imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nupu

Vieras
Miten olette saaneet vauvan syömään tuttipulloa, meillä neiti 6kk eikä kelpaa tuttipullo eikä tuti tissiä pitäs vaan saada alkaa oleen aika raastavaa. Haluttaisin lopettaa koko imetyksen. Hyvät neuvot ois tervetulleita.

Joo heti täällä palstalla saa noita tiettyjä vastauksia...

Voisko mies auttaa, äiti ruoka-aikaan pois näkyvistä ja iskä syöttää, tai ylipäätään joku muu kuin äiti? sitten kovasti ohjelmaa, ulkoilua leikkiä, jotain erilaista. Tässä vaan yks esimerkki. Itsellä sama edessä...

Esikoinen lopetteli itse 9-10kk iässä ja pikkukakkoselle ei maito riittänyt, täysimetin vain 4kk:( Oppi viikossa kiinteille ja syö aivan järkyttäviä määriä ruokaa edelleen (1v). Joten enpä osaa auttaa, koska itse jatkaisin vielä imetystä. On tietenkin oma päätöksesi, jos haluat lopettaa.

Tuon ikäisen voi jo hyvin opettaa juomaan nokkamukista, turha enää on pullolle opettaa jos ei ole tähänkään asti sitä tarvinnut. Meillä myös ""pulloton"" vauva ja juonut nokkamukista 4kk iästä.

Oon yrittäny opettaa juomaan nokkamukista pari viikkoa, mut ei oikein tykkää siitäkään. Kiinteät aloitettiin 5kk vanhana ja ei voi sanoa oikein syömiseksi sitäkään touhua. Aikamoinen prinsessa meillä.

Hitaasti hyvä tulee. Niin kauan kun on tissi mielessä ei oikein muuhun opi. Tai näin ainakin meillä. Tarjosin ensin sosetta niin paljon kuin vaan meni kerralla. Sekoitin soseisiin korviketta. Tarjosin ruuan yhteydessä nokkamukia ja vähensin imetystä vähitellen. Ensin jätin aamuimetyksen pois ja tarjosin puuroa. Vähitellen imetyskerta kerrallaan pois. Varmistin ruokaan sekoitetulla vellillä ja korvikkeella riittävän maitomäärän. Useampi viikko meni mutta vähitellen poika oppi. Nyt imetän kerran yöllä koska poika ei huoli tuttia. Pientä kiukuttelua joutui tietenkin välillä kuuntelemaan mutta itsepä olin päättänyt lopettaa. Poika on nyt siis 7kk ja aloitin imetyskertojen vähentämisen noin 5 viikkoa sitten kun palasin töihin lauantaisin.

älä lopeta kultapieni, äidinmaito on parasta. koita vaan imettää vuosi jos maitoa tulee niin voit siirtyä suoraan lehmänmaitoon. lapsesi pitää ihan selvästi sinun maidostasi!

Minäkin lopetin imetyksen kun lapsi oli 6kk. En vain jaksanut sitä touhua enää, kun vauva nyrppi vain sitä maitoa huvin vuoksi. Ja olen hyvin tyytyväinen päätökseeni! Lapsikin on tyytyväisempi, kun saa mahansa täyteen pullosta eikä roiku kokoajan kiinni tississä. Päivämme rytmittyi paremmin ja tiedän kuinka paljon hän syö.
Tee pullohetkestä rauhallinen. Meillä toimii sänky parhaiten. Ei jostain syystä syöny sohvalla sylissäni. Mutta kun siirryttiin sängylle omaan rauhaan, niin johan kelpasi.

kyllä mielestäni kannattaisi vielä opettaa pullolle, jos tosiaan haluat lopettaa imetyksen. 6kk ikäinen ei vielä ehkä nokkamukista hörppimällä saa riittävästi maitoa päivässä juotua, ja imemisen tarvekin on vielä suuri. luulen, että pullo alkaa kyllä kelvata, kun lopetat vähitellen tissin tarjoamisen.

meillä oli tutista ja tuttkipullosta kieltäytyjä loppuun saakka. Tissistä siirryttiin suoraan nokkamukiin. Vieroituksen aloitin sit 10kk ja lopullisesti erossa oltiin 1v:na. Nopeamminkin olisin tehny jos olis alkanu juomaan maitoa mutta kun ei juonut tarpeeksi ni pakko oli tehdä pikkuhiljaa ettei maitomäärä tippunut liiaksi.

Niin ja tuttimalleja/tuttipulloja/syöttäjiä/korvikemerkkejä/kylmää/lämmintä/lempisosetta tuttipäässä ymymymkokeiltiin.

Yhteistyössä