Ilta maito ja pullon pois jättäminen?

HEI!!
Meillä neiti 1v4kk juo vielä iltamaidot pullosta ja olenkin miettinyt nyt jättäväni pikku hiljaa tuttipullon pois mutta ongelma tulee vastaan siinä kohtaa kun neiti ei juo maitoa mistään muusta kuin tuttipullosta! Eli mikä avuksi?
Ja senkin takia olen vähän arkaillut myös tuota pullon pois jättämäistä kun se iltamaito on ollut siitäkin syystä tärkeä että jos ei iltapala ole maistunut niin sitten on annettu reilummin maitoa illalla että jaksaa nukkua yöllä...

Elikkä neuvoja ja vinkkejä kaipailisin tässä tilanteessa, miten olette saaneet juomaan maitoa nokka mukista tai tavallisesta mukista? Vesi kyllä kelpaa nokkamukista ja tavallisesta mukista mutta maito ei. :/

Meillä oli sama ongelma.Vieroitettiin poika tuttipullosta vähän ennen kun vuoden täytti,ja maitoa ei juonut mistään muusta kuin siiitä. Me sitten korvattiin maito kaikilla mahdollisilla maitotuotteilla että saa edes sen kalsiumin tarpeen täytettyä niin pitkäksi aikaa että saatiin herra tottumaan siihen että maitoa voi tosiaankin juoda jostain muusta kuin pullosta.

Mutta meidän tilanne poikkeeaa siinä että meillä ei annettua iltamaitoa erikseen pullosta(vaan puurona) jotta poika ei yhdistä sitä nukkumaan menoon tai vahingossa nukahda pullon kanssa

Me tehtiin niin että aina ruoan kanssa oli juomana maitoa lasista tai nokkiksesta. Ja tietty kyseltiin että otatko maitoa pitkin päivää.

Jotenkin nyt jälkeen päin ajateltuna meillä tuntui menevän ikuisuus siinä että maito meni ihan maitona nokkamukista,varmasti menikin useampi viikko jos ei jopa kuukausi,mutta sitkeys palkitsi tässäkin asiassa =)

Meillä kun otettiin pullo vaan pois niin viikon protestoi nokkamukia: alkoi itkemään, kun sen näki. Mutta kun on kärsivällinen niin nokkamuki alkoi kummasti kelavata ja pullot unohtui. Nyt välillä juo nokkiksesta kaksikin mukillista kerralla. lapset mukautuu. Äidit pelkää usein muutoksia enemmin. Itse heitin pullot roskiin etten voinut tulla katumapäälle. Tieto, että teknisesti osaa juoda, kun vettä meilläkin siis oli jo pitkään juonut nokkiksesta, helpotti. Tiesi, että vaan protestoi aikansa. Ja tuosta iltapalasta niin lapsi syö minkä tarvii. Se iltamaito on turha. Äkkiä oppii syömään vatsansa täyteen ruokaa. Sen voi varmistaa ekoinan iltoina tuputtamalla puuron päälle banaania, leipää yms. Meillä ekoina iltoina lapsi ainakin oli jo ähkyssäkin, kun varmistelin tuota, ettei ole nälkäinen...:) Nyt jo itse tietää määränsä. Tosi nopeasti lapset tottuu! rohkeasti vaan!

Hei! Meilläkin oli sama tilanne ja saman ikäisenä. Tytön mielestä maito juodaan pullosta ja vesi mukista. :D Sitten jätettiin vaan pullot pois. Aluksi tyttö sai tosi vähän nesteitä vaikka yritin kovasti tuputtaa. Nyt useamman kuukauden jälkeen juo jo vähän enemmän maitoa mukista. Ei saa vieläkään riittävää määrää kalsiumia, joten välillä murskaan palan kalsiumintablettia puuron päälle.
Eli ajan kanssa se mukista juominen paranee. Kärsivällisyyttä! =)

ps. me yritettiin myös kaikkia hienoja mukeja. Prinsessamukia ja isojen tyttöjen juomapulloa yms. Nekin auttoivat vaihtelevasti.

meillä esikoinen 1v6kk, ollaan just jätetty pullo pois. yritin jo aikasemmin mut ei suostunu eikä kyl osannukkaa juoda nokka mukista, alkasin antaan sit päivisin ruuan päätteeks pillimukista maitoo, tykkäs ite kovasti juoda siitä, sit annoin pullon vaan illalla, mut nyt ollaan siirrytty joku aika sit nokka mukiin ja nyt kyl maistuu siitäki, iltasin oon ottanu pojan mun viereen sohvalle ja antanu sille nokkamukin jonka itse juo ja sit vien sänkyyn ja sinne nukahtaa. Joskus annan sen maidon kyl nokkamukista jo puuron päätteeks pöydässä.tosi helpolla kyl pääsi pullosta eroon, ei oo kyl kaivannu sitä vaikka pikkuveli juo pullosta. Tutista ku pääsis vielä jossain vaihees eroon, en viitti vielä ottaa pois ku pulloki just viety. Uskon et tutista luopuminen on hankalaa, ei kyl päivisin paljo syö tuttia, mut päikkäreille ja yöunille mennessä kaipaa sen tutin.

Yhteistyössä