imettäjälle ehkäisy vaihtoehtoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imettävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulle lääkäri ehdotti hormonikierukkaa.kuulemma ei haittaa vaikka imettää. voi ehkä tulla tiputtulua,mutta sekin epätodennäköistä. ite en uskalla laittaa kun olen lukenut että sattuu pahasti jos ei kuukautiset alkaneet. sitten on ne yhdet pillerit

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 13:00 Nipsu2 kirjoitti:
mulle lääkäri ehdotti hormonikierukkaa.kuulemma ei haittaa vaikka imettää. voi ehkä tulla tiputtulua,mutta sekin epätodennäköistä. ite en uskalla laittaa kun olen lukenut että sattuu pahasti jos ei kuukautiset alkaneet. sitten on ne yhdet pillerit

Mulla laitettiin hormonikierukka kuukausi sitten ja siitä asti on ollut jatkuvaa tiputtelua. Itse toimenpide ei juurikaan sattunut, ainoastaan se kirpaisi kun lääkäri laittoi pihdit, että paikat pysyvät auki. Ja mulla ei ollut menkat alkaneet.
Vuoto ärsyttää, mutta muuten on tuntunut ihan hyvältä.. Tosin pari viikkoa sitten lopetin imettämisen, kun tuntui, ettei maitoa tuu riittävästi.. En kyllä usko, että kierukalla ois siihen osuutta.

Minä olen käyttänyt hormonikierukkaa ja minipillereitä.

Myöskin viimeisimmän raskauden jälkeen yritettiin laittaa hormonikierukkaa, mutta synnytyksestä oli kulunut liian pitkä aika (1/2 vuotta), imetin eikä menkkoja ollut vielä kuulunut niin laittaminen ei onnistunut. Niinpä jatkoin Cerazette-minipillereillä joilla mennään edelleen =)

Hei Santra, ja muutkin jotka noita Ceracetteja käyttää, onko tullu paljon sivuvaikutuksia? Kävin eilen jälkitarkastuksessa ja alotin noita pillereitä syömään, kovasti vaan järkytyin siitä pitkästä listasta joka oli sivuvaikutuksista. Eli onko teillä ollu? Ja sit siin käyttöohjeessa ei ollu mitään mainintaa et kui varmat noi pillerit on, en älynny lekurilt kysyy. Tiiettekö prosentteja?

Yhteistyössä