iltaisin, nukahtamisen hetkellä tuhektumisen tunne?

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Psykosomaattiset oireet, kilpirauhasen liikakasvu, nenäpolyypit, liikalihavuus, liian myöhään syöty raskas ateria, nielu- tai kitarisat, pitkään kestänyt refluksi, krooninen poskiontelotulehdus...... syitä tukehtumisen tunteeseen on useita.
 
vierailija
se on pelottavaa!!!!!!!!!!!! saatan havahtaa kesken unen saannin siihen etten saa henkeä. joudun vetää happea monen monta kertaa ja silti olen paniikissa etten voi nukkua, tuntuu että kuolen.

ja tämä ei ole kytköksissä mihinkään unen ensi"oireisiin"... se on niin vahva tunne. olen aivan hereillä enkä saa happea, en voi hengittää. se tunne on jotain aivan kamalaa.
Oletko 40-50v, toi iskee yleensä siinä välissä, mutta katoaa vuoden parin jälkeen.
 
vierailija
Itseäni vaivannut tämä sama vaiva melkein 4-5 vuotta. Välillä ollut pidempiä, muutaman viikon/kuukauden taukoja, mutta muuten tullut lähes joka ilta.

Ja tulee kanssa juuri ennen nukahtamista, kun olen sängyssä vielä hereillä.

Olutta tms jos on juonnut ja on ns seitinohuessa niin silloin ei tule.
Myös jos yöllä sattuu heräämään ja menee uudestaan nukkumaan, niin silloin ei myöskään tule.

Päiväunia jos yrittää ottaa niin tulee myös.

Uniapnea testattu, ei ole sitä.
Astma testattu, ei ollut sekään.
Keuhkot kuvattu, ei löytynyt mitään.
Sydän mitattu, ei löytynyt mitään.

Ylipainoa on, liittyyköhän siihen.

Vaikkakin vaivaan on tietyllä tapaa tottunut, niin se silti häiritsee elämää, kun aina nukkumaan mennessä nukahtaa muutaman tukehtumisen tunteen jälkeen.

Jos jotkut olette saaneet diagnooseja tai muuta selvyyttä vaivaan, niin kiitän syvästi näistä tiedoista.
 
vierailija
Itseäni vaivannut tämä sama vaiva melkein 4-5 vuotta. Välillä ollut pidempiä, muutaman viikon/kuukauden taukoja, mutta muuten tullut lähes joka ilta.

Ja tulee kanssa juuri ennen nukahtamista, kun olen sängyssä vielä hereillä.

Olutta tms jos on juonnut ja on ns seitinohuessa niin silloin ei tule.
Myös jos yöllä sattuu heräämään ja menee uudestaan nukkumaan, niin silloin ei myöskään tule.

Päiväunia jos yrittää ottaa niin tulee myös.

Uniapnea testattu, ei ole sitä.
Astma testattu, ei ollut sekään.
Keuhkot kuvattu, ei löytynyt mitään.
Sydän mitattu, ei löytynyt mitään.

Ylipainoa on, liittyyköhän siihen.

Vaikkakin vaivaan on tietyllä tapaa tottunut, niin se silti häiritsee elämää, kun aina nukkumaan mennessä nukahtaa muutaman tukehtumisen tunteen jälkeen.

Jos jotkut olette saaneet diagnooseja tai muuta selvyyttä vaivaan, niin kiitän syvästi näistä tiedoista.
Lopeta kokonaan leipien ja makkaroiden käyttö niin lähtee ne kilot
 
vierailija
se on pelottavaa!!!!!!!!!!!! saatan havahtaa kesken unen saannin siihen etten saa henkeä. joudun vetää happea monen monta kertaa ja silti olen paniikissa etten voi nukkua, tuntuu että kuolen.

ja tämä ei ole kytköksissä mihinkään unen ensi"oireisiin"... se on niin vahva tunne. olen aivan hereillä enkä saa happea, en voi hengittää. se tunne on jotain aivan kamalaa.
Oliko erityisesti jouluun liittyvä vaiva?
 
vierailija
se on pelottavaa!!!!!!!!!!!! saatan havahtaa kesken unen saannin siihen etten saa henkeä. joudun vetää happea monen monta kertaa ja silti olen paniikissa etten voi nukkua, tuntuu että kuolen.

ja tämä ei ole kytköksissä mihinkään unen ensi"oireisiin"... se on niin vahva tunne. olen aivan hereillä enkä saa happea, en voi hengittää. se tunne on jotain aivan kamalaa.
Miten selvisit koronasta?
 

Yhteistyössä