikana aina niin tajuton nälkä että tekee mieli syödä koko ajan. Raskausaikana ei paino edes noussut kuin muutaman kilon mutta mulla on aiempaa ylipainoa pikkusen ja se ois kiva saada joskus pois. Mulla ei ole muuta tarvetta laihduttaa kuin että selkäsairaus voi paremmin kun olen kevyemmässä kunnossa. Tarkoitus ei ole siis tiputtaa paljoa painoa. Olisin tyytyväinen n 5 kiloon.

Mulla onnistuisi kalorien laskeminen, mutta mikä on turvallinen raja kaloreita imetysaikana?
Hiilarit ja proteiinit osaan laskea ja vähähiilarisia ruokia suositaan jo diabeetikkolapsenkin takia. Ruokavalio sinänsä on aika kunnossa.

Ja jotain ihmeellistä, aina kun tulee valvottu yö, paino nousee seuraavat pari päivää, sitten taas tippuu ihan yhtäkkiä, kyse muutamasta kilosta heilahtelua.
Jos seuraan päivittäin painon liikkumista, se yleensä nousee, sitten kun unohdan käydä vaakassa, se lähtee laskuun ( jotain psyykkistä??? )

Liikuntaa en voi vielä kovin paljoa lisätä, johtuen hitaasti perässä kulkevasta 2-vuotiaasta ja vaunuissa makaavasta vauvasta. Koiria sentään pääsee lenkittämään useamman kerran päivässä kuitenkin, tosin pitkät lenkit on nykysin harvassa.

Vinkkejä kiitos

[QUOTE="vieras";22433704]Mulla putoaa ihan perusruoalla. Juomana lightmehut.[/QUOTE]

Mullakin juomana light-mehut, vesi ja piimä.

Edelleen kyselisin et mikä ois terveellinen kalorimäärä imetyksen aikana. Onko kellään ollut esim. lääkärin ohjeistusta painonpudotukseen imetysaikana?

Mä olen katsonut kalorilaskurista imettävälle suositellun kalorimäärän olevan n. 1700 kcal. Tietty pituus ja paino vaikuttaa ja se kuinka paljon liikkuu päivän aikana. Mulla siis mitat kutakuinkin 172cm ja 70 kg. Vauva on reilut 3 kk ja täysimetyksellä mennään. Pakko pitää vähän kirjaa syömisistä kun mulla tuppaa päivällä unohtumaan syöminen ja sitten illalla iskee makeanhimo. Maidontuotantoon kyllä vaikuttaa huomattavasti olenko syönyt hyvin vai en. En voi mitään kitudieettiä edes ajatella.