Ilta ruisaalossa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Heräsin lauantai aamuna aurinko paistoi silmiini. Olin unohtanut laittaa illalla verhot ikkunan eteen. Voi hitsi ajattelin olisi ollut mukava nukkua pitempäänkin. Kiroilin itsekseni että ei tässä enää pysty nukkua. Nousin ylös ja puin sortsit jalkaani ja laitoin taidan. Katsoin jääkaappiin oliko mitään syötävää. Kalja laatikko jossa oli viellä muutama olut. Tyhjä kananmuna kenno ja kasvisliemikuutioita. Eli kaljaa heti aamusta. Otin laatikosta tölkin. Ja avasin sen. Kylläpä maistuu hyvälle. Laitoin t paidan päälleni ja sortsit. Ja join kaljan loppuun. Täytyy lähtee hakee ruokaa kirosin.
 
vierailija
Avasin kortteli marketin oven. Ei näkynyt myyjää. Oli varmaan hyllyjä täyttämässä ajattelin. Otin korin käteeni ja kävelin maito kaapille. Avasin oven ja otin litran banaani jukgirtti purkin ja laitoin sen koriin. Käännyin ja jatkoin matkaa. Huomasin myyjän istuvan lattialla jä itkevän. Menin siihen viereen. Hän näki minut. Hän sanoi kyllä tämä ohi menee. Oletko varma kysyin hän nyökytti päätään ja nousi ylös. Lappasin koriin loput ostokset ja menin kassalle. Myyjä istui kassan vieressä ja pyyhki kyyneliä. Ei tä mitään poika kaveri jätti juuri. Kyllä tä mene ohi. Niin sanoin noin hyvän näköinen kyll löytää helposti uuden sanoin. Kiitos hän vastasi ja rupesi naputtaa tuotteita kasskoneeseen. 25.60 hän sanoin. Lykkäsin 30 euro neidille. Voitko maksaa kortilla hän kysyi. En viittiavata kass ennen
 
vierailija
Kello 8 hän sanoi. Voi tulla hyypäreitä jotka yrittävät varasta sen. On mulla ja laitoin kortin koneeseen. Lappasin ostokset viikarin kesto kassiin. Saanko uuden poikaystävän kysyi kassa neiti. Kyllä vastasin. Ja varmasti hyvän sanoin. Jos olisin 20 vuotta nuorempi olisin jonossa. Sanoin. Kiitos hän sanoi. Otin kassin ja lähdin. Moikkasin ja avasin ulkooven. Olipa hieno aamu. Nyt viellä brekfast lautaselle ja rannalle. En kerinnyt kävelee monta askelta kun näin poliisi auton tulevan. Se pysähtyi eteeni. Ja toinen poliisi tuli autosta ja kysyi tulitko marketista. Vastasin kyllä. Sitten hän koski laittamaan kassin maahan ja kädet selän taakse. Laitoin kassin maahan ja kysyin miksi. Ole hiljaa ja tottele hän huusi. Laitoin kädet seläntaakse. Jolloin hän laittoi käsiraudat käsiini. Sitten hän avasi poliisi auton Taka oven ja käski minun mennä lähemmäs autoa. Toinen poliisi tyhjensi taskuni. Ja käski minun mennä istumaan poliisi auton Taka osaan. Minua rupesi vituttaa. Että olin hiljaa. Toinen katsoi lompakkoon ja otti siitä ajokortin. Vanha punainen. 18 vuotiaan otettu valokuva. Tä voi olla kenen vaan hän sanoi. Olin hiljaa. Oli Han siitä muutaman kymmen vuotta kun olin saanut sen. Sitten toinen meni ohjaamoon. Minä olin hiljaa. Toinen poliisi rupesi kyselemään vastasin lyhyesti ja vain siihen asiaan mitä hän kysyi. Hetken päästä toinen tuli ohjaamosta. Ja sanoi toi on väärä mies. Antoi muovikassin minulle. Kurotin kättä selän takaa. Jolloin toinen rupesi avaamaan käsirautoja. Olet värä henkilö. Hän sanoi. Minua vitutti että olin hiljaa. Otin kassin ja lähdin kävelee. Vilkaisin vielä taakseni ja Näin kun poliisit menivät markettiin. Kävelin kotiini ja laitoin ruuat jääkaappiin. Sitten kaadoin jugurttia pitkään lasiin. Maistoin siitä pirkäll kulaukseela kyllä maistui hyvälle. Viellä paistettut munat pekonilla ja tomatilla. Niin päivä lähtee ajattelin. Sitten soi puhelin. Äskeiset poliisit soittivat ja pyysivät tulemaan markettiin. Sanoin että syön aamiaisen ensin. 10 minuutin päästä laitoin lenkkari jalkaan ja avasin oven. Poöisit olivat vastassa ulkoovella. Sanoivat että minun on lähdettävä heidän mukaansa. En voinut kun ihmetellä. Ulkona näin kaupan myyjättären juttelevan jonkun polisin kanssa. Varmaan minua epäillään kaupan ryöstöstä ajattelin. Ja hyppäsin poliisi auton takatilan. Ovi laitettiin kiinni ja auto lähti liikkeelle. 30 minuutin päästä se pysähtyi ja toinen poliiseista avasi oven. Minut ohjattiin sisälle polisitaloon. Siellä oli vastassa joku vanhempi poliisi joka ohjasi minut huoneeseen. Hän puhui kännykkään. Käski minun istua. Kävelin pöydän luokse ja istuin tuolille. 5 minuutin päästä hän lopetti puhelun. Sitten hän sanoi että odotellaan viellä ainakin puolituntia että saavat katsottua valvonta kameran nauhat. Hetken päästä hän kysyi otanko kahvia. Ei kiitos vastsin. Istuimme puolituntia puhumatta. En tiedä kumpaa vitutti enemmän. Sitten tuli naispoliisi ja pyysi poliisia mukaansa. Jäin yksin huoneeseen. Istuskelin siinä ja kirosin. On tää hullua käyn kaupassa ja joudun poliisi laitokseen. Sitten tuli Nais poliisi ja sanoi että voin lähteä. Kysyin millä pääsen kotiini. Minulla ei ole kukkaroa mukana ja on aika matka kävellä. Olet nyt vpaa lähtemään hän toisti. Voi perkele sanoi. On tää hullua jatkoin. Lähin kävelemään kohti ulko ovea. Avasin oven ja aloin kävelee kotia kohti. Kävelin aurajoen rantaan ja jäin istumaan. 30 km kävely kotiin on tää paskaa. Täytyy keksiä jotain. Lähin kävelemään aina kun näin polkupyörä paekoss tarkastin oliko joku auki. Jatkoin kävelyä 30 minuutin kohdalla natsasi hyppäsin pyörän päälle ja aloin polkemaan. Menihän siinä 2 tuntia kun koti talo alkoi näkyä. Kaaroin pihalla joss oli poliisi auto. Laitoin pyörän seinustalle. Ja kävelin portaikkoon. Kun poliisiauton ovet avautuivat. Tpäoinein kysyi nimelläni olenko se olen vastasin. Mutta ensin haen kyll lompakon kotoa sanoi. Poliisit tulivat mukaani. Ja sanoivat että minun pitää lähteä heidän mukaansa. Menin taas istumaan poliisiauton takaosaan. Ja 30 minuutin päästä olimme poliisilaitoksen pihalla. Minut viettiin istumaan samaan huoneeseen. Sitten tuli pitkä laiha poliisi paikalle. Kynsi kuk olen ja mitä kaupassa tapahtui. Kerroin hänelle että minut on jo kerran passitettu rahattomana kotiin en kerro enää mitään pitäkää minut täällä. Siihen sti että tässä on jotain tolkkua. Hän sanoi jotain lakiin vedoten olin hiljaa. Ja katsoin seinää. Sitten Hänkorotti ääntään ja uhkaili jotain katsoin vain seinää. Pia tuli taas sama naispoliisi ja he menivät pois huoneesta. Sen jälkeen naispoliisi tuli luokseni ja kysyi miksen ole halukas yhteistyöhön. Sanoin että passitti minut kotiini rahattomana. 30 km on pitkä matka. Hän sanoi jotain en viitsinyt kuunnella. Katsoin vaan seinää. Hän poistui huoneesta ja toinen poliisi tuli takaisin. Hän kysyi jotain katsoin vaan seinään. Alkoi janottaa. Mutta tiesin että en saa vettä jollen vastaa heille. Tunnin päästä tuli varmaan joku esimies Hän totesi että voin lähteä. Jos tulen huomenna kuulusteluihin. Kysyin kuka maksaa matkat. Sinun täytyy kulkea omalla kustannuksella hän sanoi. Ju ju sanoin jä lähdin ulos. Kävelin linja auto asemalle. Ja hyppäsin linja autoon. Kotiin päästyäni pakkasin tavaroita rinkkaan. Heitin puhelimen pöydälle ja kävelin markettiin ostin erilaisia kuiva ruokia 2 muovikassillista. Myyjä kertoi että aamulla oli kaupassa tapahtumat ryöstö ja myyjä oli pahoinpidelty. En oikeasti välittänyt enää vaan suuntasin kotiin laitoin ruuat rinkkaan. Päätin viellä varmuuden vuoksi nostamaan käteistä pankki automaatista. Kävin nostamassa 300 euroa arvelin sen riittävän kuukaudeksi ainakin. Kävin viellä ostamassa r kioskista piripää puhelinliittymän. Muistin että minulla oli vanha nokin puhelin laatikossa laitoin sen lataukseen. Sen akku alkoi pikkuhiljaa täyttyä. Laitoin siihen pripeid puhelin kortin ja sammutinsen ainoastaan ltaus päälle 20 laitoin rinkan selkään. Otin puhelimen taskuuni ja laturin ja lähdin ulos. Otin kellarista polkupyörä. Sotkin eteen päin. Kohti itää. Siellä on muutenkin actoinia. Mutta rajalle oli ainakin 400 km. 2 tunnin pyöräilyn jälkeen tulin entisen 1 tien tauko paikalle. Hylätty kioski laiton pyörän lukkoon ja nostin sen kioskin taakse. Lähin kävelee metsään minua ei poliisi näkisi vähän aikaan. Alussa rinna tuntui raskaalta. Mutta kun matkaa taittoi niin tieto siitä että poliisi ei löydä minua vähään aikaan kevensi sitä.
 
vierailija
Parin tunnin päästä tulin vanhalle laavulle. Se oli unohdetun retkeilyreitin varrella. Katsoin sitä yön hämäryydessä mutta ajattelin että jos ei sada niin kyllä siinä yö menee. Keräsin puita nuotio paikkaan Kaasin sytytysnestettä ja heitin palavan tulitikun siihen. Laitoin kattilan ritilälle joka oli tulen päälle lisäsin siihen vettä ja valmiin pasta keitoksen. Annoin senkypsentyä. 30 minuutin päästä söin ja laitoin makualustani ja makuupussin laavuun. Heitin viellä pari puuta tuli paikkaan ja rupesin nukkumaan. Aamulla heräsin linnun rääkäisyyn. Nyt ei ole kiirettä ajattelin. Mulla on kesäloma kukaan ei Kaipaa 3 viikkoon soitan viellä lapsille että eivät hermostu tai en soita ne tuntee minut. Keitin aamulla teetä ja jatkoin matkaani. Tä on joku vanha retkeily reitti kukaan ei oikeen liiku tääll enää. Joskus joku joka tietää tämän. Tiesin että 8 km päässä on järvi jossa on kalaa tai ainakin on ollut. Kävelin sitä kohti. Järvelle päästyäni pystytin teltan vanhan laavun viereen. Se oli kyllä lähes tuhottu. Aika ja vandaalit. Päätin jäädä tähän vähäksi aikaa harmitti kun ei ole radiota mukana. Päivät meni puita ja ruokaa tehdessä. Järvestä tuli ongella välillä ahvenia ja jotain särki kaloja. Mutta matoja oli vaikea löytää. Piti kävellä läheiselle vanhalle metsä niitylle. Lapista olisi ollut apua että ei olisi tarvinnut veistetyllä puulla kaivaa. Viikon päästä soitin pojalle. Ja ilmoitin asian hänelle. Hän lupasi informoida siskoaan. Sanoin etten pidä puhelinta päällä mutta olkaa huoleti. Soiton jälkeen vaihdoin leiritymis paikkaa. Kävelin 2 päivässä 40 kilometriä pienelle mereranna lähellä olevalle mäelle sen alapuolella oli mökki kylä ja siellä oli vesipiste.
 
vierailija
Oli ilta ja lähdin katsoman saisinko vettä astioihin. Kaivon viedessä oli hana jonka aikaisin. Ja laitoin pullon swm alle. Vesi virtasi pulloon ja se täyttyi nopeasti. Maistoin vettä. Ihan hyvä tä on. Täytin viellä kaksi muuta pulloa. Sitten paikalle saapui haalariin pukeutunut nainen. Moikkasin ja hän moikkasi takaisin. Sitten hän kysyi onko hyvä vettä. Onhan se vastasin. Olen tuolla Min päällä teltassa. Ja muistin että täällä on vesipiste sanoi. Jaa nainen sanoi. Mutta tä on kyllä tarkoitettu mökkiläisille hän lisäsi. Tiedän sen utta sianpenalta luvan parivuotta sitten käyttää tätä. Vai on pena antanut luvan ota sitten. Mutta pena. Myi tän mulle viime talvena ja muutti Unkariin. Vai on Pena saanut tarpeeksi. Se aina sanoi että se muuttaa vielä Unkariin. Joo keväällä autto munt alkuun ja lähti. Mutta onko pulmia kysyin. Vähän välillä on jotain pientä mutta hyvin niistä on selvitty. Nainen sanoi. Mutta toi penan vene saisi kyllä siirtyä muualle. Jaa sanoin. Se vaatii traktorin ja paikan ootko kysynyt kylä kaupalta. Sen pitäjällä on traktori. Kiitin viellä vedestä. Mitä vielä sanoi nainen. Lähin kävelee kohti leiriäni.
 
vierailija
Valmistin purtavaa ja ajattelin mennä jo nukkumaan kun näin kaivo naisen kävelevän mäkeä ylös. Moikkasin. Sain penalt aina luvan leirityä tähän. Et sinä lupaa tari tä menee jokamiehen oikeuksien piikkiin. Nainen sanoi. Ootko kaun hän kysyi varmaan pari päivää. Sit jatkan matkaa. On lomaa viellä. Tuu huomenna klo 13 käymään hän sanoi tarvi apua. Lupasin mennä auttamaan. Nainen käveli alas mäkeä ja menin nukkumaan..
 
vierailija
Aamulla heräsin lintujen liderrykseen. Rypesintekemään niukkaa aamiaista. Teetä ja näkki leipä. Otin viellä viimeisen pikku purkin tonnikalaa. Puolelta päivää aloin kävelemään kohti mökki kylää. Olin paikalla hyvissä join eikä naista vielä näkynyt. Pari mökin vuokraajaa oli rannalla. Hetken päästä nainen tuli. Olen Anu hän sanoi esittelin itseni. Tulen sanoi. Meidän täytyy vaihtaa 3 mökkiin jää kaappi niitä on vaikea. Yksin vaihtaa hn sanoi. Hilkalla oli päällään valkoinen kauluspaita mustat farkut. Hän käveli edellä. Tulimme ensimmäisen mökin luokse ja avasi oven otin jenkki kaapin pois syvennyksestä ja iroitin pistotulpan. Nostin sen oven viereen. Hilkka imuroi jääkaapin paikan ja pyyhki sen kostealla rätillä. Mitä näillä vanhoilla kaapelilla tehdään kysyin. Ne menee hävitettäväksi. Hän sanoi. Nostin vanhan jääkaapin ulos väkisin. Ja hilkka rupesi avaa uuden kaapin pahveja.. Nostimme uuden kaapin sisälle. Jätimme sen keittiöön. Sitten teimme sman jutun kahdessa muussakin mökissä. Näitä ei sitten voi heti laittaa päälle sanoin. Ei vastasi hilkka. Nostetaan ne hetken päästä paikalle. Laitan ne päälle vasta huomenna hän sanoi. Kello 10 noin kerkiät jäähtyä. Ennen asiakkaiden tuloa. Mutta nyt tarjoan sinulle ruokaa hän sanoi. Menimme viileään toimisto rakennuksen. Minulla on tuoretta savulohta ja uusi perunoita 15 minuuttia. Mitä juot hän kysyi. Vettä vastasin. Istui pöytään ja hilkka kattoi pöydän. Kohta oli perunat valmiit. Söin en puhunut. Oli se hyvä leiri ruuan jälkeen. Huomenna tulee mökit täyteen sanoi hilkka. Tuutko taas huomenna auttaa hän kysyi. Voin tulla jos saan kolajuomaa sanoin. Hilkka otti jääkaapista pulenlitran pullon ja antoi sen minulle. Sitten hän kaatoi minulle lasiin votkaa. Kaadoin kola pullosta kolaa votka lasiin ja maistoi. Kyllä tekee hyvänä sanoin. Hilkka korjasi astiat pois. Ja istui pöytään. Joi fantta. Pääset kyllä saunaan kin hän sanoi. Katotaan huomenna vastasin. Mutta mulla on juomapullot mukana vettä ottaisin.
 
vierailija
Laitoin viellä juoma pulloihin vettä. Jä lähdin kävelee mäkeä ylös teltalle. Ajattelin että voisi tänne loppu lomaksi jäädäkin. Illalla tein teetä ja söin näkkäriä. Jos viellä huomenna pääsisi kaupalle. Aamulla heräsin pieneen sateen ropinaan. Avasin teltan oven. Pientä sadetta. Onneksi olen virittänyt pienen katoksen kevyen entisen telttakankaan avulla. Se oli tehty rikki menneestä teltasta. Jossa oli muutama vahvistettu reikä josta sen sai kiinni. Tein siinä todella niukkaa aamiaista. Nyt pitää päästä kauppaan. Laitoin kukkaron taskuun ja survoin toiseen muovikassin. Lähin kävelee mökki kylään. Kaljo oli liukas sai varoa ettei liukastu. Hilkka asetteli halkoja saunan seinustalle. Moikkasin hilkaa. Laitta sinä nää tohon seinustalle niin lähetään sitten käymään kaupassa hän sanoi.
 
vierailija
Siinä meni tunti pari kun laittelin halkoja. Mutta valmista tuli. Sen jälkeen kävelin respaan. Hilkka antoi minulle fantta pullon. Juo tää niin lähetään. Tehdään ruuat kun tullaan takaisin. Lähimme punaisella bakulla. Hilkka ajoi minä olin pelkääjän paikalla. Hilkka kyseli kaiken laista miksi olelein yksin metsässä. Ja sellaista. Vastailin vähän ympäri pyöreitä vastauksia. Ja laitoin radion päälle 90 luvun musaa scooteria ja sellaista. Hilkka lopetti kyselyn. Saavuimme ison marketin pihalle. Se oli tukku liike. Hilkka käski minun ottaa isot kärryt ja hän otti myös samanlaiset. Hilkka käveli tukkuliikkeen käytävällä ja seurasin häntä. Hän lappasi kumpaankin tavaraa. Aivan kaikkien laista elintarviketta. Olin hiljaa että hilkka ei kyselisi enempää. Kassalle tultaessa hilkka moikkasi jollekin upeelle naiselle. Oikein pinkeä kroppa. Ftnes lehden kannesta. Siinä he juttelivat minä lappasi tavarat hihnalle. Ja hilkka jutteli anto kortin ja käski lyödä 4798. Maksoin tavarat ja laitoin ne takaisin kärryihin. Kymä tavarat laitoin kylmä kasseihin. Sitten hilkka lähti viellä jonnekin ja fitnes nainen tuli juttelee. Kysyi kuka olen esittelin itseni. Ja Hilkka oli pyytänyt minua mukaan kauppaan. Mutta. Nyt se katosi. Sanoin. Se kyllä tulee kohta fitnes nainen sanoi. Kävelimme yhdessä ulos ja laitoin tavarat bakun sisälle kun hilkka ja fitnes nainen tulivat. Tulkaa hänen luokse illalla sanoi fitnes nainen klo 21. Niin saat butikisi kiinni hän lisäsi. Ju juu tulkaa. Hyppsimme Hilkan kanssa bakuun. Ei auta kun mennä sanoi hilkka muuten se tulee hakee. Mulla ei oo kyllä puhtaita vaatteita sanoin. Ei haittaa hilkka sanoi. Ja jatkoi ajamista. Sulla ei taida olla puhtaat jauhot pussissa hän kohta totesi. Ei niin vastasin. Oon kuulusteluja paossa. Mutta kohta pittä mennä töihin niin kaine sit mun löytää. Ootko suurikin rikollinen. Hän kysyi. En lähikauppa taidettiin ryöstää ja oli eka asiakas sen jälkeen. Jotain sekavaa siinä on lisäsin. Taitaa myyjä olla mukana. Mutta heittivät poliisiasemalta ulos ilman rahaa. Ja mulla oli 30 kilsaa kotiin. En viitsi tehdä idiootti en kanssa yhteistyötä sanoin. Mutten olen perus rehellinen. Hilkka hymähti. Tuu illalla klo 20 saunaan niin katotaan löytöökö sinulle puhtaat vaatteet. Hän lisäsi. Mökki kylän tultua kannoimme toimisto mökki.
 
vierailija
Hilkka rupesi tekee ruokaa. Kaatoi ensin minulle kolaa lasiin ja toiseen vettä. Lueskelin samalla vanhoja sanomalehtiä. Onko sulla pesukonetta kysyin. On on kuului vastaus. Saanko lainata ju juu kuului vastaus ei tainnut hilkka kuunnella antoi vaan myönteisiä vastauksia. Hilkka tarjosi eteeni uusia perunoita paistettuja porkkanoita ja lohta. Hienosti aseteltu lautaselle. Taidat olla Kokki sanoi. En nyt tiedä hilkka vastasi syö nyt. Hyvää on sanoin kun söin ruokaa. Hilkka kaatoi viellä lasiin votkaa. Lisä son siihen kolaa. Nyt uskallat tulla illalla siskoni luokse. Mutta tuu kello 20 saunaan saat puhtaita vaatteita. Entä se pesukoneen laina kysyin. Lupasit että saa lainata sitä. Ei oo puhtaita sukkia eikä alusvaatteita. Ja unohdin käydä kaupassakin.
 
vierailija
Kävelin alas mäkeä kohti respamökkiä. Sen pihalla oli poliisi auto. En antanut sen häiritä vaan astuin sisään. Hilkka jutteli kahden polisin kanssa. Moikkasin ja istuin lukemaan vanhoja sanomalehtiä. 2 päivää vanhassa Salonseudun sanomassa ei kyllä ollut paljon luettavaa. Mutta en viitsinyt keskeyttää Hilkan ja poliisien keskustelua. Vihdoin poliisi lähti. Hilkka tuli luokseni. Täälläkin on joku käynyt ryöstämässä marketin hän sanoi. Voi perkele et kai sinäkin syytä minua roistoksi. Jos sinulla on sininen paku niin en ole varma hän sanoi. Vai paku. Sinulla sellainen on. Joo tulivat varmistaa että on tallessa. Ja kysyivät onko näkynyt kulkioita. Mee sunaa nyt. Siellä on unohdettuja vaatteita 4 jätesäkissä ne on pestyjä. Riisuin vaatteeni ja menin saunaan. Kyllä teki hyvää istuin vaan ja heitin vähän löylyä. Lisäsin kerran puita. Ja pesin itseni. Kuivasin itseni Hilkan antamaan pyyheliinan. Sitten rupesin kaivamaan säkkejä. Löysin tumman kauluspaidan ja puhtaat alusvaatteet ja sukat.. Housuja ei ollut sopivia joten tyydyin pitkälahkeisiin shortseihin. Astuin ulos. Hilkka odotti minua. Hän oli pukeutunut vaalean vihreään pitkään leninkiin. Oli kyllä upea näky. Mutta samalla purin huuleni ei tuijoteta. Hilkka ojensi kola lasin siinä oli myös votkaa. Kyllä teki eka kulaus hyvää. Onko pitkämatka kysyin vai vietkö minut suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta. En vie hän sanoi. Mennään veneellä. Hän otti kassin mukaan ja käveli kohti laituria. Hän astui pieneen pulpetti veneeseen ja pyysi minua irrottamaan köydet. Hilkka tykitti veneellä aika vauhtia. Minä siemailin kolaa. Tossa kassissa on lisää jos tarvit hän sanoi. Olin hiljaa ja siemailin lasin loppuun laitoin sen kassiin. 10 minutin päästä hilkka kurvasi kohti isoa laituria. Hyppäsin laiturille ja kiinnitin etuköyden. Hilkka laittoi törmyssuojat ja kiinnitti takaköyden. Ja tuli laiturille. Fitnes nainen oli huomannut meidät ja tuli moikkaa. Hilkka antoi hänelle kassin siinä on kolaa ja votkaa en tiedä juoko seuralainen muuta. Se on sitten ronkeli mutta kalaa ja uusia perunoita hän syö. Hän lisäsi. En sanonut mitään vaan moikkasin Fitnes naista. Mieheni käy jossain hän sanoi. Tulee varmaan 30 minutin sisällä. Kävelimme vänhaan huvilaan. Oli ulkoa hyvin kunnostettu. Jäimme istumaan terassille. Kun nopean näköinen vene kiinnyttyi laituriin. Sieltä käveli kohti terassia pitkä vaalea hiuksien mies. Kuin tekno viikinki suoraan youtube sta. Moikkasi ja käveli baari kaapille kaato isoon lasiin wiskiä. Ja joi kulauksen. Nyt äkkiä 1 promillen kännit niin en voi lähteä mihinkään. Hän sanoi. Ja otti toisen kulauksen. Istui pöytään jo toinen kauppa ryöstö päivän sisällä hän sanoi. Niissä on jotain hämärää. Hilkka kopautti jalalla minua pöydän alla. Hei minä olen Risto hän sanoin esittelin itseni. On kyllä tuttu nimi hän sanoi ja otti lisää wiskiä. Perlekele hän sanoi yht äkkiä sinä olet se kauppa varas ja rupesi nauramaan. Sinua on etsitty ainakin viikon. Ja nyt sä istut minun huvilan terassilla. Joo sanoin toi hilkka otti minut kiinni. Vai onko hänen nimi Anu. Siinä teille on sankari. No sinä et taida siis olla syyllinen en varmaan sanoin. Oon asunut Hilkan naapurina paripäivää ja minulla ei oo autoa. Polkupyörä on ja se on vanhan ykköstien varressa. Risto naureskeli. Voi perkele. Mulla on roisto illallisella. Nousi ylös ja mitä otat. Votkka ja kolaa tai wiskiä ja kolaa. Risto kaato lasiin votkaa ja nimeksi kolaa ja anto sen minulle. Olen vapaalla mutta miten sinä Hilkan hoiteihin jouduit. Kerroin hänelle kuulustelut ja suuttumukseni. Ja oleilun metsässä. Ja sen että kännykkä on kotona pöydällä. Hän nauroi mutta puhelimeni on Turun poliisilaitoksella. Risto kertoi muitakin hassuja rikos tarinoita. Ei kuulema enää ole virtta ajattelee vain tulevaa eläkettä. Jää kuulema tänne asumaan. Ilta kului hyvin ristonkanss juteltiin retkeily asioista ja maan puolustuksesta. Ilta oli jotain 2 yöllä kun hilkka sanoi jäädään tänne yöksi niillä on rannassa pieni vieras mökki. Keritään hyvin aamulla takaisin respakin aukeaa vasta klo 10. Juotiin Riston kanssa viellä yhdet kun hilkka tuli viereeni nojasi minua ja piti käsivarresta kiinni. Fitnes nainen haki hilkalle viltin. Ja otti itsekin. Risto kysyi koska aion ilmoittautua. Sanoin kai ne työpaikalta tulee ensiviikolla hakee. On se hienoa sanoin. Toivottavasti tulevat kahdella autolla. Pomo voi olla kiukku en. Risto nauroi. Lupasi olla hiljaa. Lähdimme Hilkan kanssa nukkumaan oli hieno mökki vieras ajaksi pari sänky pieni keitto ja vieressä oma sauna. Riisuimme vaatteet ja menimme sänkyyn. Hilkka tuli viereeni. Ja halasi. Taidan olla liian väsynyt hän sanoi. Ja suuteli minua. Sitten hän melkein heti nukahti. Aamulla heräsin kun aurinko paistoi ikkunasta. Hivuttauduin peiton alta ja laitoin vaatteet päälle menin ulos Risto istui jo terassilla. Otatko paukun hän kysyi. Ja kaato wiskiä lasiin. Lisäsin siihen colaa pöydällä jääneestä pullosta. Siinä on jotain mätää niissä varkauksissa hän sanoi. Niin minustakin. Se kaupan myyjätär on jotenkin sotkeutunut juttuun sanoin. Puhui poikaystävästään. Oon nyt vapaalla ja alkoholin vaikutuksessa muutta. Pitäskö lähteä töihin hän sanoi. Pidä vapaata niin näät asiat selkeemmin sanoin. Ennen kun asiat ei luistaneet pidettiin tupakka tauko.
 
vierailija
Hyvä idea lähetään kalaan. En tiedä. Pitäis varmaan hilkka herättää. Ei tartte lähetään. Ei kestänyt kuin 15 minuuttia kun soutuvene oli täynnä kalastusvehkeitä ja se oli työnnetty veteen. Ootko kalmiehiä Risto kysyi en vastasin mutta soutaminen kin sujuu huonosti. Anna mennä vaan. Risto sanoi ja alkoi heti heittelyn. Välillä pysähdyimme laitoin kelluvan kuvan ja heittelin sitä avokelalla. Annoin pienen tuulen viedä sitä kauden maksi ja katselin saaristoa. Aina välillä rito sai kaloja isoja ahvenia ja kohtuullisia haukeja. 3 ahvenen ja 2 hauen jälkeen päätimme palata rantaan. Hilkan vene oli häipynyt. Perkasimme Kalat ja laitoimme niihin suolaa. Kysyin miten pääsen mökki kylään. Fitnes nainen lupasi viedä. Risto pyysi tulemaan illalla uudestaan niin savustetaan Kalat. Lähdimme Fitnes naisen kanssa autolla. Iso valkoinen saksalainen. Juttelimme matkalla kalareisusta. Ja hilkasta. Perille päästyämme Fitnes nainen ja hilkka juttelivat hetken sitten auto lähti. Mennään kuulema tänään illalla uudelleen sanoi hilkka. Joo ei oo kyll mun idea sanoi. Mutta s pyykkikoneen lainaus. Käyn leiristä hakemassa kaikki vaatteet ja pesen ne. Sanoin heit ja lähdin kävelee leirille. Telttani viereen oli ilmestynyt toinen teltta. Ja nuori pari keitti nuotiolla ruokaa. Moikkasin. He sanoivat että paikka oli kyllä hyvä. Olivat kysyneet alhaalta teltan paikkaa mutta hilkka oli suositellut tätä. On tää hieno sanoin. Keräsin likaset vaatteeni isoon muovikassiin ja lähdin kävelee mäkeä alas kohti mökkejä. Laitoin pyykit pesukoneeseen Kun hilkka tuli pyytää syömään. Sanoin että mennään taas tänä iltana kuulema samaan paikkaan. Kyllä hilkka sanoi oli soitettu. Meetkö kotiin ensiviikolla hilkka kysyi töihin on mentävä sanoin. Kun ei oo autoa niin on kotiinkin mentävä. Hilkka katsoi minua. Homman sulle auton ja jäät tänne. Hymyilin hilkalle. Kestääkö minua kysyin. Mutta poliisi kumminkin pitää minua hetken säilössä. Syötyäni menin laittaa pyykit kuivaus kaappiin. Ja lähdin kävelee rannalle. Siellä oli 70 luvun tuulilasi vene jäänyt joltakin huoltamatta 10 vuotta. Oli lehtien ja oksien ja neulasten valloittama. Voisihan tuota yrittää kunnostaa jos olisi halli. Mutta se penan vene asia ensin. Kävin hakemassa pyykit ja kävelin telttapaikalle. Pariskunta istuivat kalliolla ja moikkasivat. Heitin pyykit telttaa. Ja laitoin puhtaat vaatteet päälle. Laina vaatteet laitoin muovikassiin. Sanoin pariskunnalle että saavat olla rauhassa että olen toisenkin yön poissa. Illalla lähdimme kohti Fitnes naisen ja Riston mökkiä. Matkalla hilkka sanoi että siellä on muutama polissi paikalla kyselevät vaan. Saavuimme ja kävelimme terassille siellä tosiaan oli 2 poliisia jotka halusivat kysellä. Vastasin kysymyksiin ja sanoin että siinä myyjässä oli jotain outoa. Poöisit sanoivat myyjän olevan sairaslomalla ja eivät ole tavoittaneet häntä. Poöisit lähtivät ja Risto tarjosi wiskiä kaadoin lasiin kolaa Hilkan laukusta ottamasta pullosta. Risto sanoi että kyllä olin oikeassa. Nyt rupes päässä raksuttaa kun piti kunnon vapapäivän. Lisäksi hän kysyi että nähdäänkö minua viellä. Johon hilkka vastasi kyllä ja tuli suutelemaan minua. Risto saa hommata minulle auton autokauppias tuttujen kanssa. Että voin käydä täältä töissä. Olin hiljaa ja Risto nauroi. Ei taideta sinulta kysyä mitään hän sanoi. Ja nauroi lisää. Risto haki savustimesta Kalat. Ja jatkoimme iltaa. Hilkaa tuli viereeni ja piti käsivarresta kiinni niin että käsi puuntui. Jäimme vierasmajan yöksi. Aamulla lähdimme veneellä. Sanoin hilkalle että soitan lapsille ja käyn kotona. Minulla on se polkupyörä haettavana että menee ainakin 3 päivää jos et lainaa pakua. Kävin purkamassa telttani ja juttelin pariskunnan kanssa. Hekin sanoivat jatkavansa matkaa. Kävelin alaspäin rinkka selässä. Kun näin Hilkan juttelevan Fitnes naisen kanssa. Hilkka halasi häntä ja tuli luokseni. Sanoi että mennään fitnes nainen tuuraa häntä. Ajoimme paksulla hakemaan polkupyöräni. Ja ajoimme koti pihalle pari Naapuri tuli kysyy oonko sotkeutunut siihen ryöstöön. Kun poöisit kävivät alvariinsa katsomassa asuntoani.. Naureskeli ja vastasin. Asuntoni oli kyllä pengottu mutta oli ihmeen siisti. Katsoin kelloa ja päätimme viellä hakee puhelimeni poliisilaitokselta. Avasin laitoksen oven ja esitin asiakas vastaan oton poliisille asiani. Hän käski odottaa. Niin pian tuli poliisi puhelimeni kanssa. Käski minua vaihtaa sala sana. Ja pahoitteli vaivaa.
 
vierailija
Kävelin Hilkan autolle. Nyt lähetään Yömään sanoin. Joo mennään ruissalon. En tiedä sanoin. Mennään sanoi hilkka. Hänen kaveri pitää siellä ravintolaa. En kerinnyt sanoa mitään kun hilkka tykitti autolla kohti ruissalon. Hetken päästä hän pysäytti auton jonkun huvilan pihalle. Nyt mennään hän sanoi. Avasin oven mee ensin vaan sanoi hilkka. Huvila ravintola. Hilkka moikkasi kaikkia työntekijöitä ja halasi heitä. Puhui ja puhui heidän kanssaan menin istumaan yhteen tyhjän pöytään. Katselin ikkunasta. Merelle. Vihdoin hilkka tuli. Saadaan kohta ruokaa hän sanoi. Minulle tuotiin lohta sienikastikkeessa ja perun muusia. Ja vettä toisessa lasissa olo varmaan kolaa ajattelin. Hilkalle jotain lihaa ja muuta. Aloitin syömisen ja katselin välillä ulos. Kyllä oli hienot maisemat. Hilkka puhui välillä jotain nyökkilin vaan en kuunnellut. Kello oli varmaan 6 illalla kun lähdimme jatkaa matkaa. Kiitin hilkka hyvästä ruuasta. Hilkka kertoi että hän oli ollut tuolla töissä ja käy talvisin siellä tuurailemassa. Asuu välillä pihalla olevassa pienessä mökissä. Lähdimme ajaa kohti Hilkan mökki kylää. Saavuttuamme hilkka sanoi nyt sitten joudun nukkumaan hänen kanssaan hänen sängyssä. Et joudu sanoi fitnes nainen. Mennään meille. Tulkaa veneellä. Ja grillataan härkää. Ei muttia. Kello 20 menin saunaa. Hilkka jäi viellä tekemään töitään respaan olin juuri lähdössä pois kun hilkka tuli. Käyn äkkiä suihkussa hän sanoi ja heitti vaatteet penkille. Katsoin hölmistyneenä hänen vartaloaan kunnes hän katosi suihku huoneeseen. Laitoin puhtaat vaatteet. Ja menin ulos kaadoin itselleni ison votka kolan 0.5 litran muovi mukiin. Hilkka tuli ulos. Nyt mennään hän sanoi ja laittoi ovet lukkoon. Hypättiin veneeseen. Hillka ajoi aika vauhtia onneksi oli tyyntä. Perillä oli fitnes nainen odottamassa. Risto anto heti ison lasin wiski kolaa. Ja kiitti minua kun olin ehdottanut hänelle taukoa tutkimuksista. Nyt alkaa ajatus juokse hän sanoi. Saadaan tää juttuvarmaan selvitettyä. Ja sun auto on tuolla pihalla. Sellainen pikku kinderi mutta on kuulema hyvässä kunnossa. Kokeile pariviikkoa. Jos et tykkää niin homman toisen. Ja sitten vasta puhutaan hinnasta. Käydään katsomassa. Pieni harmma tojota se oli. Ulkoa päin siistissä kunnossa 89000 ajettu. 8 vuotta vanha. Pitääkö noi kilometrit paikkansa kysyin. En tiedä Risto sanoi. Mun kaveri toi sen heti kun soitin sille. Ei oo mua kusettanut auto kaupoissa. Sanoo suoraan jos on jotain vialla. Mutta ei tällä taida takuuta olla. Ei voida ajaa kun on juotu sanoin. Ei mutta aja se huomen pois pihalta kun lähet. Ju juu sanoi. Naiset olivat kokannet jotain hilkka turi viereeni ja pussasi poskelle. Taidatte olla rakastuneita sanoi fitnes nainen. Niin ollaan sanoi hilkka. Katsoin häntä ja pyöräytin päätäni. Risto nauroi ja kaato lisää wiskiä. Kaadoin puolet pois toiseen lasiin ja laitoin kolaa kumpaankin. Nyt ei voi juoda liikaa sanoin. Herään muuten huomenna ukko miehenä. Risto nauroi. Ei toi paikallinen pappi kaukaaasu hän sanoi. Kauppaan naapurissa sanoin. Penan kavereita. Ai tunsiko penan Risto kysäsi. Joten kuten mutta taitaa olla nyt Unkarissa. Niin on sanoi Risto. Lähetään kaikki sinne syksyllä. Pena ilahtuu kun näkee tuttuja. Ensin kyllä hoidetaan sen vene parempaan talteen sanoi. Mennään kysyy kauppiaalta jos se keksii jotain. Söimme ja joimme. Lähdimme Hilkan kanssa nukkuu vieras mökki. Hilkka hyppäsi sisälle mentäessä kaulaan ja suuteli. Talutti sängylle. Aamulla herättiin puoli seitsemän. Ja syötiin aamiaista. Risto lähti töihin samoin fitnes nainen. Laitetaan ovet lukkoon ja lähetään sanoi hilkka. Hyppäsin autoon ja ajoin kaupalle kysyin kauppiaalta olisiko hänelle paikka penan veneelle. On tuolla lato hän sanoi. Hutta joku muovi pitää siihen päälle laitta muuten se on pian linnun paska peitossa. Sain hänen traktorin lainaksi ja sähkö käyttöisen ilma pumpun. Ajoin traktorilla mökki kylään perutun sen penan venen trailerin viereen ja kiinnitin sen traktoriin. Laiton renkaisiin ilmaan ja ajoin. Kaupan takana olevalle ladolle. Perutun veneen sisälle. Mittailin pressun kokoa. Joku kevyt peite. Halpa ja hyvä. Jostain auto varaosa liikkeestä. Täytyy hakea kun meen töihin. Vaihdoin. Traktorin autooni ja ajoin mökki kylään. Hilkka sanoi tehneensä meille kala keittoa. Mikä toi tuulilasi vene on en muista sitä. Joku Riston kaveri sen toi tänne hilkka sanoi. Sanoi että saan sen pitää. Ja lähtivät. Paperit on respan ala laatikossa. En viittinyt kieltää kun ovat Riston ystäviä. En sillä mitään teen. Katsoin ruokailun jälkeen venen papereita. Kauppa kirjakin oli puuttui vaan ostajan nimi. Muuten oli kaikki tiedot. Mitä se maksaa kysyin hilkalta ei mitään hän sanoi mitä sinä sillä. Jos jään tänne niin pitää mulla vene olla. Ja se on tyylikäs. Vaatii paljon tunteja mutta tyylikäs.. Ei kyllä ole paikkaa jossa sen kunostaisi.
 
vierailija
Viikko meni nopeasti hilkka auttaen. Maanantaina ajoin kinderi llä töihin. Kaikki kysyivät mistä on kyse kun poliisi oli kahdesti käynyt minua kyselemässä. Sanoin vain että k k kaupan ryöstöstä. Niitä oli tehty ympäri Lounais suomea. Päivä meni töissä nopeasti ajoin mökki kylään. Menin respa mökkiin hilkka moikkaamaan. Nyt saada olla täällä yötä hän sanoi. Sisko ja Risto ovat kaupungissa. Olisiko sinulla jotain latoa tai hallia lähellä kysyin voisin yrittää kunnostaa tota lahjoitus venettä niin minustakin olisi hyötyä. Hilkka katsoi minua. Ja pyöritti päätään. Ei taida olla. Mietin että joku ratkaisu täytyy olla. Saanko laina ta respan tietokonetta sanoin ja rupesin selaa auto tarvike liikkeiden sivuja. Pressu auto talleja. Oli eri kokoisia. Ei mitään älyttömän kallita. Vielä kun saa tolpat kunnolla kiinnitettyä maahan.
 

Yhteistyössä