imettämisen onnistuminen matalilla rinnanpäillä?

onko kellään kokemuksia voiko rinnanpää tulla pysyvästi esiin paremmin, jos jaksaa tarpeeksi kauan imettää rintakumin kanssa , kun muuten ei onnistu,koska on ns. ontelonännit. Entä onko kokemuksia siitä, kuinka kauan mahtaa kulua, kunnes toinen rinta lakkaa vuotamasta, kun toisesta imettää.
Imetin esikoistani n. 2 kk, kunnes "kyllästyin" jatkuvaan säätämiseen, kun toisessa rinnassa rintakumi ja toisessa maidon kerääjä. Se siitä imetyksen helppoudesta minun kohdallani.... Nyt kun toinen lapsi on tulossa, olisi haluja imettää hiiukan pitempäänkin, varsinkin jos olisi toivoa, että imetys helpottuisi jossain vaiheessa?

Minulla myös toinen rinnanpää erittäin matala ja toinen ns.ontelonänni. Vauva on nyt 4kk ja imetys sujuu hyvin. Mutta kärsivällisyyttä ja tahtoa imetyksen onnistumiseen tässä on kyllä tarvittu! Vauva joutui syntymänsä jälkeen teho-osastolle ja alkuun maito meni nenämahaletkusta, myöhemmin pullosta, koska vauva ei jaksanut imeä rintaa.Pidin yllä maidontuotantoa pumppaamalla;vein sitten vauvalle omaa maitoa aina tuliaisiksi. Sairaalassa kokeiltiin aina myös laittaa ajoittain vauva rinnallekin ja se onnistui rintakumien kanssa. Kotiuduttuamme ja painon lähdettyä nosuun siirryin pikkuhiljaa siihen, että vauva sai kaiken maitonsa rinnasta. Imetin toisesta rinnasta kumin kanssa, toisesta sai kiinni ilmankin. Sitten vaan jossain vaiheessa kokeilin ilman kumia ja sekin onnistui! Ja itseasiassa rinnanpääni ovat edelleenkin melko matalat, mutta vauva on oppinut niistä otteen ottamaan. Eli tsemppiä kovasti, toivotaan, että onnistuu! Niin, sitten vielä siitä vuotamisesta, minulla itseasiassa vieläkin usein vuotaa vasen rinta, niin, että liivinsuojuksen saa aina sitten vaihtaa, noh, ei maha mittään!

Mutta tosiaan, tsemppiä sulle!Itse olen onnellinen siitä, että jaksoin tahkota, koska nyt imetys kuitenkin sujuu ihan mukavasti! :hug:

En nyt oikein tiedä millaiset on ontelonännit, mutta matalat minulla kuitenkin on. Aina on ollut alku vaikeaa ja laitoksella sain jokaisen syönnin aikaan soittaa apuja että sain vauvan rinnalle. Meillä on nuorimmainen nyt 5.5kk ja imettäminen ei enää takkua yhtään. AInut mitä vauva suostuu juomaan on rintamaito, pulloa ei siis huoli ollenkaan. Edelleen vauva hylkii joskus toista rintaa, mutta syö siitäkin kun antaa ensin mieluisampaa ja vaihtaa sitten toiselle rinnalle. Enää mulla ei kovinkaan usein vuoda rinta jota en imetä ja liivin suojuksia en ole käyttänyt kuukausiin. Uskon kyllä että imetys onnistuu matalillakin nänneillä, mutta se tosiaan vaatii sitkeyttä ja voimia taistella.

Tsemppiä imetykseen ja Onnea synntykseen!
:heart:

Mulla on matalat nännit ja neiti nyt 8,5kk ja oon koko ajan imettäny(pari kuisesta) rintakumin kans.ku keskosena synty niin oli nenä mahaletkut ja happisaturaatio piuhat niin eväs meni sit letkusta ekat 4viikoa.sit opeteltiin juomaan pullosta ku piti laittaa maitoon ravintolisä.6viikkosena päästiin kotiin ja viikko siitä eteenpäin aloin sit antaa rinnasta suoraansiis siihen asti piti jaksaa vaan lypsää.mutta hyvin on pärjätty tuon kumin knas ja vuoden ikään ainakin haaveilen että sais imetettyy.

Alkuperäinen kirjoittaja pephen:
Mulla on matalat nännit ja neiti nyt 8,5kk ja oon koko ajan imettäny(pari kuisesta) rintakumin kans.ku keskosena synty niin oli nenä mahaletkut ja happisaturaatio piuhat niin eväs meni sit letkusta ekat 4viikoa.sit opeteltiin juomaan pullosta ku piti laittaa maitoon ravintolisä.6viikkosena päästiin kotiin ja viikko siitä eteenpäin aloin sit antaa rinnasta suoraansiis siihen asti piti jaksaa vaan lypsää.mutta hyvin on pärjätty tuon kumin knas ja vuoden ikään ainakin haaveilen että sais imetettyy.
Aika hienosti olet jaksanut kumien knassa värkätä. :) Itse olin aivan rikki imettämiseen kumien kanssa esikoisen kohdalla, jota imetin kumeilla siis 3kk. Onneksi nuorimmainen oppi jo kahden kuukauden iässä ilman kumia syömään, sen verran rasitukseski koin sen värkkäämisen kumien kanssa.

Esikoinen nyt 4vkoa ja meinasin luovuttaa jo heti kättelyssä kun ei tissi ilman kumia kelvannut. Aina ollut pienet tissit ja nyt kun sen yhdistää mataliin nänneihin ja todella täysiin tisseihin niin milläs niistä nyt otteen saisi!!?? Mutta itkun, hien ja tuskan jälkeen sujuu kumilla ja ilman. Jääpala tai muuta kylmää nänniin ennen imetystä, sitten etu- ja keskisormella saksiote rinnasta ja nännin heilutusta suun edessä niin mulla toimi! Ja jos huutaa niin helpompi työntää nänni suuhun!!! Kyllä se siitä!! Mutta jos ei niin mitä sitten, ihan hyviä lapsia sitä kasvaa ilman tissiäkin ja ei se tee äidistä yhtään huonompaa!!!

Olen imettänyt kaksi vauvaa melkein vuoden ikään asti rintakumien avulla ja hyvin toimi :) kolmatta yritin, mutta oli lastenosastolla tottunut tuttipulloon niin hänelle olen pumpannut rintamaitoa 7 kuukautta pulloon ja juottanut siitä....

Yhteistyössä