imetyksen lopettamisesta kertaheitolla edelleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen kyselinki jo kokemuksia imetyksen lopettamisesta kertaheitolla. Meillä tuo tuntuu olevan ainoo oikee tapa lopettaa. Vaikuttaa tuo meiän emäntä olevan sen verta sitkee kaveri :D No eilen sitte en imettäny ja suostu syömään pullosta vaan 100ml koko päivän aikana. Nyt aamulla olin sit niin kipee et oli pakko imettää..onko pelit kustu nyt?Esikoiselta jouduin myös aikanaan lopettaa kertaheitolla ku oli niin sitkee..12h oli ilman ja sen jälkeen ei mitään ongelmaa enää. Tää emäntä on nyt vaan niin ihmeellinen..vuorokauden aikana tosiaan maitoo meni vaan tuo 100ml eikä vaikuttanu ollenkaan nälkäseltä, yöki nukuttiin kokonaan. Onnistuuko tää ikinä???

minä myös lopetin kertaheitolla ja hyvin meni, se oli ainoa toimiva tapa meillä. Pakko ei ole imettää siksi että rinnat on täys maitoa, lypsä itse liiat pois hellästi. Lapselle ei ole reilua se, että annat rintaa vain siksi, että helpotat omaa oloasi ja sitten kun hän haluaa niin, eipä saa..

meillä neiti söi 5 ketaa vuorokaudessa. Sai nuhan ja päätin lopettaa imetyksen kun imeminen hankalaa.
Sen koommin ei huutanut tai pyytänyt tissiä. Yöllä vain käänsin vauvan kylkeä kun heräsi.
Joten lopetys kävi todella helposti.

[QUOTE="äiti";25898897]meillä neiti söi 5 ketaa vuorokaudessa. Sai nuhan ja päätin lopettaa imetyksen kun imeminen hankalaa.
Sen koommin ei huutanut tai pyytänyt tissiä. Yöllä vain käänsin vauvan kylkeä kun heräsi.
Joten lopetys kävi todella helposti.[/QUOTE]

joiko maidon sitten tämän jälkeen mukista?

[QUOTE="vieras";25898882]minä myös lopetin kertaheitolla ja hyvin meni, se oli ainoa toimiva tapa meillä. Pakko ei ole imettää siksi että rinnat on täys maitoa, lypsä itse liiat pois hellästi. Lapselle ei ole reilua se, että annat rintaa vain siksi, että helpotat omaa oloasi ja sitten kun hän haluaa niin, eipä saa..[/QUOTE]

No oli siinä ehkä muutaki ku piti mennä syöttään. Ajattelen tätä asiaa nyt ihan liian tunteellisesti ja sääliks käy muksu ku yhtäkkiä tärkee asia ja iso osa sen elämästä viedään pois..mut julmempaa se kai on välillä antaa ja välillä ei..on se semmosta tämä äitiys <3 Mut pelottaa, että se kuivahtaa jos ei ota enempää ku ton 100ml. Ja alkaako se ikinä juomaan enemmän?Eikö sitä maitoo pitäs tommosen 6,5kk ikäsen saaha kumminki joku 600ml/vrk?

[QUOTE="vieras";25898903]joiko maidon sitten tämän jälkeen mukista?[/QUOTE]

Lopetuksen aikaan ikää oli 11kk.
Ei huolinut tuttelia eikä tuttipulloa.
Oli kuukauden ilman maitoa. Viiliä ja jogurttia sai.
Jano juomaksi vesi.
Vuoden täytettyään sai tavallista maitoa ja joi sen nokkamukista.

Siis miksi lopetat imetyksen jos maitoa tulee ja vauvallakin on ikää vasta 6,5kk?? Meillä on imetyksestä hiljalleen luovuttu, nyt enää aamu-ja iltaimetys ja lapsella on ikää 1v4kk.

[QUOTE="sama";25898989]Lopetuksen aikaan ikää oli 11kk.
Ei huolinut tuttelia eikä tuttipulloa.
Oli kuukauden ilman maitoa. Viiliä ja jogurttia sai.
Jano juomaksi vesi.
Vuoden täytettyään sai tavallista maitoa ja joi sen nokkamukista.[/QUOTE]

Ihme hommaa oikeesti:D

[QUOTE="vieras";25898997]Jos ei mitään syytä niin imetys saa jatkua yhteen vuoteen saakka. Miksi se pitäisi lopettaa puolen vuoden jälkeen vaikka maitoa tulisi.[/QUOTE]

Ite oon tyytyväinen tähän imetykseen ja pitäis riittää syyks, että haluan jo lopettaa. Ei tässä töiden alkamiseen oo enää kauaa aikaa. Mielestäni liian iso muutos lapselle jos samaan aikaan alkaa päivähoito ja imetys vielä loppuu!Kaikki ei halua imettää vuotta.

Yhteistyössä