imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiki

Vieras
meillä meni esikoisen imetys ihan honkiin, tuntui ettei maito noussut missään vaiheessa ja kokonaan se loppui 6viikon kohdilla.

KAkkosen kanssa haluaisin todella onnistua. eipä tuon esikon kanssa edes käynyt mielessä että se voi epäonnistuakin, pidin ihan itsestäään selvänä että imetän, ja että se onnistuu... toisin kävi.

Vinkkejä siis kehiin.

Miten ne imetyss teet toimii, auttaako nostamaan maidon?

Mulla on rinnat ja nännit ihan hölmön malliset... toinen nänni sojottaa vain alaspäin, siitä en kertaakaan onnistunut kuin makuullaan imettämään, vinkkejää tähän?

ja nännit ovat lisäksi hankalat... imetys ei onnistunut kertaakaan ilman rintakumeja.... ja ne taas tuntui todella hankalilta, vaivalloisita siinä välissä...maidon heruminen kesti kauan, kumit irtosivat yhtenään...plaa plaa... Miten nännejä voisi muokata sellaisiksi että vauva siitä saisi paremmin kiinni?

mä olen imettänyt nyt 5 kuukautta ja koko ajan rintakumeilla eikä ole ollut yhtään hankalaa kun siihen hommaan tottuu, onhan siinä aina pesemistä imetyksen jälkeen ja pitää huolehtia että on rintakumi mukana kun lähtee jonnekkin mutta..mulla rinnat sellaset ettei niistä saisi otetta ollenkaan ilman kumia. Alussa vauva hermostui kun maitoa ei tosiaan ala herumaan heti mutta nyt jo tietää että kohta sieltä maitoa tulee kun hetken imee eikä hermostu. Toivottavasti vielä ainakin hetken pystyn ja voin imettää. Tsemppiä sulle ja toivotaan että imetys onnistuu!

Rintakumi ei ainakaan edistä sitä maidon nousua/ herumista, et jos siinä on ongelmaa :/ Minä suosittelen noita nänninkohottajia, omakohtasta kokemusta ei kylläkään oo. Toinen on ihan vaan sormin vähän venytellä nänniä. Yöimetys, lypsäminen, hyvä rento asento... Paljon on konsteja, imetys vaatii vähän opettelua. Minä sain aivan mahtavat eväät imetykseen keskososastolta, eli kyllä ne neuvoo kun vaan vaatii/ pyytää =)

Esikoisen kohdalla oli samanlaisia ongelmia imetyksessä, sai koko ajan lisämaitoa pullosta ja muutaman kuukauden päästä imetys loppui kokonaan. Rintakumista pääsin eroon, kun aloitin imetyksen kumin kanssa, kun "nänni venyi", nappasin kumin pois. Viimein sitä ei enää tarvinnut ollenkaan.

Seuraavan lapsen kohdalla, nännit oli venyneet niin, ettei kumia enää tarvinnut. Yritin mahd nopeasti ensimmäisinä päivinä päästä lisämaidosta eroon, ja hyvin sujui, imetin kakkosta yli vuoden vanhaksi.

Maidon riittämiseen täytyy ihan oikeasti juoda paljon ja syödä hyvin.

no tuo oli varmasti yksi miksi imetys ei ottanut onnistuakseen kun meillä olis ja pienestä pitäen nukuttu 10h yössä... pitää noita kohottajia mennä etsimään... tietääkö kukaan siitä teestä, onko mitään apua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoisen kohdalla oli samanlaisia ongelmia imetyksessä, sai koko ajan lisämaitoa pullosta ja muutaman kuukauden päästä imetys loppui kokonaan. Rintakumista pääsin eroon, kun aloitin imetyksen kumin kanssa, kun "nänni venyi", nappasin kumin pois. Viimein sitä ei enää tarvinnut ollenkaan.

Seuraavan lapsen kohdalla, nännit oli venyneet niin, ettei kumia enää tarvinnut. Yritin mahd nopeasti ensimmäisinä päivinä päästä lisämaidosta eroon, ja hyvin sujui, imetin kakkosta yli vuoden vanhaksi.

Maidon riittämiseen täytyy ihan oikeasti juoda paljon ja syödä hyvin.

tuo juominen on aina ollut ongelmani...ei tuu juotua normistikaan kunnolla, sitä on nyt pakko opetella.

Minä en usko siihen teehen vaikka sitä hieman esikon aikana litkinkin. Idea on se, että tulee vaan juotua tarpeeks kun on jotain "tähdellistä" juomista. Mulla oli aina puolenlitran lasi vettä vieressä kun imetin ja koko ajan sitä litkin ja vielä lisää aina imetyksen lopuksi. Ja tosiaan minäkin ekat 1,5kk imetin rintakumilla kun esikko synty keskosena ja oli kaks ekaa viikkoo sairaalassa ja ei vaan saanut tissistä otetta. Kun laskettu aika lähestyi alkoi imetyskin sujua ilman kumia, kuten edellä joku jo kirjoittikin, et eka kumilla ja sit nappasin kumin välistä :)

Yhteistyössä