Imetys ja laihdutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AnniHelena71
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AnniHelena71

Jäsen
07.01.2009
648
0
16
Rupesin lauantaina laihduttamaan raskausajan mässäilyn :ashamed: tuomia ylimääräisiä kiloja pois (8-9, sen lisäksi yritän pudottaa vielä 5). Poika on pian 4kk vanha ja täysimetyksellä. Painonvartijoiden metodia käytän ja siinähän saisi imettäessä lisätä 10 pojoa omiin pisteisiin. En ole kuitenkaan edes tainnut tuota pistemäärää saada täyteen... mitenkähän laihdutus vaikuttaa maidontuloon ja mitä muita vaikutuksia sillä voi olla? Sen tiedän että rajussa laihdutuksessa elimistön kuona-aineita voi siirtyä maitoon- ei hyvä...

Tietoa, vinkkejä, kokemuksia kenelläkään?

Ei sais laihduttaa kun imettää. Kuona-aineita menee maidon mukana vauvalle. Elimistö voi myös joutua shokkitilaan jolloin painoa alkaa kertyä vaikka luulee laihduttavansa.

Kyllä mun mielestä järkevästi saa laihduttaa ja laihtuuhan monet paljon ilman että varsinaisesti laihduttavatkaan. Syön nyt terveellisemmin kuin aiemmin tämän imetyksen aikana (suklaalevy päivässä ja muutenkin rasvaista ruokaa isoja annoksia :ashamed: )

just puhuin neuvolassa samasta, järkevästi saa laihduttaa. Mä oon jättänyt kaikki herkut ja vaalean leivän pois, enempi vihanneksia, marjoja ja hedelmiä. Ei siis mitään älytöntä tietty voi tehdä. Mulla kyllä vaikuttaa maidontuloon vähänenkin laihdutus. Esikon kohdalla loppu lopulta siihen imetys kun oli 1v ja aloin laihduttaa. Kuopus on nyt 7kk ja alottelen. Täysimetysaikaan en uskaltanut ettei lopu maito.

Eihän sen laihduttamisen tarvii tarkottaa imetysaikana muuta kuin et jättää ne herkuttelut vähemmälle ja koettaa liikkua enemmän. Mie en ehkä ryhtys millekään muulle dieetille, kun tuollaiselle että keskittyisin vaan syömään ja elämään terveellisemmin. Mutta paastotilaan ei itseään varmastikaan saa päästää.

Yhteistyössä