imatra/lappeenranta alueen äitejä? :)

Täälläkin ilmoittautuu yksi 30v. odottaja Imatran suunnalta, toinen kierros jo menossa ja esikoinen reilun vuoden. Olisi mukavaa jakaa ajatuksia raskausajasta ym. vaikka kokemusta onkin jo yhdestä :)
 
Tänne ketjuun ilmoittautuu porukkaa mutta keskustelu ei lähde käyntiin:) En usko että etelä-karjalaiset ovat niin hitaita lämpiämään:LOL:

Itselläni on laskettu aika syyskuussa ja asun tosiaan samalla alueella kun te muutkin.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia tältä suunnalta Suomea esim.neuvolatoiminnasta, äippäpolilta ym. Olen seurannut itse aktiivisesti Syyskuisten odottajien listaa ja kaikki ovat yleensä muualta päin Suomea ja olen huomannut paljon eroavaisuuksia käytännöissä ym.

Laittakaa kuulumisia, ajatuksia ja kaikkea mitä päässänne liikkuu.

hanja ja osmoheluna 33+0
 
Yksi ilmoittautuu etelä-karjalalaiseksi :)! Tai siis kaksi, minä ja tyttö 7 kk.

Pikaisesti vain, että mä olen ainakin ollut neuvolatoimintaan tyytyväinen täällä. Ei tule mieleen mitään negatiivista.

Harrastatteko mitään lapsienne kanssa? Meidän piti mennä vaikka mihin, mutta mikään niistä ei sitten alkanutkaan... Käyttekö perhekerhoissa tai muussa vastaavassa?
 
Täällä myös Imatralainen 3kk tytön ja 2v 4kk pojan äiti =)
Minä käyn seurakunnan perhekerhossa kerran viikossa ja vauvakerhossa kerran viikossa, tosin kerran olen vain tuonne vauvakerhoon päässyt. Tuo vauvakerho eritoten oli kiva kun siellä ei ollut niin paljon porukkaa ja oli rauhallista ja jotenkin tiiviimpi ilmapiiri kuin perhekerhossa, siellä oli aika kova meno kun on isompia lapsia ja paljon porukkaa. Vauvauinti alkaa parin viikon päästä Joutsenossa! Sitä odotan kyllä innolllla =) Seurakunnan perhekahvilassa ole myös käynyt muutaman kerran. Ja esikoisen kanssa neuvolan järjestämässä vauva-äiti ryhmässä, joka oli todella mieluinen!
 
Onkohan hanja jo vauvan saanut :)?

Itse olen siis muuttanut kolmisen kuukautta sitten tänne takaisin ja ei ollut oikein mahdollisuutta jo raskausaikana "verkostoitua" toisten äitien kanssa täällä. Siinä mielesssä olisi mukavaa, jos olisi äitituttuja, joiden kanssa voisi vaikka sopia treffit leikkipuistoon tai jotain muuta "pientä"... Mikä ettei voisi kyläilläkin, että lapset voisivat leikkiä... no tuo meidän tyttö lähinnä vaan tuijottelee, mutta kuitenkin :D.

Onko täällä suunnalla muuten kestovaippailijoita? Me ollaan kestoiltu nyt hmm.. kesäkuusta lähtien ja kovin arjeksi on positiivisessa mielessä tämä asia muuttunut :). Katselin juuri tuossa, ettei tällä suunnalla ole edes kestovaippalainaamoa, joten ihmiset eivät ehkä uskalla aloittaa, jos eivät tiedä asiasta ja ei ole mahdollisuutta kokeilla...
 
Minä olen muuttanu paikkakunnalle muualta muutama vuosi sitten, eikä sen vuoksi kovin montaa tuttua täältä löydy. Minustakin olisi mukava löytää täältä äitituttuja :)

Me kestovaippaillaan :wave: Molemmilla lapsilla olen käyttänyt päivin kestoja ja kertakäyttövaippoja öisin, sillä lapsset ovat olleet niin isopissaisia. Kertakäyttövaipat on olleet päällä myös jos ollaan menty kylään tai reissuun tms. Me myös pissatetaan tyttöä (tosin ei kovin aktiivisesti), monet pissat tulee päivässä lavuaariin, ei sitten ihan niin usein tarvitse vaippaa vaihtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos täältä nyt löytyy äitejä, jotka haluaisivat tutustua -aluksi vaikka sähköpostitse - niin laittakaahan yksityisviestiä :)! Meillä siis noin 7 kk tyttö, Lpr:ssa asustellaan ja päivät joskus hieman tylsiä kaksistaan ;). Lappeenrannan eteläpuolella asutaan.

Toki täälläkin voi ajatuksia vaihtaa, jospa keskustelu tästä vähän aktivoituisi, mutta jos tapaamista ajattelee niin parempi olla s-postitse yhteydessä.
 
Kappas tällä palstalla on ollut elämää:LOL: En ole viitsinyt täällä käydä kun tää on ollut aika "kuollut"...
Joo, meidän poika syntyi syyskuussa ja on nyt 6 ½vkoa vanha. Olisi kyllä kiva saada uusi mammakavereita ku nykyiset alkavat jo pikkuhiljaa palata takaisin työelämään.

Ei olla vielä harrastettu muuta kun kylässä käymistä:D Mutta vauvauinti kiinnostais.

Raskausaikana aattelin että olisin puoliksi kestoilia mutta se ajatus hävis ku meiltä loppui kaivosta vesi ja uutta kaivoa odoteltiin jonkun aikaa...

Laitoin viestiä EtelänHetelmä

hanja
 

Yhteistyössä