Imettämisestä ja saako vauva tarpeeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö vai huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö vai huolestunut

Vieras
Kysyn varmaan tyhmiä jonkun mielestä, mutta kysyn silti. Ystäväni sai pienen vauvan alle 3kg ja vauva nyt pari viikkoinen. Äiti imettää, mutta epäilen ettei vauva saa tarpeeksi kun äiti oli lapsen syöttänyt ja poistunut kotoa oli mennyt noin 10min oli vauva herännyt ja tuore isi ei osannut tehdä muuta kun antaa lapselle heti korviketta (mitä vauva ei ole saanut kun sairaalassa) ja onneksi antoi oli vauva syönyt 40mll. Vauva paino ei ollut vielä noussut syntymäpainoon.
Olenko turhaan huolissani vauvan ravinnon saannista.

tota, eiköhän lapsen vanhemmat osaa itse huolehtia vauvastaan? jätä se heidän huolekseen, jooko? kyllä neuvolassa ohjeistetaan onko korvike tarpeellista vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tota, eiköhän lapsen vanhemmat osaa itse huolehtia vauvastaan? jätä se heidän huolekseen, jooko? kyllä neuvolassa ohjeistetaan onko korvike tarpeellista vai ei.

kyllä joo, mutta kun et sinäkään tiedä tästä perheestä yhtään mitään. Isä pitää vauvaa yleensäkkin eka kerran sylissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä joo, mutta kun et sinäkään tiedä tästä perheestä yhtään mitään. Isä pitää vauvaa yleensäkkin eka kerran sylissä.

Siis eikö isä ollut koskaan ennen pitänyt omaa lastaan sylissä kuin siinä vaiheessa kun hänen vaimonsa lähti hetkeksi johonkin ja vauva oli jo 2 vko? Vai tarkoititko, ettei isällä ollut kokemusta vauvoista aikaisemmin ennen omaa lasta? Kuule eipä ollut minulla ja miehellänikään mitään kokemusta vauvoista ja silti hyvin pärjättiin. Itse parhaiten tiesimme milloin meidän vauvalla oli nälkä tms ja mikä siihen milloinkin tepsi. Jos joku kaveri olisi tullut neuvomaan, olisin loukkaantunut. Luotin siihen, että neuvolan punnituksessa selviää jos lapsi ei saa tarpeeksi ruokaa. Niin pienet käy usein neuvolassa ainakin täällä.

anteeksi ja unohdetaan tämä juttu. En voi sille mitään että huolestuin. Tiedän että varmasti pärjäävät,mutta ja isästä oli hän sairaalassa pitänyt sylissä ois pitäny tarkentaa että oli eka kerran yksin lapsensa kanssa ja hyvä että antoi sen maidon siitä ei ollut kyse ettei isä oli pärjännyt.
Nyt häivyn kun saa paskaa niskaan!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
anteeksi ja unohdetaan tämä juttu. En voi sille mitään että huolestuin. Tiedän että varmasti pärjäävät,mutta ja isästä oli hän sairaalassa pitänyt sylissä ois pitäny tarkentaa että oli eka kerran yksin lapsensa kanssa ja hyvä että antoi sen maidon siitä ei ollut kyse ettei isä oli pärjännyt.
Nyt häivyn kun saa paskaa niskaan!!!!

Sen varran ap:n kysymykseen vaan että pullosta tulee niin helposti että kyllä vauva sen 40ml voi hörästä vaikka ei sitä oikeasti ole etes vailla. Ei ole todellakaan merkkinä maidon riittämättömyydestä. Ja syntymäpainon saavuttaminenkin on yksilöllistä...

Ap, semmoinen pariviikoinen imetyksellä oleva vauva syö oikeastaan kokoajan. Vauvoilla kun sattuu siinä 2-3 viikon ikäisenä tulemaan se ensimäinen tiheän imun kausi, jolloin vauva tiheällä tisuttelulla tilaa maitoa lisää kasvavaan tarpeeseen. Eli siis aivan täsin normaalia, että 2 viikkoisella on nälkä 10 minuuin kuluttua syömisestä

Pullosta saa tosiaan niin nopeasti sitä mammaa, että tottumaton syöttäjä huomaamattaan ahtaa vauvan massuun hillittömästi ylimääräistä.

Yhteistyössä