Imetän, mutta paino ei putoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miuli

Vieras
Meinaa tulla masis. Synnytyksestä on 6 viikkoa ja painoa on lähtenyt vajaa 7 kg. Täysimetän, en juuri urheile ja tähän asti en juuri ole vahtinut syömisiäni, olen syönyt grillimakkaraa ja suklaata tms. en nyt mitenkään aivan älyttömästi herkkuja mutta kuitenkin joka päivä... :ashamed: pointtini on, että esikoisen jälkeen 25 raskauskilosta 15 lähti jälkitarkastukseen mennessä, 5 senjälkeen ja 5 laihdutin eli voikohan 8 vuotta ikää lisää tehdä tämän. Ja lisäksi suolikaan ei oikein toimi synnytyksen jälkeen... Viime viikolla aloitin syömisieni tarkkailun, mutta sen avulla vaan 200 g painoa pois ja mua ahdistaa nämä läskit,. vaikka onkin vaikka kuinka ihana vauva... Kohtalotovereita ja vinkkejä???
Lisäksi aika liikkumiselle on aika vähissä kun kaikki aika menee vauvaa hoitaessa ja itkuista kantaessa, ja iltaisin on väsy.

Hei miuli!
Täältä löytyy sinulle kohtalontoveri :)
Minulla on vuoden ikäinen poika, poika syntyi kiireellisellä hätäsectiolla.
Minulle tuli raskaus-aikana painoa lisää 18 kg. :ashamed: Täys imetyksellä poikani oli 5½kk jonka jälkeen aloitimme soseet. Poikani päätti lopettaa koko tissittelyn 7½kk ikäisenä. Painoa minulla ei lähtenyt juuri ollenkaan imetyksen aikana kun ei oikeen jaksanut ajatella syömistä ja ei oikeen voinu laihuttaa rajusti kun imetin. nyt olen jo kyllästyny läskeihini ja aloin jättään rasvat ja karkit viikolla poissa. viikossa saan pitää yhden herkkuhetken ja syödä herkkuja!!! Elä lannistu, kyllä se paino siitä putoaa. olethan synnyttäny niin vasta ja ainahan ne naapurin äidit on hoikempia ja kauniimpia :laugh:
Toinen asia on se että ei kaikki imetyksellä laihu, kun minulla ainakin oli niin valtava energian tarve koko ajan!! positiivista suhtautumista painoosi!!! :hug:

Pistät vauvan vaunuihin ja meet vaunukävelylle.. edistää palautumista kummasti.Vauvakin tykkää yleensä. Lopetat suklaan syönnin..se ei tee hyvää vauvalle! Itselläni kävi niin et synnytyksen jälkeen söin paljon suklaata ja silti laihduin imettämälllä 10 kiloa kunnes yhtäkkiä se suklaa koitui kohtaloksi ja 7kiloa tuli ihan hetkessä takaisin. Sit kuulin et suklaa ei oo hyväksi vauvalle. vähensin mut en lopettanut kokonaan ennen kuin nytten..

Tiedän hyvän karkkilakon. Aloitat sen jonkun kaverin kans ja päätätte yhteisen summan esim. 10 tai vaik 20e joka pitää maksaa toiselle jos retkahtaa syömään karkkia tai suklaata. Näin ollen herkuille kertyisi hintaa.. Minua tämä auttoi..2.5 viikkoa. Laihduin kaksi ja puol kiloa sinä aikana. Oma tunto on se joka vartioi syötkö karkkia vai et ja pystytkö valehtelee siitä kaverille..

Vaikutti olooni myös siten et oliin tasapainoisempi kun ei sokerit heitellyt ylös ja alas.Se heittely voi tehdä olon ärtyiseksi ja levottomaksi ja taas nälkäiseksi..

Opin myös tekee tonnikala salaatin 5minuutissa ja maistuu hyvälle ja on terveellistä.

nyt vaan niskasta kiinni.. ja tsemppiä.. :hug:

:wave: Täälä yksi, joka on joka kerta (eli kolmesti) vain LIHONUT imetysaikana!! Vasta nyt kuopuksen ollessa 1v5kk, on miltei kaikki raskausajan kilot karisseet pois. Ja näin on käynyt joka kerta esikoisesta lähtien, ja silti aina olen vetänyt siitä hirveen stressin... Anna itsellesi aikaa, ja totutele uusiin ruokailutapoihin. Pidä karkkipäivää, silloin saa mussuttaa namusia! Muuten muistat syödä kunnon ruokaa, sillä paljonsitä energiaa kuluukin imetykseen ja maidon tuottamiseen. Ja tietenkin se tärkein, muista juoda riittävästi! Ei kahvia, se poistaa nestettä elimistöstä, mutta vettä, mehua, maitoa, mikä nyt sattuu maistumaan. (alkoa nyt ei yhtä sidua tai olutta enempää!) Kotikalja myöskin edistää maidontuotantoa, joten jos vaan maistuu niin siinäpä janojuoma!! Tsemppiä, ehdit kyllä laihtua myöhemminkin, ja jos et laihdu niin hei, äitejähän tässä ollaan! Kai se edes pikkaisen saa näkyäkin?? :flower:

Yhteistyössä