imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kauanko kestää että rinnat tottuu siihen maidontuloon ja imetykseen? Niin ettei se enää satu, eikä tunnu niin järkyttävältä kun maito nousee tai toinen falskaa kun toisesta imee jne.
Ja ylipäätään milloin se elo tasaantuu, millon voi mennä vaikka jumppaan niiden tissien kans :D ja liikkua silleen vähän rennommin ettei tarvi pelätä kokoajan että tissit vuotaa ja ettei kaupassa tunnu siltä että tissit räjähtää jne.
Ja laihduttaako imetys kaikkia? :D

Haluaisin imettää ja onnistua siinä vihdoin, aikaisemmin imetin max 2-3kk kun se oli hirveetä! just nuo edellämainitut jutut, tuntu ettei ne helpota.

mulla tulee aina maitoa toisesta rinnasta ihan järkyttävät määrät ku toisesta imettää eikä se oo loppunu vieläkään vaikka oon jo 10kk imettäny.... nuo muut vaivat rupes katoamaan mulla noin 1-2kk kuluttua...

Mun meni viikko siihen tasaantumiseen ja siihen ettei tekisi mieli kiljua kun sattuu niin pirusti.. Kolmosenkin kanssa. Ja mun falskas loppuun asti (9kk) aina toinen tissi.. :xmas: Enkä jumppaan uskaltaunu ollenkaan, mut mun tissit tais muutenkin olla vähän yliaktiiviset. :whistle:
Mut eiköhän se siittä ap. :) Rennosti vaan.

noh mulla on tää kolmas lapsi tässä nyt ½ vuotta että on tuoretta kokemusta.. :) Mulla tuntuu kyllä vieläkin kun alkaa herua esim. kauppareissulla ja sitähän tulee. Mulla ei liivinsuoja riitä sen imemiseen. Jos olen kotona, painan toista nänniä samalla "kiinni" kun lapsi imee toista, eli maidon tulo imemättömästä rinnasta tyrehtyy siihen.
Tää vauva ja imetys ei ole laihduttanut mua pätkääkään. Tosin olen syönytkin runsaammin kuin koskaan aiemmissa imetyksissä. Ollaan siis täysimetyksellä ja lapsi kasvanut tosi hyvin.
Imetys on imetystä ja siinä on kaikenlaista hyvää ja huonoakin. Pitää sitten vain puntaroida miten haluaa. On imetys sitovampaa kuin pulloruokinta.

Tasoittuu kun vauvalla selkeä ateriarytmi, eli syö vaikka kolmen tunnin välein. Silloin rinnat eivät pakkaudu vaan maitoa muodostuu sopiva määrä. Ainakin viimeistään silloin, kun kiinteät aloitetaan :)

No en mä ihmettele että ihmiset pelästyy imettämistä, kun te kaikki ootte noin ihanan kannustavia.
Mä suosittelen kestämään maidonnousua ja nännien tottumista ainakin pari kuukautta. Mutta se kipu pitäs kyllä hellittää kuukaudessa viimeistään. Maito tasaantuu, öö, no ei oikeestaan hirveen nopeesti. Yleensä just kun tasaantuu niin tulee tiheen imun kausi ja vauva asuu rinnalla, sillon maitoa nousee taas paljon ja toinen tissi usein falskaa sitä maitoa samalla kun toinen heruu. Suosittelen maidonkerääjää, sillä saat talteen vaikka kampaajareissua varten maitoa pakkaseen.
Mä en oo hetkeäkään katunut että olin sitkeä imetyksen kanssa, vaikka tisseihin sattui ja näin tähtiä.
Mä itse käytin noin joka kolmas kerta rintakumia, varmaan viikon ajan sillon kun oli pahimmillaan noi tähtien näkemiset. Mutta suosittelen sitä vain jos imuote on kunnossa ja maitoa tulee hyvin. Se nimittäin vaikuttaa sekä otteeseen että siihen että maito nousee huonommin jos käyttää kumia.

Kysy jos voin auttaa lisää..