Imetyksen lopetus: Kerrasta poikkiko helpoin vai yksi imetys/päivä ja pikkuhiljaa sekin pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Imetys on muuten ollut ihanaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Imetys on muuten ollut ihanaa..

Vieras
Lapsi 11kk ja haluaisin lopettaa imetyksen kun syöminen takkuaa ja on itkuinen ja roikkuu mun rinnassa vähän väliä.
En jaksa enää...

Nyt olen imettänyt aamulla ja illalla ja tänään enää aamulla muttei helppoa ollut. Yritin antaa kevytmaitoa pullosta mutta raivoaa eikä suostu juomaan.
Lopetanko nyt kerralla vaan imetyksen? Luulen että kun unohtaa rinnan voisi maitopulloa alkaa pikkuhiljaa ottamaan... Onhan ikää jo vajaa vuosi ja hoidon aloittaa tammikuussa.

Pakkautuukohan maito rintoihin jos en imetä enää?

Neuvoja pliis...

Mulla on kaksi kertaa mennyt helposti niin, että pikkuhiljaa vähentänyt. Todella pikkuhiljaa, ehkä kuukauden aikana. Sitten on enää ollut ilta-imetys ja sit sekin vaan pois. Ei ole kumpikaan kaivannut ja tuo yksi imetyskerta oli tosi helppo lopettaa.

meillä imetyksestä vieroittaminen tapahtu pikku hiljaa..
Itse olen ollu kohta 3vk imettämättä ja maito ei ole pakkautunut rintoihin..
Meillä myös tyttö kiukkusi pulloa vasten mutta kyllä se siitä sitte tottui kun pääsi korvikkeen makuun..
Ootko kokeillu antaa korviketta kun se on melko makeaa yhtälailla kuin äidin maito?
Tsemppiä!

Mä lopettaisin eka toisen imetyksen ja sit sen vikanki. Mut hei, eikös voi siirtyä suoraan nokkikseen? Vai onko tottunu juomaan pulllosta? Meil ei juotu koskaan pullosta, imetin vuoden ja siinä lopussa siirryttiin juomaan ruokailujen yhteydessä nokkiksessta.

Reilun kuukauden käytin imetyksen vähentämiseen. Aluksi yksi ateria päivässä pois. Lantraa pulloon sekaisin rintamaitoa ja kevytmaitoa (tai aluksi täysmaitoa), lämpötilan pitää olla myös sama kuin rintamaidolla. Voit kokeilla myös suoraan mukista tavallista maitoa, jos pullo ei kelpaa.

Täytyy pää kylmänä vaan päättää lopettaa imettäminen, vaikka kuinka olisi vaikeaa. Itse lopetin ensin yösyötöt ja pian perään aamu- ja viimeiseksi päiväsyötöt. Pulloa ei meillä huolittu koskaan, joten kokeile itsekin juottaa ennemmin (nokka )mukista :)

kiitos tsempeistä ja neuvoista. Ehkä imetän nyt ainakin huomenna vielä aamulla ja illalla mennäänkin yökylään josko siel oli helpompi olla imettämättä ollenkaan sitten...

Yritän pulloon opettaa niin joisi sitten kunnolla eikö yksivuotiaan tulisi vielä juoda noin 5dl / päivässä maitoa?

Vaivaa myös ettei juo vettä pahemmin . Tänäänkin yksi imetys vaan ja juonut tosi vähän vettä. Saako tarpeeksi nesteitä?

Yhteistyössä