Imettäjille kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään

Vieras
Nyt kysymys aiemmin imettäneille:
Miten paljon imetys sekottaa menkkoja??
Mulla on ollu nyt kahdet menkat synnytyksen jälkeen ja viikko sit oli taas aluillaan niin että huomasin pyyhkiessä.. nyt sen jälkeen ei oo kuulunu eikä näkyny.. eikä olokaan ole sellanen että olis edes alkamassa..
Onko siis ihan tavallista että saattaa jäädä jonain kuukautena kokonaan pois?

Esikoisen jälkeen alko menkat 5kk synnytyksestä ja seuraavat oli vasta ku poika oli 11kk ja lopetti imemisen. 2. jälkeen ei ole menkkoka ollu imi 13kk 3. lähti alkuun ku kakkonen oli 11kk. Kohta 4vuotta ilman menkkoja ku imettäny tai olla raskaana... eli kyllä voi sekottaa :-)

Siis jos sulla on jo kerta menkat alkanu ja imetät, menkat jää nyt pois niin kokeileppa tehä testi.. onko pitkäänkin myöhässä? Testillähän tuo selviää

Mulla alko täysimetyksestä huolimatta menkat 2kk päästä synnytyksestä ja oli heti säännölliset.
Kun ne oli muutaman päivän myöhässä nii arvasin olevani raskaana. vauva oli silloin puolivuotias. :)
Suosittelen testiä.
Jos ne kerta on jo alkanu ni ei tuollaisia taukoja pitäis tulla.

minulla ainakin on nyt sekoittunut kierto aivan totaallisesti. ne alkoivat kun vauva oli 3,5 kk ja tuli pari kert. säännöllisesti mut sitten tulivat kaks kert. kahden viikon välein ja taas seuraavat viiden viikon päästä. mielenkiinnolla odottelen milloin seuraavat tulevat.

Ap, mulla ihan sama! Kahdet menkat ollut, imetän 1v ikäistä. Viime viikolla yhtenä päivänä pyyhkäisin veret paperiin ja ehkä hitusen tihkutti sitten siteeseen, mutta eipä tullut sen enempää vuotoa. Menkkakipuja kyllä oli eilen ja tänäänkin. Raskaus tuskin kyseessä, tunnistaisin sen oireista kyllä jo kolme raskautta kokeneena.

Yhteistyössä