Iltatähti 40-vuotiaana

  • Viestiketjun aloittaja Iltatähti80
  • Ensimmäinen viesti
Iltatähti80
Moikka. Täällä pian nelikymppinen teini-ikäisen lapsen äiti ja viikko sitten yllätyksekseni plussasin Clearbluen digitestillä 3+. Kyseessä yllätysraskaus,olen syönyt pillereitä suht säännöllisesti,yksi on unohtunut silloin tällöin mutta olen ajatellut ettei tässä iässä enää pala pohjaan kovin helposti

Minulla on ollut jo vuosia erittäin epäsäännölliset menkat enkä ole edes jaksanut pitää niistä mitään kirjaa mutta muistelisin että edelliset oli viimeksi toukokuun puolella eli raskaus voi hyvinkin olla jo paljon luultua pidemmällä. Lisäksi lääkärikäynnillä tehtiin sisätutkimus jossa totesi kohdun tuntuvan jossain alavatsan kohdilla ja sen perusteella viikkoja voisi olla jo 12 Nyt odottelen aikaa sairaalaan ultraan jossa viikot varmistetaan,meillä neuvolassa ei ole ultraa ollenkaan.

En nyt muista että missä vaiheessa raskautta kohtu yleensä tuntuu päältäpäin tunnusteleva lääkärin käsittelyssä?
 
vierailija
Jos se on palpoidessa jo nousemassa sieltä lantiosta alavatsalle, niin joku viikko 12 suunnilleen menossa. Viikolle 7 asti kohtu on normaalin kokoinen, sitten alkaa kasvaa hiljalleen, viikolla 12 alkaa nousta vähän ylemmäs. Sinuna menisin vaikka yksityiselle nyt saman tien, koska viikon 13 jälkeen ei enää saada esim. niskaturvotusultrausta tai NIPTiä tehtyä.

Onnea raskaudesta!
 
vierailija
Kiitos vastauksesta ja onnitteluista! Neuvolasta soittivatkin sairaalaan samantien ja huomenna sieltä varmaan soittavat minulle aikaa sinne,oli tosiaan sielläkin puhe että mahdollisimman nopeasti ultraus aikaa viikkojen varmistamiseksi
 
Iltatähti80
Eilen oli tosiaan ultra jossa saatiin varmistettua raskausviikot ja niitähän olikin jo 10 . 14 vuotta tulee ikäeroa lapsille,onko muita joilla sisarukset noin isolla ikäerolla? Aika jännä fiilis,onnellinen ja samalla epätodellinen sekä vähän hirvittää miten tässä iässä jaksaa ja avokki vielä minua 5 vuotta vanhempi joka yrittäjänä paljon töissä. Mutta kai nää ajatukset on ihan normaaleja kaikille

Ensi viikolla sitten aikaa varaamaan neuvolaan ja seuraava ultrahan onkin sitten aika pian.
 
Iltatähti80
Eilen oli tosiaan ultra jossa saatiin varmistettua raskausviikot ja niitähän olikin jo 10 . 14 vuotta tulee ikäeroa lapsille,onko muita joilla sisarukset noin isolla ikäerolla? Aika jännä fiilis,onnellinen ja samalla epätodellinen sekä vähän hirvittää miten tässä iässä jaksaa ja avokki vielä minua 5 vuotta vanhempi joka yrittäjänä paljon töissä. Mutta kai nää ajatukset on ihan normaaleja kaikille

Ensi viikolla sitten aikaa varaamaan neuvolaan ja seuraava ultrahan onkin sitten aika pian.
 
Iltatähti80
Miten tähän muuten saa hymiöt kun vaikka lisään niitä tekstiin niin häviää kun tekstin julkaisee?? Ja sitä yritin äsken jälkeenpäin mutta vahingossa kopioin tuon edellisen tekstin tuohon. Minä ja tekniset laitteet ei olla ylimpiä ystäviä.. Ja puhelimella kirjoitan.
 
vierailija
Täällä yksi äiti 41v,rv 10+0 huomenna. Meillä yritystä takana 11kk. Ensimmäinen lapseni täyttää 19v syksyllä. Asuu jo omillaan. Hyvin on mennyt,eka ultra 2 viikon päästä.
 

Yhteistyössä