ilta puuro, milloin nukkui koko yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elovena baby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kumma homma:
Alkuperäinen kirjoittaja mami5:
Meillä lapset nukkuneet vastasyntyneestä asti omassa huoneessaan, joten meillä ei olla heräilty tarkastamaan vanhempien läsnäoloa vaan ainoastaan nälän, imetyksen ja maitopullon vuoksi:)

No onpas mamilla kummallisia lapsia, kun ne ei ollenkaan herää läheisyyden tarpeeseen, kuten muiden lapset. Mistäs sen tiedät, mikä on nälkää ja mikä hellyyden tarvetta, useimmiten kyllä tietysti tietää, mutta tuskin voit satavarmaksi väittää, ettei lapsesi koskaan heräisi läheisyydentarpeeseen.

Meillä on yksi pojista sellainen joka ei halua olla vieressä kun nukkuu, päinvastoin mahollisimman kaukana muista. Jos otat viereen huutaa kuin sireeni ja rauhoittuu vasta omaan sänkyyn. Nukkunut yöt sitten heräämättä kun 3kk iässä lopetti yösyönnin.

"Kummallisia lapsia"?

En minäkään oikein usko, että vauvat pääsääntöisesti heräävät nimen omaan "läheisyydentarpeeseen". Eiköhän kyseessä ole kuitenkin jokin fyysinen syy: nälkä, märkyys, kylmä tms. Toiset vauvat kuitenkin nukkuvat paremmin perhepedissä, toiset omassa sängyssä. Luulen, että kyse on paljon temperamentista ja tottumuksesta. Meillä ekat viikot nukuttiin perhepedissä, mutta hyvin pienestä omassa sängyssä. En muista koskaan, että vauva olisi herännyt yöllä ja rauhoittunut pelkkään meidän läsnäoloon/kosketukseen. Kyllä syy on aina ollut nälkä, tutti tms. Tietysti vauva on pitänyt kosketuksesta, mutta häntä liiallinen koskettelu ainakin piristää. Yöt paranivat huomattavasti kun siirtyi omaan huoneeseen n. 10 kk:n iässä. Nukkuu rauhallisemmin eikä häiriinny äänistämme.

Joskus maailma on kummallinen paikka ;)

Kumma Homma "No onpas mamilla kummallisia lapsia, kun ne ei ollenkaan herää läheisyyden tarpeeseen, kuten muiden lapset. Mistäs sen tiedät, mikä on nälkää ja mikä hellyyden tarvetta, useimmiten kyllä tietysti tietää, mutta tuskin voit satavarmaksi väittää, ettei lapsesi koskaan heräisi läheisyydentarpeeseen"

Eivät ole heränneet ainakaan meillä nämä minun "kummalliset" lapseni läheisyyden/hellyyden puutteeseen, meillä yöt on rauhoitettu nukkumiseen ei seurusteluun, imetyksen/pulloruokinnan ja tarvittaessa vaipanvaihdon jälkeen, olen laittanut vauvan takaisin sänkyyn, silittänyt päästä ja antanut pusun otsalle ja poistunut itse huoneesta...

Yhteistyössä