Ilmoitin juuri palaavani töihin ja nyt sain tietää olevani raskaana. Mitenköhän töissä otetaan tämä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millakoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Millakoo

Vieras
Hmm.. hieman mietityttää.. Olen hoitovapaalla ja kahden vuoden jälkeen palaamassa töihin, vakituiseen paikkaani. Olen asiantuntijatehtävissä (insinööri) eräässä suurehkossa yhtiössä. Noh, olemme yrittäneet uutta raskautta kolmisen kuuksutta ja nyt tärppäsi - juuri kun ilmoitin paluustani esimiehelle. Palaan syyskuussa ja LA on maaliskuun alussa, mutta koska synnytän suun.sektiolla niin LA on jo helmikuun puolella. Eli äitiysloma alkaa tammikuussa... Viimeksi jouduin jäämään selän vuoksi sairaslomalle kk ennen ä-loman alkua eli ts. jos nyt sama tilanne niin ehdin olla töissä kolmisen kuukautta....

Mitenköhän tällainen otetaan siellä vastaan kollegoiden ja esimiehen taholta....? :(

No todennäköisesti ei hyvin. Selän takana supisemista yms. Mutta jos lohduttaa, et ole ainoa nainen joka moista joutuu kokemaan :) tsemppiä. Sanot vaan vaikka suoraan että kun niitä lapsia ei voi tilata mistään kuvastosta siten miten itselle ja pomolle sopis parhaiten....

Meilläkin toista yritetty nyt 9 kk ja kohta on palattava töihin. Jos se tärppi käy heti kun olen töihin palannut, niin minkäs sille voi. Mieluusti olisin nyt synnyttämässä, mutta kun ei saanut valita.

Harmi ylippätään, että me naiset joudutaan tuollaista miettimään, miten työpaikalla suhtaudutaan, kun pitäis voida olla iloinen raskaudesta. Kaikissa paikoissa ei välttämättä ilahduta, mutta onneksi olet isossa firmassa, silloin on yleensä helpompaa. Kerrot vaan reippaasti, ehkäpä sun firmassa on fiksua porukkaa, jotka on iloisia sun puolesta.

Niin, ja siis tottakai onneksi olkoon:)

Mulla kävi täsmälleen samalla tavalla, ja silloinen työtehtävä ja työnantajakin vastaa about sun kuvausta. Valitsin mennä töihin niiksi muutamaksi kuukaudeksi, ja aika hyvin saatiin sovittua projektit niin että ehdin tehdä jotain "oikeaa" sillä ajalla. Työnantaja suhtautui ihan hyvin, onneksi.

Yhteistyössä