Ilmasto lämpenee - ääri-ilmiöt lisääntyvät

Eli tää on vastaisku tän palstan päivystävälle meteorologille.

Ilmasto tosiaan lämpenee: tervetuloa jäätävän kylmät talvet. :( Taas joku polaaripyörre tai Siperian pieru jämähtää Suomen ylle tän kuun lopussa.

Ja se tietty enteilee ensi kesäksi kivaa 2-4 viikon käristekupolia. :cautious:

Good bye, normaalit kelit!
 
Viimeksi muokattu:
Deleted member 149094
Niiiiiin, ajatelkaas, jos joku jää tänne ilmastomuutoskatastrofin jälkeiseen maailmaan. Ja se Fundeeraa ihan tosissaan, et mikä ihme oli se homma, että ne meni jutteleen ensin "ilmastonlämpenemisestä", ja ihmiset veti herneet nenään, et ei se semmosta oo, täällä on viddu -35!
Että jos ne Etelän tutkijat olis tajunnu heti tilanteen, etä Suomestahan tulee Siperia! et ei ny voi puhuu mistään lämpenemisestä, ku pitää puhuu muutoksesta!!

.. hitsi noi tutkijat on daijui, eiks oo? :D

Ja Suomesta voi olla tulossa Siperia. Juu, ei saadakkaan palmui,,,,, ikävää..
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Eli tää on vastaisku tän palstan päivystävälle meteorologille.

Ilmasto tosiaan lämpenee: tervetuloa jäätävän kylmät talvet. Taas joku polaaripyörre tai Siperian pieru jämähtää Suomen ylle tän kuun lopussa.

Ja se tietty enteilee ensi kesäksi kivaa 2-4 viikon käristekupolia.

Good bye, normaalit kelit!
Hyvä vaan että on oikeasti vuodenajat jotka erottuvat.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Mä pahoin pelkään, että ilmastonmuutoksessa tulee joku odottomaton lisöseuraus, joka vie homman vaan huonompaan suuntaan. OK, ääri-ilmiöiden yleistyminen toki on yksi. Kyl mä oikeesti silti myös vähän toivon, että ihmiskunta pystyis hillitsemään tätä juttua. Mä luotan enemmän tieteeseen ja porkkanaan kuin pakkoon esim. henkilöautoissa. I

Ilmastonmuutoksen vastainen taistelu on vähän huonosti myyty. Se on myyty meille akateemisille suvakeille. Mutta liikaa on syyllistetty isoa osaa kansasta ja silloin tulee tämä vastakkainasetteluhomma. Tietylle kansanosalle sitäpaitsi kiellot ja "älä saastuta päivät" saa vain armottoman vitutuksen.

Valkoiset heteromiehet eivät ole mitään shoppailijoita, eivät yleensä kauppaan halua. Mutta paras keino saada heidät kauppaan on ÄLÄ OSTA MITÄÄN PÄIVÄ. Sitten taas jotkut tekopyhäilijät jättää tuona pöivänä ostamatta ja muuten ostaa kahta kauheammin.

Siinä suhteessa tuen kyllä haitallisten asioiden kieltämistä, että jossain se raja menee. Mutta onhan henkilöautojen päästöt esim. laskeneet kertakaikkisen tuntuvasti 20 vuoden takaisestakin. Eiköhän Suomen vanhassa autokannassa oo 2030 aika monta suht. vähäpäästöistä diisseliä ja bensavehjettä vielä. Mutta hyvä toki jos maakaasu, vety tai sähkö on siinä ohessa sillä volyymillä mikä on järkevää.

Oho, karkasimpa taas aiheesta. Mutta onhan tää oikee talvi hienoa. Lapset hiihtää ja luistelee. Toki tää maksaa rahaa ja on autojen kanssa hankalaa (tosin kun etätöissä 80 pros niin ei paljoa haittaa).
 
Deleted member 149094
Eliitti on aina pelotellut rahvasta maailmanlopuilla. "Anna rahat meille ja pelastut".
Nämä tämmöiset asiat kyllä pilaa käsitteen eliitti niin, että jos joskus sitä vastaan tulee oikeasti taistella, ei kukaan lähde siihen hommaan enää. Ajatellaan vaikka Ranskan vallankumousta, kun legenda kertoo, että ihmeteltiin, miksei tavallinen kansa syö leivoksia (legenda siksi, ettei tämä vissiin ollutkaan totta), mutta aivan hyvin mahdollista!
 
vierailija
"Kun raha kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa."
No näyttää "eliitin vastustajille" kelpaavan se parempi eliitti. Esim. Trumpelolle lahjoitettiin 250 miljoonaa euroa "vaalivilpin selvittämiseen" tai johonkin epämääräiseen.

Tuokin kaveri oli kultalusikka perseessä syntynyt, joka ei vaan ihan kaikkea omaisuutta onnistunut tuhoamaan vaikka hyvä yritys oli.

Toki narsismin ja muun kanssa aika poikkeusyksilö. Mut luulen, et rikollinen ura olisi ollut jos olisi syntynyt tavallisiin tai köyhiin oloihin.
 
vierailija
No näyttää "eliitin vastustajille" kelpaavan se parempi eliitti. Esim. Trumpelolle lahjoitettiin 250 miljoonaa euroa "vaalivilpin selvittämiseen" tai johonkin epämääräiseen.

Tuokin kaveri oli kultalusikka perseessä syntynyt, joka ei vaan ihan kaikkea omaisuutta onnistunut tuhoamaan vaikka hyvä yritys oli.

Toki narsismin ja muun kanssa aika poikkeusyksilö. Mut luulen, et rikollinen ura olisi ollut jos olisi syntynyt tavallisiin tai köyhiin oloihin.
Mikä pakkomielle sulla on sekoittaa Trumppi melkein jokaiseen ketjuun?
 
Hyvä vaan että on oikeasti vuodenajat jotka erottuvat.
Ei tämmösiä extreme-vuodenaikoja ollu ennen.

Kumpikaan ei ole hyvä oman tekemisen ja luonnon kannalta:
-25 astetta pakkasta 2-3 viikkoa: muksut ei voi hiihtää ja luistella koulussa ja kotonakin vain hetken, elukat kärsii. Autot kovilla.
-30 asteen helle 2-3 viikkoa: vanhukset kovilla, pystyt itse aktiiviseen tekemiseen vain aamulla ja illalla, luonto kuivuu, eläimet kovilla.

Molemmissa on ilmastointi-lämmitys- ja jäähdytyslaitteet kovilla.
 
vierailija
Ei tämmösiä extreme-vuodenaikoja ollu ennen.

Kumpikaan ei ole hyvä oman tekemisen ja luonnon kannalta:
-25 astetta pakkasta 2-3 viikkoa: muksut ei voi hiihtää ja luistella koulussa ja kotonakin vain hetken, elukat kärsii. Autot kovilla.
-30 asteen helle 2-3 viikkoa: vanhukset kovilla, pystyt itse aktiiviseen tekemiseen vain aamulla ja illalla, luonto kuivuu, eläimet kovilla.

Molemmissa on ilmastointi-lämmitys- ja jäähdytyslaitteet kovilla.
Ei sellaista säätä ole olemassa ettei joku siitä valita.
 
vierailija
Ei tämmösiä extreme-vuodenaikoja ollu ennen.

Kumpikaan ei ole hyvä oman tekemisen ja luonnon kannalta:
-25 astetta pakkasta 2-3 viikkoa: muksut ei voi hiihtää ja luistella koulussa ja kotonakin vain hetken, elukat kärsii. Autot kovilla.
-30 asteen helle 2-3 viikkoa: vanhukset kovilla, pystyt itse aktiiviseen tekemiseen vain aamulla ja illalla, luonto kuivuu, eläimet kovilla.

Molemmissa on ilmastointi-lämmitys- ja jäähdytyslaitteet kovilla.
Riippuu siitä koska olet syntynyt. Elämää on ollut ennen 90- lukua ja myös kovia paukkupakkasia.
 

Yhteistyössä