Imetyksestä... meneekö tämä ohi vai kannattaako lopettaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Poika nyt 7,5 kk ja imetän edelleen (ei huoli pulloa ja korvike kelpaa tosi huonosti hörppyyttämälläkin tai nokkamukista). Syö rinnasta kunnolla yöllä (yleensä kerran herää syömään) sekä illalla ennen nukkumaanmenoa, muuten tosi huonosti. Ei vaan malta, pieninkin rasahdus niin kääntyy kärppänä katsomaan, sitten taas imaisee pari kertaa ja mahalleen konttausharjoituksiin... tuntuu ettei se rinta vaan kiinnosta.

Maidontulokin on nyt tietysti vähentynyt huonon syömisen myötä ja jos sama meno loppuu niin maito loppuu aika pian. Mutta kun korvike ei kelpaa oikein mistään niin stressaa kyllä imettämisen lopettaminenkin.

Esikoinen teki saman tempun 8 kk vaiheilla ja imetys loppuikin sitten vähitellen 9 kk mennessä, mutta silloin sentään tyttö suostui hörppimään hyvin korviketta mukista.

Eli vinkkejä kaipailisin... kannattaako vielä yrittää? Vai yrittääkö poika kertoa että haluaisi jo luopua imetyksestä? Mutta millä saan sitten korvikkeen kelpaamaan? :/

meillä samanikäinen tyttö, onneksi malttaa vielä syödäkin vaikka usein käy juuri noin että pää vaan kääntyy.. kahdella vanhemmalla on myös ollut vähän samantyylistä ongelmaa imetyksen suhteen juuri 7-8kk iässä kun kiinteitä on alkanu selvästi menemään enemmän ja ilmeisesti maailmakin niin kiinnostaa. meillä tämä vaihe on menny itestään ohi ja imetin esikoista 13kk ja kakkosta n 1½v. montako kiinteätä syö? minä oon antanu vielä lounaan ja päivällisen välissä "välipalaksi" pelkkää tissiä niin syö ainakin silloin kunnolla maitoa. vaikka tytöllä ei just nyt vielä niin hankalaa olekaan.
mitä jos annat ensin tissiä ja sitten kiinteää? kahdella aiemmalla tämä vaihe on kestäny n pari kolme viikkoa, sitten on taas menny hyvin, vaikka eihän se imetys enää lähemmäs vuosikkaalla samaa oo kuin pikkuvauvalla. en antanu korviketta kun meillä kuitenkin ovat rintamaitoa ainakin jonkin verran syöneet. mutta jos annat, anna jo nokkamukista.

jos vaan jaksat, niin suosittelen jatkamaan!mun vauva nyt 10 kk ja samanlaista lakkoilua, kaikenlaista kikkailua ollut rinnalla, sitkeästi olen vaan jatkanut ja aina ruvennut taas homma sujumaan!tsemppiä kovasti!ja tällä hetkellä satsaa niihin imetyksiin jotka sujuvat!tai juuri ennen unia, unien jälkeen yms.Kyllä se siitä!

Kiinteitä menee neljästi päivässä pari-kolme desiä kerrallaan, aamupuuro, lounas, päivällinen ja iltapuuro. Tissiä tarjoan aina ennen kiinteitä, muuten ei kelpaisi ollenkaan. Meillä tämä on kestänyt kyllä jo pidempään, pari kuukautta ainakin. Hankalammaksi vaan koko ajan menee. Korviketta ei mene juuri yhtään vaikka olen yrittänyt nokkamukiin ja hörpyttämiseen poikaa harjoituttaa.

peesi "kolmen äidin" kommentiin, että imetä enne kiinteää. Meillä toimitiin myös pitkään noin. Koska kiinteet kuitenkin aina maistui hyvin tissin päälle.se on niin yksilöllistä.

Kyllä mä omasta puolestani imetystä vielä voisin hyvin jatkaakin, tähän tahtiin vaan ei maidontulo kauan jatku. Olen odotellut koska tämä menisi ohi, mutta ei tunnu ainakaan parempaan suuntaan menevän.

tonikäisille aika tyypillistä opetellaan likkumaan ja kaikkea...yritä vain älä vielä lannistu huolehdi et juot tarpeeksi et maitoo tulee...mulla kans kaikilta neljältä tos vaihees imetys hiipunu paitsi iltaisin sit lähempänä vuotta on vaihe ettei taho kiinteet maistua eli pelkkää maitoa vaan...on niin kausittaista lapsi pitää kyl maidonsaannista kiinni eli poikasihan sit tankkaa yöllä...vähän aikaa jos sitkuttelet niin ehkä tilanne paranee ja sit vuodenvanhana voit jo siirtyä normimaitoon. toi on rasittavaa kun lapsi temppuilee tissillä,tiedän:). itse ajoitan vuoden vanhan tissittelyt siihen kun hän on menossa nukkumaan silloin hän paremmin keskittyy ja sit siihen kun lapsi herää muina aikoina sit muuta ruokaa...suositelen kokeilemaan imetystä kun lapsi on uninen tai pyytää maitoa. mut jos tuntuu e4ttet jaksa enää imettää lopeta vain ja kyl lapsi sit tottuu korvikkeeseen. oletko kokeillu ihan tuttipulloa mistä poika itse harjoittelisi juomaan maitoa?ton ikäinen jo osaa aika hyvin pitää pullosta ja juodakkin itse...jokainen kun on yksilö mun jengi ei ole nokkamukeista juuri piitannu vaan sit siirtyneet pullosta suoraan lasiin tsemppiä :hug:

aika hyvin se yöimetys ylläpitää sitä maidontuotantoa. mutta tsemppiä, kävi kuinka kävi, ehkä joku toinen osaa paremmin antaa neuvoja miten sais sen korvikkeen maistumaan..jos tuntuu et saa liian vähän maitoa niin voisko jollain aterialla jättää kiinteän vaan vähemmälle ja antaa sit sitä korviketta/tissiä päälle?

Joo aika turhauttavaa on tuo tissitaistelu, nyt varsinkin kun poika taitaa tehdä lisää hampaita ja tykkää pureskella tissiä kun ei malta kunnolla syödä. :kieh: Kyllä mä yritän vielä jatkaa, niin kauan kun maitoa nyt sitten tulee ja samalla koitan totuttaa korvikkeseen jollain keinolla. Kiitos tsempeistä, täytyy lähteä ruuanlaittoon, käyn myöhemmin vielä katsomaan onko tullut lisää kommentteja. =)

Yhteistyössä