Voin lohduttaa tai ahdistaa sinua sillä, että niitä, joilla maitoa ei tule om todella vähän. maitoa tulee kyllä kun imettää, alussa vaikka tyhjää rintaa.
Älä näin etukäteen ahdistu imettämisestä. Se voi olla ihan luonnollinen juttu, kun vauva tuodaan viereen, niin tökätä sille tissi suuhun. Jos on ongelmia, niin niitä sitten on, eipä kannata ennakkoon niistä huolehtia.
Suosittelen kuitenkin, että koitat sitä imetystä. Jos se tuntuu kamalalta, lopetat sitten. Aloitettua kun sitä ei enää sitten myöhemmin saa, vaikka haluaisi.
Imettäminen on monella tapaa helppo ruokinta keino. meillä esim kakasikerroksienen talo ja keittiö ala kerrassa. On helpoista helpoin herätä yöllä vauvn yninään ja heittä sille vain rinta suuhun versus että joutuisin ravaamaan aina alakertaan ja lämmittlemään maitoa pullossa. Lisäksi ruoka on aina mukana ja oikeanlämpöistä ja puhdasta.
Korvikkeilla kasvaa ihan yhtä hyvin. Imetyksellä voi olla mahdollista saavuttaa jotain, mitä ei pulloruokinnalla saavuteta. Mutta jos imetys ahdistaa... Omien tuntemusten mukaan kannattaa toimia.
Itse tykkään imettää erityisesti juuri sen helppouden vuoksi ja sen vuoksi, että lapsi tuntuu niin läheiseltä siinä rinnalla. Se on meidän oma hetki. Kuitenkin luultavasti lopetan imettämisen jo hiukan eenn kuutta kuukautta henkilökohtaisista syistä. imetyksen huonoimpina puolina olen kokenut rintojen kipeyden, suuren koon, pinkeyden ja ylettömän maidon valumisen. Alituisen paitojen räpläämisen. itsellä tulee maitoa niin reilusti, että olen kiinni vauvassa tai lypsykoneessa. yli kahden tunnin ero kummastakin on aika mahdotonta. Maito valuu ja suihkuaa kaikkien paitojen läpi.
Silti imetän tällä hetkellä mielelläni, se sopii meille.
Kokeile, niin tiedät, miköä sopii teille. Mutta älä nyt raskauden viime metreillä tuhlaa ylettömästi voimavaroja tähän. nythän on paljon muutakin, mihin keskittyä...