Imetyksestä, jatkaako vai lopettaako..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on vajaa 2kk ikäinen vauva ja sain jo toisen antibioottikuurin rintatulehdukseen.

Toisaalta haluaisin jatkaa imetystä, koska se on kätevää ja helppoa erityisesti öisin, mutta.... Olen itse päätellyt, että tulehdukset taitavat johtua vauvan väärästä imuotteesta. Vauva kyllä saa tarpeeksi maitoa (kasvaa hyvin), mutta imuote on pinnallinen ja imetys tuntuu epämiellyttävältä. :( En saa korjattua otetta, vaikka olen yrittänyt ties mitä ja neuvolasta en ole saanut apua. Lisäksi jatkuvat ab-kuurit ja tulehdukset eivät ole kiva juttu, eikä ole mukavaa kun vauvakin saa koko ajan antibioottia.

Olen siis vakavasti harkinnut imetyksen lopettamista.. Vai onko keinoja yrittää korjata tilannetta? Toisaalta imetyksen lopettaminen mietityttää, kun vauva ei huoli tuttiakaan, joten tissi merkitsee hänelle muutakin kuin ruokaa..

Onko sun mahdollista pyytää imetystukihenkilöä käymään tapaamassa teitä?

Imuote voi vielä korjaantuakin, 2kk ikäinen on kuitenkin vielä aika pieni ihminen. Yksi mun lapsistani oppi oikean imuotteen vasta joskus 3kk ikäisenä, kun maidontulo oli tasaantunut niin ettei enää suihkunnut.

itse imetin esikoista kolmekuukautta jatkuva rintatulehdus ja antibioottikuuri päällä. näin jälkeen päin olen katunut sitä suuresti, koska se vei itseltäni kaikki voimat ja kyvyn nauttia vauvasta. kolme kuukautta siis kärsin kunnes rintojani punkteerannut lääkäri toivoi minun olevan armollisempi itselleni ja harkitsevan imetyksen lopettamista. lopettamisen jälkeen en katunut hetkeäkään päätöstäni - ikinä enää en ole niin armoton itselleni jos vastaavaa tapahtuu. lapsi on nyt 3v. eikä ole ollut kipeä eikä allerginen....

No neuvolassa ei selvästikään ole mitään imetyseksperttejä vaikka muuten hyvä palvelu siellä onkin, neuvolan täti vaan luki mulle sitä äitiyspakkauksen rinnalla-opasta, ja antoi sellaisia neuvoja jotka jo tiesin (mm. imetysasentojen vaihtaminen, linnunpoika-asento ym).

Pumpulla tyhjennys onnistuu, synnärillä käyminen ei ihan kauhean helppoa ole ja ottavatkohan edes sinne vastaan tämmösessä asiassa? Ajattelin tuota imetystukihlöä pyytää käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No neuvolassa ei selvästikään ole mitään imetyseksperttejä vaikka muuten hyvä palvelu siellä onkin, neuvolan täti vaan luki mulle sitä äitiyspakkauksen rinnalla-opasta, ja antoi sellaisia neuvoja jotka jo tiesin (mm. imetysasentojen vaihtaminen, linnunpoika-asento ym).

Pumpulla tyhjennys onnistuu, synnärillä käyminen ei ihan kauhean helppoa ole ja ottavatkohan edes sinne vastaan tämmösessä asiassa? Ajattelin tuota imetystukihlöä pyytää käymään.

tottakai ne ottaa, ainakin meillä tänne VASiin. Täällä ei imetystukihenkilöä olekaan, mun tietääkseni. Mut jos teillä päin sellainen on, ja haluat jatkaa, niin lämmöllä suosittelen!!

Mulla oli 5-7 rintatulehdusta putkeen. Viisi niistä vaati muistaakseni antibioottikuurin, ja nosti kovan kuumeen.
Silloin muistan soittaneeni sairaalaan ja kysyneeni, onko mahdollista saada maidontulon lopettava lääkekuuri. Ajattelin, että ei tästä tuu mitään, kun koko ajan oli tulehdus päällä.

Mutta yhtäkkiä tulehdukset loppuivat. Ja jatkoin täysimetystä 6½ kk, osittaisimetystä 1 v 9 kk :xmas:

Ap, olisi hyvä jos saisit imetystukihenkilön auttamaan, ihan kädestä pitäen :hug:

Oletko kokeillut rintakumia. Löytyy tavan kaupasta ja meillä ainakin tyttö oppi paremman imuotteen.. En sitten tiedä oliko noilla yhteyttä vai millä. Käytin kumia ensin muutaman päivän ja sen jälkeen noin joka toinen syöttö ja sitten ilman.

mulla oli imetyksen suhteen 100% halu, mutta tukihenkilöistä, apuvälineistä ja muusta tiedosta huolimatta vauva ei vaan oppinut sellaista imuotetta, että itse olisin pysynyt terveenä. pumppasin maitoa litratolkulla päivässä imetyksen ohessa, mutta sekään ei auttanut. kamalaa oli sitten se lopetus kun maitoa oli kuitenkin niin paljon ja ikävää, että se kaikki meni roskiin kun tulehduksen takia sitä oli mahdoton luovuttaa. joskus vaan suuresta halusta huolimatta se ei onnistu ja kova paikka se on myöntää. vauva on nyt 3v. ja vieläkin kärsin sen kriisin aiheuttamasta kropan ylikuormituksesta. kannattaa miettiä mikä on tärkeintä!

Yhteistyössä