imettämisestä vielä

Minttuhirviö

Aktiivinen jäsen
29.11.2007
4 079
0
36
Siis tyhmä kysymys, mutta: Jos ei halua imettää siinä pelossa että tissit rupsahtaa, eikä imetä, niin mihin se maito sitten joutuu? Ei ole vielä kokemusta imettämisestä mutta sen käsityksen olen saanut että aika vaikea olla jos maito nousee eikä imetä.
Tietty on rintapumput jne mutta vaikuttaako se lypsäminen sitte jotenki vähemmän radikaalisti tisseihin kun jos lapsi sen imee? :o Mä olen ihan pihalla.
En vain käsitä miten voi lopettaa imetyksen jos maitoa vielä tulee.

Tuli mieleeni, että mulle sanoi terkka neuvolassa ennen synnytystä että jo raskausaika vaikuttaa rintojen kudoksiin sillä tavoin, että ne veltostuu. Eli sen takia ei kannata ainakaan jättää imettämättä - peli kun on menetetty jo siinä vaiheessa kun tulee raskaaksi. En tiedä oliko se sitten verhottua imetyspropagandaa vai ihan tosi juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja tissit tanassa edelleen....:
Vaan maan vetovoimasta... jos isot tisut vetävät enempi maata kohti kun pienehköt jotka minäkin omistan...ihan on terhakat...

Eihän ne rupsahda, jos ei oo mitään mistä rupsahtaa :laugh:
Mutta jos on isorintainen (niinkun minä) niin kyllä ne tissit siitä imettämisestä "kärsii". Ite kaks lasta yhteensä vuoden imettäneenä voin sanoa, että vaikka niissä imettämisen jälki näkyykin, en kadu että oon parasta ravintoa lapsilleni antanut. Kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Mutta meillä ainakin mies kehuu rintojani edelleen ja tykkää niistä vaikkei niin terhakat enää olekkaan. Sitäpaitsi harvoin sitä ilman liivejä missään liikkuu (ainakaan mä) ja liiveillä saa ihmeitä aikaan :D

ne rinnat siinä mene miksään.Imetin 3kk ja kun kiinteille siirryin niin se vaan alko vähenemään ja sit loppu kokonaan.Iso poika silti.Mutta yhtä luppanat noi on ku ennenki ja kuhan vähän lihon niin saavat täytettä.Oikeesti mitä väliä ees,nehän on paijan alla piillossa suurimman osan ajasta ja kyl mies tykkää ku ne näkee.so what ne on vaan rinnat!

Ja kun se maito nousee sinne rintoihin niin se tekee jo sen että rinnat rupsahtavat sen jälkeen kun rinnat ovat taas normi koossa. Eli se että imetät vauvaa ei sitä aiheuta vaan se että rinnat kasvavat kun maito nousee ja selvähän se on että kun siellä ei sitä täytettä ole niin ne rupsahtavat.

kun antaa lapsen itsensä lopettaa imetyksen omaa tahtiaan pikkuhiljaa niin rinnat eivät kipeydy tai pakkaudu täyteen vaan maidon tuotanto hiipuu itksekseen, koska kysehän on kysynnän ja tarjonan laista. 1v4kk imetystä lapsen tahtisesti ja kun lopetettiin niin kertaakaan ei tarvinnut pumapata eivätkä rinnat olleet täynnä tai kipeät missään vaiheessa.

mä en oo imettäny vaik 4 muksuu onkin,ja en sen vuoksi jos tissit menis pilalle..vaan ei ollu mun juttu ! en pitänyt siitä millään lailla..alkuun pumppasin sen vähän ja sit se vaan loppu,viimeks synnytyksen jälkee pyysin maidon esto pillerin heti sairaalas.

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
mä en oo imettäny vaik 4 muksuu onkin,ja en sen vuoksi jos tissit menis pilalle..vaan ei ollu mun juttu ! en pitänyt siitä millään lailla..alkuun pumppasin sen vähän ja sit se vaan loppu,viimeks synnytyksen jälkee pyysin maidon esto pillerin heti sairaalas.

ei on sun juttu..no ei varmaan tosiaan kun pitäää pyytää maidon estolääke...huah! tuskin niitä sun lapsia ois kiinnostanu onks se sun juttu vai ei,olen ainakin äiteelleni tosi kiitollinen että imetti mua vuoden ja edelleen terve kuin pukki ,samoin sisarukset,haluan tarjota saman omalle,oli sen mun juttuu tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Marre:

ei on sun juttu..no ei varmaan tosiaan kun pitäää pyytää maidon estolääke...huah! tuskin niitä sun lapsia ois kiinnostanu onks se sun juttu vai ei,olen ainakin äiteelleni tosi kiitollinen että imetti mua vuoden ja edelleen terve kuin pukki ,samoin sisarukset,haluan tarjota saman omalle,oli sen mun juttuu tai ei.

ole sie onnellinen vaa..mun systeri imetti kahta viimestä yli vuoden ja kaikilla kamalat allergiat ja astmat,ja sairastelua ja muuta.ei se imetys ole tae terveenä pysymiseen..SÄ ET VOI TAJUTA MITEN MÄ KOIN SEN IMETYKSEN! joten älä tule sanoo mulle..totesin vaan yksselitteisesti ettei ollut mun juttu sen enempiä kertomatta...

Mahtaakohan sairaalassa saada maidontuotantoa tyrehdyttävää lääkitystä jos pyytää. Sellaistahan on olemassa. Eri asia taas sitten miten sellaisen pyytämiseen suhtaudutaan suomalaisissa synnytyslaitoksissa, imettämistä kun pidetään itsestäänselvyytenä siellä.
Tuo rintojen rupsahtaminen imetyksen jälkeen on yksilöllistä. Mulla on kuppikokoa tullut kaksi lisää, kun verrataan aikaa ennen esikoisen odotusta ja nyt kolmannen lapsen jälkeen. kaikkia oon imettänyt, pisimpään yli vuoden.

mutta tosissaan, ikä ja elämäntavat vaikuttaa enemmän kuin imetys. imetys kyllä mun mielestäni on ihan parasta vartalon trimmaamista synnytyksen jälkeen kun kalorit kuluu vaikket tee muuta kuin ruokit lastasi.

surullista jos kaikki jotka haluaa ei pysty imettämään, mutta nämä "imetys ei vain ollut juttuni"-äidit voisi hetken miettiä, onko prioriteetit kohdallaan

surullista jos kaikki jotka haluaa ei pysty imettämään, mutta nämä "imetys ei vain ollut juttuni"-äidit voisi hetken miettiä, onko prioriteetit kohdallaan

vihjaatko minuun jotenki??? mulla on täysin pätevät syyt miksi en imettänyt tosin niitä en ala tässä kertoilemaan. maidonesto pilleristä sen verran että sain heti kun pyysin..en tiedä mitä ajattelivat mutta eivät ainaka mulle näyttäneet sitä.se oli mun päätös ja piste. mun "prioriteetit" oli vallanki kohdillaan...eikös lapsen hyvin vointi ole pääasia ;)...............................

tipsukalle voimia, varmaan raskasta kahlata täällä valtavirtaa vastaan...mutta voin sanoa, että mua ei ainakaan kiinnota kenekään synnytykset ja imetykset, ne eivät ole minun asioitani.

Alkuperäinen kirjoittaja Marre:

aika mustavalkosta... ensinnäkin, lapsi tuskin saa traumoja siitä, että saa ruokansa pullosta, läheisyyttähän voi antaa muutenkin kuin imettämällä. Ja toisekseen, terveys ei ole aina seurausta pitkästä imetyksestä... Onhan näitä esimerkkejä nähty. Esim. minä ja siskoni saimme rintaa hyvin vähän, terveitä olimme. Kolmas siskomme sai rintaa yli vuoden, hänellä oli korvatulehduskierteet sun muut. Ja jos imetys tuntuu vastenmieliseltä, niin ei ole oikein lasta kohtaa imettää ns. väkisin. Kyllä lapsi vaistoaa, että äiti ei siitä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja tissit tanassa edelleen....:
Vaan maan vetovoimasta... jos isot tisut vetävät enempi maata kohti kun pienehköt jotka minäkin omistan...ihan on terhakat...

Tuohon et usko sinäkään :D Vai minne ne c:n kupit katosivat ja jättivät tilalle vajaan b:n? :D Mutta jos olisin TAJUNNUT valita niin imettämättä olisi jäänyt. A) Koski ihan hemmetisti (joo joo, ote ihan oikea ja joo joo on mahdollista, että se sattuu hemmetisti. Ja joo joo, usko pois vaikka sua ei sattunutkaan sitten yhtään.) B ) Olis säilynyt tissit! Mut ok ne on kumminkin :D

Jep, ei se imetys mahda rupsahduttaa tissejä, tosin mikäpä mä oon sanomaan kun nuita on imetetty yhteensä 2v7kk, tissit on kun ajokoiran korvat.
Ja tuosta maidonesto lääkityksestä, ne on h*lvetin nappeja, niistä saa hyvät hallusinaatiot ja kumman krapulan..

Yhteistyössä