Imetyksen lopetus vauvan ollessa 4kk?

• Viestiketjun aloittaja jatkanko vai en
  • Ensimmäinen viesti
jatkanko vai en
Tuleeko täällä kauhea saarna ja syyllistäminen, jos harkitsee imetyksen lopetusta vauvan ollessa 4kk? Korvikkeella mentäisiin sitten kiinteiden ohella. Laskeskelen imetyksen ja imettämyyden plussia ja miinuksia ja kallistuu hieman enemmän imetyksen lopettamisen puolelle. Jos imetyksellä ei olisi liikaa haittavaikutuksia, imettäisin rakasta pienokaistani mielellään vuodenkin. Syyllisyys tässä kyllä painaa kovaa, mutta muut haitat vaikeuttavat muuta elämistä liikaa. Nyt saa pistää tähän ketjuun lisää plussia ja miinuksia imetyksen jatkamisen tai lopettamisen puolesta, vaikka ranskalaisinviivoin.

ööööööö
Jatka ainakin osittaisena, vaikka pari kertaa päivässä. Mä en ainakaan ois jaksanut nousta yöllä sängystä lämmittämään maitoa, tissin iskeminen suuhun oli paljon helpompaa. Äidinmaidosta lapsi saa vastustuskykyä, jo kerta päivässä on parempi kuin ei mitään.

"hmh"
Eikö tullut vieläkään mieleisiä vastauksia, kun näitä aloituksia täytyy päiväkausia tänne laitella, ja aina vaan löytyy niitä joiden mielestä imetyksessä on paljon etuja (niinkuin on)...

"huoh"
[QUOTE="hmh";30402284]Eikö tullut vieläkään mieleisiä vastauksia, kun näitä aloituksia täytyy päiväkausia tänne laitella, ja aina vaan löytyy niitä joiden mielestä imetyksessä on paljon etuja (niinkuin on)...[/QUOTE]

Seksi 7kk synnytyksen jälkeen - Imetys - Suomi24

Rupee menemään suhun jo hermot lopullisesti helvetin imetysnatsi! Lueppas tämä ja huomaa, etten todellakaan ole ainoa! Säälin ihmistyyppiäsi. Oletkohan edes koskaan saanut oikeaa orgasmia. Ehkä olet lestadiolainen ja harrastat seksiä vain lisääntymisen takia?

"hmh"
[QUOTE="huoh";30402299]Seksi 7kk synnytyksen jälkeen - Imetys - Suomi24

Rupee menemään suhun jo hermot lopullisesti helvetin imetysnatsi! Lueppas tämä ja huomaa, etten todellakaan ole ainoa! Säälin ihmistyyppiäsi. Oletkohan edes koskaan saanut oikeaa orgasmia. Ehkä olet lestadiolainen ja harrastat seksiä vain lisääntymisen takia?[/QUOTE]

Erikoinen hyökkäys!

Mikäköhän tuohon sinun vaivaan auttaisi?

Jos sinä mitään koskaan imetät niin lopeta se nyt heti saman tien. Et ole hyväksi yhdellekään lapselle.

"huoh"
[QUOTE="hmh";30402302]Erikoinen hyökkäys!

Mikäköhän tuohon sinun vaivaan auttaisi?

Jos sinä mitään koskaan imetät niin lopeta se nyt heti saman tien. Et ole hyväksi yhdellekään lapselle.[/QUOTE]

Ahaa! Osui kalikka siis oikeaan! :D Muhahahah t. Maailman paras äiti olen lapselleni ilman sinun pileenmenneitä yrityksiä mollata.

ps. Säälin sun lapsiasi, kun tuollainen äiti heillä.

"hmh"
[QUOTE="huoh";30402371]Ahaa! Osui kalikka siis oikeaan! :D Muhahahah t. Maailman paras äiti olen lapselleni ilman sinun pileenmenneitä yrityksiä mollata.

ps. Säälin sun lapsiasi, kun tuollainen äiti heillä.[/QUOTE]

Lopeta se ryyppääminen. Pileenmenee kuule kaikki kohta.

pahin ja taitavin syyllistäjä äidille on äiti itse. jos pystyt itse ajatella, ettei siinä ole mitään väärää lopettaa, niin silloin ei toisten mielipiteillä ole väliä!!!! sanon nyt kuitenkin sen oman mielipiteeni, että ei, ei ole mitään pahaa lopettaa imetystä, se vauva saa sulta silti sen ruoan, rakkauden ja hoivan eikä kritisoi yhtään aikuisena, että mitä se on vauvana syönyt!! itsekin aikanaan hirveät syyllisyydet esikoisen kanssa, kun hälle ei enää 6kk jälkeen kelvannut rinta ja jouduin antaa periksi.. syyllisyys ja mitä mä tein väärin- jatkuvana seurana.. nykyään ei haittaa, tosin nyt seuraava lapsi 4vk kun saa joskus korviketta ni sama syyllisyys jatkuu.. huoh... on tää rankkaa oikeesti!!!

Mie en lopettais, koska toi pullojen kaa sähläys on yksinkertaisesti paljon raivostuttavampaa kuin imettäminen. Olis paljon helpompaa vaan yöllä antaa se rinta vauvalle kuin hakea ja lämmittää pulloa jne ja vielä tiskailla ne ja raahata maitoa kaupasta.

niin ja ei se kaikilla ole helppoa se imetys, tissin iskeminen suuhun on meillä sitä, että nappaa rinnasta kiinni, päästää irti, rähjää, nokkii, heiluu, menee jäykäksi ja vääntää itseään ärsyttävästi poispäin rinnasta, taas nappaa kiinni, sama kaava, ehkä sitten viidennellä kerralla alkaa viimein imeä, tässä vaiheessa oon kyllä jo kunnolla kerennyt herätä ja hermostuakin, kun aivan hiessä saa vääntää. että siinä ajassa olis jo kymmenen kertaa lämmittäny sen pullon.. toki joskus syö nätistikin, en jaksais imettää jos joka kerta olis tätä.. vittumaista ja masentavaa hommaa jos suoraan sanotaan, tiedä sitten mitkä on aapeen syyt olla imettämättä, mutta tuskin nekään mitkään kevyet on!

"kahden äiti"
Olis ap kiinnostava tietää mitä "plussia ja miinuksia" olet jo listannut? Erityisesti ne miinukset kiinnostaa,eli mitkä asiat sulla puoltavat imetyksen lopettamista

Itselleni imetys oli aina se helpompi vaihtoehto,pullojen kanssa pelaaminen esikoisen kohdalla oli rasittavaa. Mutta,koska olemme jokainen äiti ja lapsi erilaisia,on mahdoton antaa "ohjeita" muille.

siitä vaan
Koskaan en ole äidinmaitoa saanut ja kipeä olin viimeksi joskus viimevuonna kesällä päivän tai kaksi kun oli nenä vähän tukossa. Muutenkin äärinmäisen terve olen ollut. Veljeni oli täysimetyksellä ja on allergiaa ja ties mitä.

Yliarvostettua. Ei muutenkaan meidän tarvitse enää elää kuin luolaihmiset kun tekniikka ja tiede ovat helpottaneet elämää, niin miksi tuokaan olisi niin tarpeellinen asia kun vallan hyvin pärjätään korvikkeilla.

Imettäjä
Alkuperäinen kirjoittaja siitä vaan;30402898:
Koskaan en ole äidinmaitoa saanut ja kipeä olin viimeksi joskus viimevuonna kesällä päivän tai kaksi kun oli nenä vähän tukossa. Muutenkin äärinmäisen terve olen ollut. Veljeni oli täysimetyksellä ja on allergiaa ja ties mitä.

Yliarvostettua. Ei muutenkaan meidän tarvitse enää elää kuin luolaihmiset kun tekniikka ja tiede ovat helpottaneet elämää, niin miksi tuokaan olisi niin tarpeellinen asia kun vallan hyvin pärjätään korvikkeilla.
Sun ja sun veljen kohtaloista ei voi tehdä minkäänlaisia yleisiä johtopäätöksiä imetyksen hyödyistä tai haitoista.

Itse imetän edelleen tuota hieman päälle vuotiasta. Tosi helppoa ja näppärää. Alun takeltelun jälkeen imetys vihdoin lähti käyntiin. Pari ekaa kuukautta syötettiin melkein pelkästään pulloista. Lapsi syntyi isona keskosena ja oppi imemään myöhemmin. Oli aivan taivaallista päästä pullojen pesuista irti. Toki rintaraivareita ja ärtyneitä rinnanpäitä täälläkin koettiin, mutta ne oli vain yhdet niistä kuuluisista kausista.

viera.s
tiedä sitten mitkä on aapeen syyt olla imettämättä, mutta tuskin nekään mitkään kevyet on!
Nehän oli sellaiset, että seksi ei luista nyt 2 kk synnytyksestä vielä kovin hyvin ja aloittaja epäilee asian johtuvan imetyksestä. Asiasta voi olla montaa mieltä, mutta tuossa vaiheessa on kyllä minun mielestäni aika kevyet syyt imetyksen lopettamista miettiä. Varsinkaan, kun ei edes mitään tietoa, mistä hajut sun muut ongelmat oikeasti johtuu, todennäköisemmin kyllä jostain tulehduksesta tai siitä, ettei synnytyksestä vaan ole vielä ehtinyt riittävän hyvin toipua.

"a.p"
Plussat:
-on lämmintä maitoa aina saatavilla
-äidin ja vauvan välinen läheisyys
-äidinmaidon terveysvaikutukset vauvalle
-yöimetys helppoa:vauva tissille 15min ja suoraan sänkyyn takaisin nukkumaan

Miinukset:
-Äidin limakalvot estrogeenin puutteesta kirvelevät, ohuet, rutikuivat; sattuu ihan vain ollessakin.
-seksi ei onnistu ollenkaan edellämainitusta syystä
-ei ole 'ihmisen elämää' selibaatissa eläminen: äiti on apea ja itkuinen kyseisestä asiasta johtuen
-mieli haluaa seksiä, mutta ei pysty kivuissa
-jos seksiä yrittää kuvuista huolimatta jää orgasmi vajaaksi

Suoraansanottuna vituttaa kirjoittaa tästä, kun niinkin moni nainen ei usko tätä imetyksen aiheuttamaa vaivaa olemassaolevaksi. Netissäkin lukuisia keskusteluja aiheesta sekä puolesta että vastaan. Itse vaivaa kokevana sanon tämän olevan yhtä kärsimystä miinusten osalta. Imettäisin erittäin mielellään jos näitä miinuspuolia ei olisi.

Mie en lopettais, koska toi pullojen kaa sähläys on yksinkertaisesti paljon raivostuttavampaa kuin imettäminen. Olis paljon helpompaa vaan yöllä antaa se rinta vauvalle kuin hakea ja lämmittää pulloa jne ja vielä tiskailla ne ja raahata maitoa kaupasta.
Tää riippuu niin näkökulmasta, mä en näe mitään helppoa siinä et nousen yöllä sängystä imettämään. Kun vaan voin hakea pullon sivuvaunussa nukkuvalle vauvalle. Samaan sänkyyn kun me kolmistaan ei kuitenkaan mahduta ja kovin on jankala imettää vauvaa joka nukkuu eri tasolla.

Viimeksi muokattu:
viera.s
[QUOTE="a.p";30403104]Plussat:
Miinukset:
-Äidin limakalvot estrogeenin puutteesta kirvelevät, ohuet, rutikuivat; sattuu ihan vain ollessakin.
-seksi ei onnistu ollenkaan edellämainitusta syystä
-ei ole 'ihmisen elämää' selibaatissa eläminen: äiti on apea ja itkuinen kyseisestä asiasta johtuen
-mieli haluaa seksiä, mutta ei pysty kivuissa
-jos seksiä yrittää kuvuista huolimatta jää orgasmi vajaaksi

Suoraansanottuna vituttaa kirjoittaa tästä, kun niinkin moni nainen ei usko tätä imetyksen aiheuttamaa vaivaa olemassaolevaksi. Netissäkin lukuisia keskusteluja aiheesta sekä puolesta että vastaan. Itse vaivaa kokevana sanon tämän olevan yhtä kärsimystä miinusten osalta. Imettäisin erittäin mielellään jos näitä miinuspuolia ei olisi.[/QUOTE]

Miten saitkin väännettyä noin monta miinusta yhdestä asiasta, joka tuskin edes imetykseen liittyy... Et ole vaan vielä toipunut synnytyksestä ja saattaa olla joku tulehduskin päällä niistä hajuongelmista päätellen.

Minulla ei ollut imetysaikana noita ongelmia, toisaalta 2 kk synnytyksen jälkeen seksi ei ollut päällimmäinen asia mielessä eikä seksiäkään sen useammin ollut ehtinyt olla kuin sinulla. Jos oli haluja, mutta ei aikaa tai muuten mahdollisuutta niitä miehen kanssa hoitaa, pystyin kyllä hankkimaan itselleni orgasmin. Etkö sinä osaa?

fff
No ettekö voisi harrastaa seksiä ilman yhdyntää? Ja varmistaa vaikka lääkäriltä olisiko siitä imetyksen lopetuksesta edes mitään hyötyä, siis että mitä jos siltikin saisit käyttää jotain emätinpuikkoja tai vastaavia. Kokeilin niitä ensin.

"a.p"
Miten saitkin väännettyä noin monta miinusta yhdestä asiasta, joka tuskin edes imetykseen liittyy... Et ole vaan vielä toipunut synnytyksestä ja saattaa olla joku tulehduskin päällä niistä hajuongelmista päätellen.

Minulla ei ollut imetysaikana noita ongelmia, toisaalta 2 kk synnytyksen jälkeen seksi ei ollut päällimmäinen asia mielessä eikä seksiäkään sen useammin ollut ehtinyt olla kuin sinulla. Jos oli haluja, mutta ei aikaa tai muuten mahdollisuutta niitä miehen kanssa hoitaa, pystyin kyllä hankkimaan itselleni orgasmin. Etkö sinä osaa?
Olen kyllä saanut orgasmin 15-vuotiaasta saakka ja useita kertoja peräkkäin. Nyt synnytyksen jälkeen on ensi kertaa elämässä vaikeuksia orgasmin vahvuudessa. Kyllä saan nytkin, joskin orgasmi jää vajaaksi.

Mielenkiinnosta kysynkin, alkoivatko sulla kuukautiset pian synnytyksen jälkeen?

"a.p"
No ettekö voisi harrastaa seksiä ilman yhdyntää? Ja varmistaa vaikka lääkäriltä olisiko siitä imetyksen lopetuksesta edes mitään hyötyä, siis että mitä jos siltikin saisit käyttää jotain emätinpuikkoja tai vastaavia. Kokeilin niitä ensin.
Nyt ei ainakaan onnistu, kun alapäähän ei voi koskea kivuitta muuten kuin wc-paperilla pikaisesti vessäkäynnillä. Kirvelee myös silloin, kun ei koske alapäähän

viera.s
[QUOTE="a.p";30403199]Olen kyllä saanut orgasmin 15-vuotiaasta saakka ja useita kertoja peräkkäin. Nyt synnytyksen jälkeen on ensi kertaa elämässä vaikeuksia orgasmin vahvuudessa. Kyllä saan nytkin, joskin orgasmi jää vajaaksi.

Mielenkiinnosta kysynkin, alkoivatko sulla kuukautiset pian synnytyksen jälkeen?[/QUOTE]

Orgasmin vahvuus riippuu lantionpohjalihasten kunnosta. Ja ne ovat sinulla kärsineet synnytyksestä, ei imetyksestä.

Ei, minulla eivät kuukautiset alkaneet nopeasti, vaan vasta yli vuoden jälkeen synnytyksestä. Imetin reilut 2 vuotta. Ei mitään ongelmia alapään kunnossa, sen jälkeen kun nyt olin synnytyksestä toipunut. Täydelliseen toipumiseen toki meni joitain kuukausia.

Yhteistyössä