imetyksen lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytön äiti

Jäsen
21.06.2004
222
0
16
Tästä aiheesta on ollut paljon, mutta...

- Miten nopeesti maidon tuotanto on tyrehtynyt imetyksen lopettamisen jälkeen?
- Ja kuinka kauan imetit?

Tyttö on saanut maitoa 1v 4kk ja nyt alkais riittämään. Se vain mietityttää, et voinko noin vain lopettaa, kun rinnat ovat niin "kovat". Sit olen välillä tyhjentänyt eli antanut maitoa tytölle, ettei tule rintatulehdusta.

mulla on 11kk tyttö.olen jo yli kolme kuukautta imettänyt vaan toisesta rinnasta koska toinen tyrehtyi itsekseen kun tyttö ei tykännyt imeä kun herui niin hitaasti ja kai se on oma vika kun sit aina siirsin toiselle rinnalle. no mutta kuitenkin,mulla ei ole ollut ton toisen rinnan kanssa mitään ongelmaa.en ole kertaakaan tyhjentänyt edes.kyllä siitä puristamalla saa pisaroita mut siinä se.
tämän vaan halusin kertoa koska enhän tiedä miten sitten käy kun lopetan kokonaan.

Itse lopetin imetyksen 2 viikkoa sitten, ihan kerta heitolla(suosittelivat neuvolassa). Tyttö oli tuolloin 10,5 kk, kun imetys loppui. Samalla pidimme unikoulua eli pääsimme vasta nyt eroon yösyötöistä. Meillä ainakin toimi hyvin, sillä neiti ei juuri tissin perään haikaillut. Nyt käytämme sitten korviketta, kunnes neiti 1 v.

Rintani olivat alussa (ja toinen rinta edelleen) tosi kovat, joten púmppasin muutaman kerran pahimmat "muhkurat" pois. Liikaa ei kannata pumpata, jos haluaa, että maidontulo loppuu. Maitoa tulee toki edelleen, mutta pikku hiljaa alkaa helpottamaan. Tsemppiä sinnekin!

Kiitos viesteistä! :flower:

Meilläkin jatkui yötissittelyt tähän saakka ja samalla saadaan rauhalliset yöunet. Neuvolassa rohkaisivat, että kun on päättäväisyyttä, niin se onnistuu. Ja kuulemma ei se niin rankkaa loppujen lopuksi ole.

Meillä tyttö itki jonkun verran maidon perään. annetaan mukista tavallista maitoa. Kun saa houkuteltua ensimmäisen tilkan, niin sitten maistuu loputkin maidot mukista :) Mutta yöllä tyttö ei saa muuta kuin vettä lasista, jos on jano.

Tulevia rintatulehduksia pelkään, koska niitä on ollut useita ja just liian täyden rinnan takia. Siksi annan välillä tyhjentää. Mut jos tyhjennän, niin sit menee pitempään maidon lopuminen... :whistle:

Meilläkin tuo imetyksen lopetus juuri ajankohtaista. Poika on nyt 10kk ikäinen ja noin kuukauden sai päiväsaikaan Tuttelia, ja iltaisin ja aamulla rintaa. Sitten vain viikko sitten halusikin mieluummin illalla pullosta. Ja siihen jäi imetys. I
han helposti siis kävi tämä lopetus. en ole pumpannut tai mitään, koska maitoa tuli mielestäni vähemmän jo aiemmin, koska imetin tosiaan viime ajat vain aamu+ilta.

Ja vauva on tosiaan ihan tyytyväinen ja hyvin kasvaa.

Yösyömingit vauva muuten lopetti itse jo aikaa sitten, olisko ollut alle(?) puolivuotiaana.

Tässä minun kokemukset, tiedä sitten oliko mitään apua kysymyksiisi.

Yhteistyössä