Ilmoitus poliisille, miten toimitaan, hiippari taas eilen illalla

Eilen illalla taas joku hiippaili tuossa talon nurkalla ja kolisteli meidän postilaatikkoa. Verho raosta kun katsoin, niin tämä tyyppi kurkisti pari kertaa tosta nurkan takaa ja sitten katosi. Olin jo menossa tohon toiselle ikkunalle katsomaan, että minne menee, mutta lapsi havahtui unesta siinä samalla ja jouduin sitä tyynnyttelemään ja sillä välin tyyppi oli jo kadonnut.

Mitään ei ole viety, ainoastaan postilaatikkoa on hieman siirretty, tää on nyt toinen kerta tällä viikolla kun joku hiippailee tuossa talon nurkalla ja tällä alueella on ollut joitakin tuhopolttoja lähiaikoine, että vähän pelottaa yrittääkö joku pistää laatikon tai roskiksen tuleen ja silloin on talokin vaarassa.

Pitäisi varmaan tehdä ilmoitus poliisille, mutta voinko tehdä sähköisesti rikosilmoituksen, vai pitäisikö mennä suoraan poliisilaitoksella ilmoitusta tekemään.
 
No mielestäni sinne kannattaa ensin vaikka soittaa ja kysellä/neuvotella asiasta? Sillä tavoin saat tietää, onko muut tehnyt ilmoitusta hiippareista ja poliisit voi mahdollisesti käydä tarkkailemassa aluetta iltaisin. Mikä olisi se rikos mistä sä tekisit ilmoituksen?
 
soittasin
No mielestäni sinne kannattaa ensin vaikka soittaa ja kysellä/neuvotella asiasta? Sillä tavoin saat tietää, onko muut tehnyt ilmoitusta hiippareista ja poliisit voi mahdollisesti käydä tarkkailemassa aluetta iltaisin. Mikä olisi se rikos mistä sä tekisit ilmoituksen?
näimpä ja voi olla et poliisit haluis tiedon sillon kun siellä joku hiippailee.
 
Katselin tuolta jo numeroita ja ilmeisesti pitää soittaa tuohon rikosilmoitusten numeroon. Soitankin heti kun saan tuon nuoremman nukkumaan päiväunille. Kyllä joo hieman yöllä taas sydän hakkasi, että mikä hemmetin tyyppi tuo on, mutta kun mulla on tässä sisällä valot ja ulkona on pimeää, niin en osaa yhtään sanoa minkä näköinen edes on.
 
huih
Luojan kiitos, että laitettiin tuo Securitas Directin Verisure. Täällä virolaiste ajelee pakulla ohi ja hiljentää, tätä melkein päivittäin ollut nyt pidempään. Ihme reppuhiippailijoita kulkee ohi jne.

Ja tosiaan, soittaisin poliisille tuosta. Itseasiassa oisin soittanu jo silloin illalla kun tapahtui
 
Se tuli takas?! :O

Hyi kauhea, toivottavasti se ei oo tuhopolttaja...en pahempaa vaihtoehtoa kyllä keksi. Voisko johonki vartiointiliikkeeseen tai vastaavaan ottaa yhteyttä?

Toivottavasti poliisi ottaa tosissaan! :hug:
 
"shihtzu"
Se tuli takas?! :O

Hyi kauhea, toivottavasti se ei oo tuhopolttaja...en pahempaa vaihtoehtoa kyllä keksi. Voisko johonki vartiointiliikkeeseen tai vastaavaan ottaa yhteyttä?

Toivottavasti poliisi ottaa tosissaan! :hug:
Joo sama tyyppi varmaan on, ihan selvästi on yrittänyt katsella ikkunoista sisään, tosin ei meillä mitään varastettavaa ole, ainakaan kovin arvokasta.
Yritin tossa soittaa poliisille, sellaiseen numeroon kuin rikosilmoitusasiat, kun en keksinyt mihinkä muuhunkaan numeroon soittaisin ja kukaan siellä ei vastaa, kolme kertaa olen nyt yrittänyt.
 
"anna"
Asutko ok-talossa? mä asuin pohjanmaalla maaseudulla ok-talossa ja siellä saattoi yöllä tulla joku koputtelemaan ikkunaan, sotkemaan postilaatikkoa yms. poliisi ei tehnyt mitään. Käski vain hommata koiran.
 
"shihtzu"
[QUOTE="anna";24682756]Asutko ok-talossa? mä asuin pohjanmaalla maaseudulla ok-talossa ja siellä saattoi yöllä tulla joku koputtelemaan ikkunaan, sotkemaan postilaatikkoa yms. poliisi ei tehnyt mitään. Käski vain hommata koiran.[/QUOTE]

Omakotitalossa asun, mutta kaupungissa.
 
karmeeta
Soita paikallisen poliisitalon vaihteeseen ja pyydä päivystävälle poliisille. Kerro vaihteessa, että haluat kysyä neuvoa, jotta mitä tehdä hiipparille. Mä sain poliisilta näy neuvoja eräässä toisessa tilanteessa.
 
"shihtzu"
[QUOTE="xyz";24683039]Olisko liiketunnistimella toimivasta ulkolampusta apua?[/QUOTE]

Katsotaan nyt onko mitään apua, nimittäin laitettiin tänään yksi liiketunnistinvalo tuohon portin pieleen.
 
"minna"
Tällä alueella kulki pari vuotta kans ihme hiippailija. Mun kaveri oli kerran viikossa yhden illan yksin lasten kanssa kotona ja joka ikinen kerta se hiippailija oli niiden pihalla. Kerran näki olohuoneen ikkunassa kasvotkin kun pällisteli sisään. Koputteli ikkunoihin. Se oli oikea riesa ja poliisit yritti sitä moneen kertaan kiinni, mutta aina se pääsi karkuun. Tiesivät kuka oli, mutta piti saada itse teosta kiinni. Oli ns. harmiton hiippari, ettei pahaa tehnyt eikä sisälle tullut, mutta todella pelottava kyllä.
 
"shihtzu"
....Onko teillä mitään arvokasta? Kuten esimerkiksi aseita, joku voi olla niidenkin perässä. Soittaisin kyllä poliisille!
No ei meillä mitään arvokasta ole, ei edes nuo elektroniikkavehkeet ole mitään arvokkaita :) Poliisille soitinkin jo tänään, mutta sanoi, että eivät voi tehdä tällä hetkellä yhtään mitään, että jos tulee vielä, niin heti soitto hätäkeskukseen ja laittavat sieltä partion tulemaan ja tarkistamaan tilanteen.
 
Itse hankkisin sinuna nyt pian valvontakameran ulos!!! Niitä saa nykyään ihan kohtuu hintaan ja malleja on monia ( huomaamattomia kameroita )
Mikäli hiippari tallentuu kuvaan niin onpahan sitten todistusaineistoa poliisille!
 
ei varmaan lohduta
Useimmiten nuo tirkistelevät hiipparit ovat niitä ns. harmittomia hiippareita eli eivät ole varastamassa mitään tms vaan ovat tirkistelemässä jos vaikka paljasta pintaa vilahtaisi...
Mutta juu, poliisille vaan pikaisesti tieto asiasta ja hommaa eteenpäin, jokaisella ihmisellä on oikeus olla kotonaan rauhassa!
Itse olen kaksi kertaa tehnyt ilmoituksen poliisille, ensimmäisellä kerralla opiskeluaikoina meillä oli oma pervo-pappa aina ikkunan takana, ei tosiaan kenellekään koskaan mitään tehnyt mutta ei se kauhean miellyttävä tunne ollut kun verhot avasi niin tämä karvanaama siellä pällisteli.
Toisella kertaa asuin mieheni kanssa rivitalossa ja useamman kerran tehtiin havainto tirkistelijästä. Yhtenä yönä sitten heräsin siihen kun kissa (!) murisee ja sähisee ovella, tämä hiippari oli sitten päättänyt kokeilla tulla meille sisälle.... Mies ja naapurit sitten yllättivät miehen ja ottivat kiinni, pitivät maassa niin kauan että poliisit tulivat. Ja mitä tekee poliisi, sanoi että saattaa olla että miehelle ja naapureille pitää nostaa syyte kun kävivät viattoman ihmisen päälle.... Juupa juu...
 

Yhteistyössä