Imettävät kuumeilijat

Heippa!

Onko muita vielä imettäviä vauvakuumeilijoita? :barefoot:

Täällä 10/15 pikkusen äiti ja yritystä takana 5yk.. Haaveena oli sisarukset pienellä ikäerolla. Näyttää jäävän haaveeksi, mutta onhan tässäkin puolensa, kun saa keskittyä vaan tähän olemassaolevaan :) oon vielä hoitovapaalla ja marraskuussa pitää töihin ilmottaa paluusta. Oliskin niin ihana ilmottaa hoitovapaan pidennyksestä ja alkavasta äitiysvapaasta. :love:

Kuukautiset ja tikuilla bongatut ovikset alkoi heti kun vauvalle ruvettiin 4,5kk iässä antamaan kiinteitä pikku makuannoksina. Nyt oon ruvennut miettimään, että vaikuttaako toi imetys kuitenkin raskautumiseen, vaikka kierto on käynnissä? Ja eihän oviskaan oo vissiin ihan varma testiplussasta huolimatta? Äh, vaikeita asioita. Oon nyt Googlea kolunnut, mutta oliskohan kenelläkään täällä faktatietoa? :giggle:

Kiitos avusta ja myös vertaistuki ja jännäily olis huippujuttu :) miestä ei enää viitti "vaivata" näillä asioilla :whistle: tai jos löytyy ketju samasta aiheesta, ni kiitti, jos linkkaatte (y)

Moi!
Täällä ois yksi. Ei yritetä, salaa vielä kuumeilen. 9/15 on tuo nuorimmainen syntynyt ja imetän vielä.

Kokemuksesta voin kertoa, että imetys ei ole este raskaudelle. Jos kierto toimii, niin sillon voi tulla raskaaksi :)

Mulla on 5 lasta ja 2 heistä on saaneet alkunsa imetyksen aikana.

Täälläkin kuumeileva imettäjä! Esikoinen syntyi 6/16, eli siis kohta puoliin voisi yrityksen aloittaa, koska halutaan kuitenkin tuo vuosi ikäeroa ainakin..:D edellisen raskauden alkuun yritimme 8kk, joten ei kauheaa luottoa lme että heti tärppäisi seuraavakaan. Menkkoja ei ole synnytyksen jälkeen näkynyt vielä.
Toisaalta ristiriitaiset tunnelmat, kun ihana keskittyä yhteen kerrallaan, mutta ajatus pikkusisaruksesta jyskyttää päiväpäivältä pahemmin..
Huh mitä imetystaipaleita takana täällä!

Onko jollain muuten tietoa, mihin se perustuu, että kakkonen tärppäisi nopeammin? Ihan mielenkiinnosta kyselen ☺
Mun mielestä jo synnyttäneellä se Kohdunsuu on enemmän auki, oisko siittiöillä helpompi löytää perille?

No meillä on nämä pienimmät pienillä ikäeroilla: 7v, 5,5v, 2,5v ja 1v. Ja menkat on tullu 6kk, 6kk, ei ollenkaan ja 8kk synnytyksestä. (Vanhin on jo 13v ja sillon alko 6kk synnytyksestä.) Ja ovat saaneet alkunsa helposti. Nämä neljä siis. Vanhin ei. Tosin sillon oli eri mieskin.

Kattokaapa huvikseen perhesuunnittelun nettisivuilta taulukkoa raskauden alkamisesta, siinäkin menee käyrä niin, että jo aiemmin synnyttäneet raskautuu helpommin!

Toki poikkeuksiakin varmasti löytyy, mutta kaikkihan me erilaisia ollaan :)

• Tykkää
Reactions: Omppu_
Täällä myös yksi kolmatta kuumeileva, nuorin 4kk :)
yritystä ei olla vielä aloitettu, koska kävin kierukan laittamassa viikko sitten ja sen jälkeen kuumeilu ollutkin kovaa. Ehkä puolen vuoden päästä aloitetaan? Miehelle sopisi heti, mutta itse en uskalla ottaa riskiä että tulisi Tässä tilanteessa liian pieni ikäero, vaikka esikoista yritettiin reilu 2v ja toista 1,5v. Eli meillä ainakin toinen tärppäsi nopeampaa :)

Heei Mimmi kiva nähdä täällä muitakin "toukokuisia" (joskin meillähän typy meni kesäkuisiin lopulta :D). Hetken jo pelkäsin että oonko ainoa jolla voi tulla vauvakuume melkein heti kun synnäriltä kotiudutaan.. :D

Niin taitaa olla yksilöllisiä nuo raskautuuko toisen kerran helpommin ym. Mutta uskon että meidän tuurilla jos oltaisi alettu tjo:ttailemaan niin olisi napsahtanut samantien vaikka esikkoa yritettiin se 7-8kk. Noh parin viikon päästä vaikka ilmottaisikin toinen tulostaan (jota en usko) niin vuoden ikäero tulisi.
Ollaan sovittu että sitten kun on nimet papereissa uudesta asunnosta niin vauva saa tulla. :D :whistle:

• Tykkää
Reactions: mimmi92
Kiitoksia vastauksista :)(y) Antoi ihan hirveesti toivoa ja uutta puhtia, että ehkä tää vielä tästä onnistuu. Olis ollut sydäntäsärkevää joutua tekemään päätöksiä imetyksen ja raskautumisen suhteen. Imetys on mulle tärkeää ja uusi raskaus kun ei oo mikään varma asia meidän hostorian tuntien :oops:

Kiva kuulla teidän positiivisista kokemuksista ja pitkistä imetyksistä :love: Toi 2,5vuotta on mahtava saavutus. Itte toivon, että pääsis sinne 2 vuoteen ja kaikki siitä eteenpäin on plussaa (y) mites sen tandemimetyksen ja kohdun supistelujen laita on nykyisten ohjeiden mukaan? Ei oo kun reilu vuosi, kun mun työkaveria oli neuvottu luopumaan imetyksestä uuden raskauden alettua :cautious: taitaa olla nykyään eri ohjeet, vai onkohan toi neuvolakohtasta, mitä ne suosittelee?
Imetys raskausaikana on ihan ok eikä uusi raskaus ole mikään syy lopettaa imettämistä. Jos supistelee kovasti ja kielletään imettäminen niin samalla kielletään myös seksi (tai ainakin pitäisi kieltää, jos seksiä ei kielletä ei ole mitään syytä lopettaa myöskään imettämistä).

Jättionnittelut plussasta! :love:

Hei,

meillä 2v jota imetän ja toiveissa toinen lapsi. Mulle sanoi lääkäri noin vuosi sitten että niin kauan kun imetän en "todennäköisesti" tule raskaaksi. Mitään perusteluja en silloin kysynyt kun raskautuminen tai pitkä imetys silloin ollut suunnitteilla. Nyt sitten kiinnostais..?
Eka yrityskiero päällä, esikoinen tärppäs yk 8.

Onnea Omppu!

Airelle sanoisin, että kyllä on nyt lääkäri tainnu sulle ihan höpöhöpöjä puhua. Ei imetys ole este raskauteen, eihän se mikään ehkäisy ole

Jos kierto pelaa niinkun pitäis, niin sillon raskaus on mahdollista imettipä tai ei.

Hep! Meillä 03/16 syntynyt tyttönen, toinen saisi tulla mahd pian. Ekat kuukautiset tuli syyskuussa, toiset viimeviikolla, kierto siis jtn 50 päivää :D Normisti kierto ollu aina tosi säännöllinen. Pikkuhiljaa lopettelen imetystä, josko pikkukakkonen sitten tärppäis! Saas nähdä miten käy :)

Yhteistyössä