Imetys/Baarinlähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermoilija

Vieras
Huomenta!!

Kaipaisin hieman kokemusta/tietoa, kun olen pääsiaiäisenä lähdössä juhlimaan rakkaan ystäväni 30 vuotissyntymäpäivää ja ihan baariin olemme siis suuntaamassa. Tämä on eka kertani ulkona sitten vauvan syntymän.

'Ongelma' on siis se, että vauva syö vielä pelkkää rintaa, 5krt päivässä, aina kiinteän yhteydessä. osaa kyllä hörppiä jo vettä nokkiksesta joten yhden kerran (vaikka aamupalan) imetyksen voi jättää väliin.

Mutta siis, uskaltaako jo esim.11 aikaan imettää? Mikä olisi hyvä tauko?
Toinen mitä vähän pelkään, että sorrun polttamaan tupakan... ja ylipäänsä menemme baariin, missä saa polttaa ja pelkään, että savu imeytyy jotenkin maitoon.

Kiitos jos joku osaa neuvoa!!

Ei oikein osaa pullosta juoda, joskus 5kk ikäisenä suostui ottamaan, mutta nyt ei enää huoli, vaikka hyvähän tuo periatteessa, on jo 10kk (taisi unohtua mainita).

Ja siis, rinnoista ei tahdo herua millään pumpulle, olen muutaman kerran kokeillut, kun on ollut päivämenoa.

Siis ehditkö illalla imettämään ennen kuin lähdet ja nukkuuko vauva koko yön syömättä?

Jos näin on, minusta sinulla ei ole ongelmaa. Tottakai voit imettää aamulla.

Vai jäätkö hengaamaan johonkin vielä seuraavaksi päiväksi? (Ymmärsinkö kysymyksen oikein?)

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Siis ehditkö illalla imettämään ennen kuin lähdet ja nukkuuko vauva koko yön syömättä?

Jos näin on, minusta sinulla ei ole ongelmaa. Tottakai voit imettää aamulla.

Vai jäätkö hengaamaan johonkin vielä seuraavaksi päiväksi? (Ymmärsinkö kysymyksen oikein?)

Siis tarkoitus on lähteä vasta illalla, 19 jälkeen, kun vauva on syönyt viimeisen kerra. Öisin ei enää syö.

Ja tarkoitus on tulla yöllä jo kotiin, mutta tosiaan mietin, että milloin 'uskaltaa' imettää ilman alkoholia yms. maidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä jos jättäisit mieluummin juomatta.

Niin olisihan tämä varmasti fiksuin vaihtoehto, mutta viimeksi olen ollut ottamassa syyskuussa 2006, niin kyllä mieli tekisi jo vähän irroitella. Joten sallittakoon se minulle, jookos?

niin ja baareissa ei saa enää polttaa (paitsi erillisissä tupakka-tiloissa).
Sallitaan toki sulle irrottelu, mutta jos kokeilisit vauvalle vaikka nokkamukia ennen tuota reissua, josko siitä oppisi hörppäämään?

Alkoholi (ja nikotiini) poistuu äidinmaidosta kuten verestäkin, eli kunhan juomisen ja imetyksen välillä on riittävän pitkä tauko, voit imettää ihan normaalisti. Päihdelinkin sivuilla voit laskea milloin alkoholi on poistunut, ja imetystuen sivuilta löytyy muuta tietoa aiheesta. Jos siis otat illalla/yöllä muutaman drinkin ja olet aamulla "selvä", mitään estettä imetykselle ei ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hermoilija:

Niin olisihan tämä varmasti fiksuin vaihtoehto, mutta viimeksi olen ollut ottamassa syyskuussa 2006, niin kyllä mieli tekisi jo vähän irroitella. Joten sallittakoon se minulle, jookos?

Tiesitkö että irrotella voi myös ilman alkoholia?

sehän riippuu juotko 1 vai 10...
jos olet 1promillen humalassa niin sama promille määrä on äidinmaidossakin.
eli jos pidät mielessä minkä verran olet juonut niin alkoholilaskurilla näet noin tilanteen.
itse suosin pitempää imetystaukoa jos ottaa enempi, sillä vaikka oma olo olisi ns normaali voi vielä alkoholipitoisuutta olla veressä.
mutta jos ottaa sievästi pari kolme annosta niin aamulla voi jo imettää.

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

Kannattaa koittaa pumpata tai lypsää aamulla maitoa hieman pois ennen imetystä.. Mutta kyllä sitä varmasti jo uskaltaa silloin puolilta päivin imettää, jos ei nyt ihan hirveästi juo.

Tiesitkö että irrotella voi myös ilman alkoholia?

*huokaus* tiedän kyllä... mutta ilmeisesti mä olen nyt sun mielestä paha paha äiti, kun haluan ottaa alkoholia ja irroitella sen kanssa?? Ei tarkoitus nyt ollut ihan perseitä ottaa, mutta pieni sievä kuitenkin.

Ja onhan se tosi hauskaa olla synttäreillä selvinpäin kun muut humalassa.

Että kyllä minä nyt aion ottaa ja ihan hyvällä omallatunnolla, mutta nämä imetysasiat nyt vain mietityttävät ja niitä tässä kysyn, en sitä että voiko irroitella ilman alkoholia.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
jos olet 1promillen humalassa niin sama promille määrä on äidinmaidossakin.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

Ja olet kuollut paljon ennen kun sitä alkoholia on maidossa niin paljon, että sillä on minkään näköistä vaikutusta vauvaan.
Riski on siinä, että pudottaa vauvan humalassa häntä hoitaessaan eikä suinkaan siinä alkoholimäärässä, mikä maidossa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Kannattaa koittaa pumpata tai lypsää aamulla maitoa hieman pois ennen imetystä.. Mutta kyllä sitä varmasti jo uskaltaa silloin puolilta päivin imettää, jos ei nyt ihan hirveästi juo.

Toi muuten ei auta mitään.
Imetystukilista.net:

Maito ei tietenkään kulje maksan kautta alkoholeistaan eroon pääsemässä, mutta alkoholin molekyylirakenne on niin pieni, että sitä on tasaisesti kaikissa ruumiin nesteissä ja niistä se myös tasaista tahtia huuhtoutuu pois. Ei siis ole mitään tarvetta lypsää pois "etummaisia" maitoja, jotka ovat muodostuneet sinä aikana kun alkoholia on nautittu. Jos et ole enää huppelissa, ei prosentteja enää ole rintamaidossakaan.

Imetystukilista.net:

Maito ei tietenkään kulje maksan kautta alkoholeistaan eroon pääsemässä, mutta alkoholin molekyylirakenne on niin pieni, että sitä on tasaisesti kaikissa ruumiin nesteissä ja niistä se myös tasaista tahtia huuhtoutuu pois. Ei siis ole mitään tarvetta lypsää pois "etummaisia" maitoja, jotka ovat muodostuneet sinä aikana kun alkoholia on nautittu. Jos et ole enää huppelissa, ei prosentteja enää ole rintamaidossakaan.

No ei siinä sentään prosentteja oleollukkaan, promilleja vain.
Veressä voi kyllä olla viellä alkoholia (siis rintamaidossakin) vaikka tuntisi itsensä täysin selväksi.

Otat sen verran siellä baarissa ettet ihan konttauskunnossa ole niin etköhän voi sitten imettää 11 aikoihin. Teet vaikka jotenkin niin että joka toinen drinkki onkin vettä :) Tosin vinkkinä kun sinne baariin meet niin mä olin kerran baarissa kun vielä imetin ja voi luoja kun tissit oli maitoo täynnä, ja missäs niitä tyhjentäis? No mä kyykyssä lotrasin niitä vähän tyhjemmiks vessanpönttöön kun muualla ei voinu niin ettei kukaa ois nähny :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Tosin vinkkinä kun sinne baariin meet niin mä olin kerran baarissa kun vielä imetin ja voi luoja kun tissit oli maitoo täynnä, ja missäs niitä tyhjentäis? No mä kyykyssä lotrasin niitä vähän tyhjemmiks vessanpönttöön kun muualla ei voinu niin ettei kukaa ois nähny :ashamed:

Heh :D

mulla ei varmaan tota ongelmaa kuitenkaan tule, kun niin tasaantunut maidon tulo, ettei edes aamuisin ole piukkana, vaikka olis ollut 12h imettämättä.

Mutta kiitos oikein paljon vastauksista! Ihanaa päästä ulos pitkästä aikaa ja ilmeissti voi nyt sitten huoletta syöttää toisen sitten lounaan jälkeen :)

Imetystukilista.net:

Mä kysyin tätä aikanaan neuvolasta, kun luulin et ne maidot jotka on muodostunut sillon kun on humalassa pitää pumpata pois niin ei tod. tarvitse alkoholi poistuu maidosta samalla kuin verestäkin ja jos verenalkoholi pitoisuus on alle 0,5 niin maidossa sitä on niin häviävän pieni määrä ettei sillä ole vaikutusta vauvaan! Kuulostaa minusta hurjalta mutta näin neuvolasta opastettiin. Itse kyllä silti odotin että kaikki alkoholi oli poistunut

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Tosin vinkkinä kun sinne baariin meet niin mä olin kerran baarissa kun vielä imetin ja voi luoja kun tissit oli maitoo täynnä, ja missäs niitä tyhjentäis? No mä kyykyssä lotrasin niitä vähän tyhjemmiks vessanpönttöön kun muualla ei voinu niin ettei kukaa ois nähny :ashamed:

Heh :D

mulla ei varmaan tota ongelmaa kuitenkaan tule, kun niin tasaantunut maidon tulo, ettei edes aamuisin ole piukkana, vaikka olis ollut 12h imettämättä.

Mutta kiitos oikein paljon vastauksista! Ihanaa päästä ulos pitkästä aikaa ja ilmeissti voi nyt sitten huoletta syöttää toisen sitten lounaan jälkeen :)

Hauskaa reissua :D Ja sitte pitää kans nauttii eikä miettiä kokoajan et mitenhän siellä kotona menee (hyvin siellä menee kummiski) :whistle: ;)

Yhteistyössä