Imetyksen lopettaminen ja vastike, apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Olen lopettamassa imetystä, en ole aikoihin enää imettänyt päivisin vaan antanut vettä ruuan päälle ja nyt olen päättänyt luopua siitä yösyöttämisestäkin.
Viime päivinä vauva on alkanut nirsoilla veden suhteen, en oikein saa häntä enää juomaan sitä ruuan päälle ja nyt kun pitäisi antaa korviketta (annoin tänään ensimmäisen kerran) niin sama nirsoilu jatkuu, onko muilla ollut vastaavaa? Meillä ei vauva käytä pulloa ollenkaan enkä haluaisi tietenkään enää opettaa sille tavalle vaan nokkamukista juo ja saa juoda jatkossakin.

Sitten kysymys itse vastikkeesta, ostin sekä jauhetta että valmista tavaraa, niin annatteko koskaan valmista vastiketta ihan vain huoneenlämpöisenä? Vai lämmitättekö/jäähdytättekö aina? En ole aikaisemmin tuota tavaraa käyttänyt niin siksi näin tyhmiä kyselen :)

Nyt vähän hätä on tietenkin nesteytyksen kanssa, tiedän ettei vauva parissa päivässä kuivu, mutta hirvittää kun pitäisi saada päivässä 5dl maitoa menemään ja äsken sain ehkä 0,05 dl... heh...

Meillä ainakin käytössä ihan se valmis tavara ja lämmitän aina. Jauhetta en ole kokeillut. Jos ehtii seisoa liian kauan niin uudelleen ei pitäisi kai lämmittää. Näin olen itse ymmärtänyt.

Samoin itse ymmärsin, ettei uudelleen saa lämmittää. Sillä valmiilla tavaralla minäkin aloitin, jauheeseen siirryn jahka tuo valmiskaan alkais uppoamaan jälkikasvulle.

On lähellä yhtä vuotta, mutta ei aivan kuitenkaan :D
Eli neuvolaan soitin ja sieltä suositeltiin tämmöistä, että ensin vastiketta ja sitten pikkuhiljaa tavan maitoa, joten siksi näin.

mulla on 4kk vanha ja oma maito loppu niin siks en imetä.mun mielestä 10kk eteepäi voi alkaa harjotella lehmän maitoon, eiks kaupassa oo jopa sitä korviketta mikä on jo melko lähellä sitä?

[QUOTE="huokaus";26085354]On lähellä yhtä vuotta, mutta ei aivan kuitenkaan :D
Eli neuvolaan soitin ja sieltä suositeltiin tämmöistä, että ensin vastiketta ja sitten pikkuhiljaa tavan maitoa, joten siksi näin.[/QUOTE]

Mä lopetin imetyksen kun vauva oli 10.5kk. Aloin antaa hapanmaitotuotteita sen 5dl päivässä. Mun mielestä oli täysin turha opettaa korvikkeeseen kun ei siitä tykännyt. Opetin piimään, viiliin ja rahkaan. Myös juustoja söi.
En viittiny minkään 1,5kk takia alkaa sitä korviketta ostelemaan ja tosiaan kun se ei maistunu lapselle yhtään. (Ostin sitä kuitenkin jonkun verran ja tuolla ne nyt kaapissa lojuu tyhjänpanttina)

Hyvin riitti hapanmaitotuotteet siihen asti kun sai maitoa alkaa antamaaan. Tosin edelleen tykkää enempi piimästä kuin maidosta.

Olen alkanut antaan vauvalle myös hapanmaitotuotteita, mutta tuon piimän olin aivan unohtanut! Sitäpä pitääkin koittaa antaa, vaikka kyllä nyt näytti vastikekkin menevän kun annoin jääkaapista kylmää ja pistin pulloon, vaikkei ole koskaan aikaisemmin syönyt pullosta, nyt meni!

Pystyykö sitä vastiketta ihan säilyttämään jääkaapissa? Avaamatonta purkkia siis?

Yhteistyössä