Imetys ja kipu, auts!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puuhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puuhk

Vieras
Uusi vauva on nyt viiden päivän ikäinen ja tissit on kovilla. Enpä muistanutkaan kuinka kipeää tämä alku on. Nännit on rikki, tissit painaa ja tuntuvat puolikkaita amerikkalaisilta jalkapalloilta. Ja joka kerta imettäessä suurin kipu tuntuu selän puolella kainalossa. Siellä tuntuu siltä, kun joku kääntelisi puukkoa haavassa.

Ei nämä mun imetystä kaada, mutta välillä pitää oikein rohkaista laittamaan tissi vauvan suuhun. Irvistelyä ja mielessä kiroamista on tullut harrastettua tässä muutaman viime päivän aikana riittämiin. Onneksi tiedän, että kohta helpottaa ja imetys muuttuu oikeastaan ihanaksi hetkeksi vauvan ja mun välillä.

Esikoisen kohdalla imetyksen jälkeen haikea tunne pitkäksi aikaa, kun sitä läheisyyttä ei enää ollut. Nyt ajatus siitä auttaa pääsemään näistä alkuajoista ja kivuista yli :)

Mä suorastaaan pelkäsin imettämistä siinä alkuvaiheessa, ihan oikeasti mietin, että jos olisin voinut synnyttää vauvan uudelleen, olisin tenhyt sen mieluummin kuin antanut rintaa. Synnyttäinen sattui oikeasti vähemmän!

Onneksi ongelma meni kokonaan ohi parissa viikossa

ja muista katsoa että imuote on hyvä!

Norjassa synnärillä saa sellaset simpukan kuoret, joihin puristetaan vähän maitoa imetyksen päätteeksi ja nännien suojaksi. Maito hoitaa nännejä eikä ne simpukat kuivu kiinni niinkun liivinsuojat, auts.

Lansinohin ja Bepanthenin lisäksi , lämmintä suihkuttelua illalla , että röörit kainaloissakin pysyy auki.
Ja ajattele, että kun kainalossa tuntuu - niin jospa se vauva saa just sitä terveellistä 'takamaitoa' ...

Kiitos tsemppauksista! Ja tämän ketjun ansiosta muistin, että kaapissa on Lansinohia esikoisen jäljiltä (ja oli vielä päiväystäkin jäljellä). Bepanthenilla ollaan tähän asti menty, mutta toi lämmin suihkuttelu täytyy vielä lisätä kikkakolmosiin.

oi, tiedän tunteen :$ mulla tässä 9päivän ikäinen vauva ja nyt on pari päivää imetys ollut helpompaa. alkuun kyllä meinasin että luovutan, kun sattu niin perhanasti! mutta lansinoh-voide pelasti :D se on oikeesti tosi tehokas.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
ja muista katsoa että imuote on hyvä!

Norjassa synnärillä saa sellaset simpukan kuoret, joihin puristetaan vähän maitoa imetyksen päätteeksi ja nännien suojaksi. Maito hoitaa nännejä eikä ne simpukat kuivu kiinni niinkun liivinsuojat, auts.

*hrrrrr* Muista elävästi kun esikoista imettäessä kävi juuri näin ja repisi ihanasti kipeän nännin ruville :kieh: :kieh:

Yhteistyössä