Imetys ja järkyttävä nälkä koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)))

Vieras
Vauva on 7 viikkoa vanha ja mulla on aivan järkyttävä nälkä koko ajan. Voisin syödä, syödä ja syödä ja jälkiruuaksi vielä vähän syödä. Apua, onko tämä ihan normaalia :D

sama oli täällä. laihduin 6kk:ssa entiselleni ja ehkä 1-2kg lisää kuin mitä olin ennen raskautta. sen jälkeen kun aloitettiin vauvalle kiinteät, oma paino meinasi lähteä nousuun, kun ei ihan heti muistanut pienentää annoskokoa. silloin kannattaa syödä hedelmä, kun tekee edelleen mieli jotain, elimistö kun on tottunut siihen jatkuvaan mättämiseen. mulla siis 2 lasta ja molemmista raskauksista+imetyksistä sama juttu..

tota se just on. mun oli imetysaikana syötävä yölläkin, niin järkky nälkä oli koko ajan. ja imetyksen loputtua painoin silti 2 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta, vaikka olin alipainon rajoilla jo ennen raskautta...

Mulla oli kanssa ihan käsittämätön nälkä, sitä muistaakseni kesti jotain kuukauden yötä päivää. Sitten aloin pärjätä niin, ettei yöllä tarvinnut syödä. Aluksi piti yölläkin ekasta vauvan inahduksesta nousta itse syömään, että jaksoi imettää. Tein aina illalla leipiä valmiiksi jääkaappiin. Päivällä saattoi kevyesti syödä parin tunnin välein ihan mitä vaan, ja paino laski silti.

Vauvalla tänään synttärit, eli 1 v. Tai taaperohan tuo jo on =) Painoa on synnytyksen jälkeen lähtenyt 18 kg, ja olen 8 kg kevyempi kuin ennen raskautta. Mutta totta on, että pitää olla nyt jo tarkkana, ettei paino pääse uudestaan nousemaan. Tissittelyn poika lopetti 10kk ja yhden viikon iässä.

On se normaalia. Kun sitten lopetin imetyksen aika nopealla tahdilla, tuntui tosi oudolta, kun ruokahalu suorastaan romahti. Mieskään ei meinannut tajuta, että mulle ei saa laittaa kuin puolet entisistä annoksista eikä aina kannata kantaa ruokaa eteen.

Voih, niin mullakin.... painoa tuli 20kg raskauden aikana, siitä nyt 10kg lähtenyt. Mut nyt sitten keikun tämän ylimääräisen 10kg kanssa - se ei ole viikkoihin muuttunut mihinkään.... Vauva kansa 7vk.
Mä yritän koko ajan kattoo syömisiäni, palkään että tää ylipaino jää eikä lähdekään. :(

Esimerkkinä, että mä vetäsin kevyesti pullon jaffaa ja paketillisen fazerin sinistä päivittäin kun imetys alkoi..

Ei paha jos menee päivän aikana tuo mutta minulla menee yhdellä kertaa usean kerran päivässä, välipalana syön herkkuwiinereitä coca-colan kanssa. Pitää niin kiirettä että en kerkeä tehdä kunnon ruokaa vaan ostan kaupasta yleensä pitsoja ja jotain valmis ruokia.

Syö! Mä söin imetysaikana kuin hevonen ja silti kaikki huomautteli kuinka kauhean hoikka olen. Imetys voi laihduttaa tosi paljon. Muista huolehtia kalsiumin saannista myös, vaikka tablettia lisäksi.

Mulla saattaa hupsahtaa 3 leipää/kaksi lautasellista ruokaa/jne tuosta vaan ja hetken päästä mietin jo, että kylläpä on nälkä. Siis tunnin päästä about. Tuntuu, ettei ole kylläisyyden tunnetta juurikaan, vaan aina kroppa huutaa lisää sapuskaa. Ei kai siinä, pitää vaan syödä :)

On tosi tärkeetä syödä tarpeeksi niin vauva saa hyvää maitoa eikä maidontulo ehdy. Mutta ruuan laatuun tarvitsee kiinnittää huomiota, ei ole hyväksi vauvalle eikä äitille että kalorit napataan epäterveellisistä herkuista.

Yhteistyössä