Ilman tuloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marimin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marimin

Vieras
Kuinkahan kauan ihminen kestää sekoamatta, kun joutuu elämään ilman tuloja? Alkuvuosi on mennyt töitä ja tukia hakiessa, mutta kumpiakaan ei ole tullut. Säästöt on menneet ajat sitten ja kohta loppuu miehenkin rahat. Onneksi on ollut tuo mies...asuisin varmaan jossain veneen alla ilman sitä!
Sossustahan saisi varmaan rahaa sitten, jos haisisi oikein rankasti viinalle tai ihonväri olisi tummempi.

Kyllä siihen aina joku syy on ettei tuloja mistään tipu. Miehelläsi taitaa olla liian isot tulot, ettet ole oikeutettu sosiaalitukeen. Suosittelen töihin menoa, ihan mihin vaan hommaan.

Älä itke täällä, miehesi tienaa liikaa, eli et ole oikeutettu toimeentulotukeen, se on laskettu niin että miehen palkalla pärjäätte. Jätät turhat humputukset pois ni johan näyttää tili paremmalta.
Ja todella huono vertaus tuo jos viinalle haisisi tai olisi tummaihonväri. Mistä sun kaltaisia loisia oikeesti sikiää????

Omista vanhemmista olen siinnyt, kuten varmaan sinäkin. Eikös se ole niin, että tuollaiset tyypit niitä tukia saavat - ei me, jotka elämme kunnollisesti ja ilman viinaksia?
Jäikö jotain epäselväksi aloituksesta, etten siis tekisi mitään asiani eteen? Olen koko kevään rampannut työkkärissä, työhaastatteluissa, tehnyt kelaan ja työkkäriin selvityksiä toisensa perään, koittanut saada viranomaisten avulla työtodistuksia vanhasta työpaikasta...
Humpuukia ei näillä tuloilla harrasteta.
Luuleeko joku todella, että NAUTIN tästä tilanteesta enkä yritä tehdä mitään? Sairasta! Menkää hoitoon...

Omista vanhemmista olen siinnyt, kuten varmaan sinäkin. Eikös se ole niin, että tuollaiset tyypit niitä tukia saavat - ei me, jotka elämme kunnollisesti ja ilman viinaksia?
Jäikö jotain epäselväksi aloituksesta, etten siis tekisi mitään asiani eteen? Olen koko kevään rampannut työkkärissä, työhaastatteluissa, tehnyt kelaan ja työkkäriin selvityksiä toisensa perään, koittanut saada viranomaisten avulla työtodistuksia vanhasta työpaikasta...
Humpuukia ei näillä tuloilla harrasteta.
Luuleeko joku todella, että NAUTIN tästä tilanteesta enkä yritä tehdä mitään? Sairasta! Menkää hoitoon...

Kyllä mä aikoinaan sain sossusta avustusta, vaikken todellakaan haissut viinalle ja valkoihoinenkin (supisuomalainen) olen

Olin opiskelujen loppuaikoina 7kk "ilman" tuloja, sain asumistukea joten siis sain jotain. En saanut toimeentulotukea säästöjen takia. Kyl se tietty välillä ahdisti kun en saanut mitään iltatöitä opintojen ohella ja kun säästöt hupeni.

Tällä hetkellä kuukausipalkkaisessa työssä, mutta viime vuonna meni tili tyhjäksi (osa-aikatyöstä tuli vielä lomautus) joten aika ihmeessä sitä oli. Mutta niin sitä vaan elää ilman rahaa. Tai opintotuella ja lapsilisillä.

Toivottavasti jaksat vielä. Kun se työpaikka tulee kohdalle, tilanne muuttuu hetkessä. Sen puhelun myötä. Itse luotan, ettei ihmiselle anneta enempää mitä jaksaa kantaa.

Ihanaa huomata, ettei kaikki olekaan täällä niitä hyvätuloisia prinsessoja, jotka eivät näe omaa nokkaansa pidemmälle - jos siihenkään asti! :)
Kyllähän tän tilanteen on pakko muuttua...ei ihmisellä voi olla p'ska säkä ikuisuuksia! Mulla todellakin toi tukien saanti on riippunut muistakin syistä kuin itsestäni. Ex-työpaikka vitkuttelee kuukausia työsopimuksen kanssa ja työkkärissä ei uskota, että toiminimelläni ei ole ollut toimintaa tänä vuonna (laitoin sen lepäämään töiden vähyyden vuoksi).

Hieman on jo valoa näkyvissä, työtä saattaa olla tiedossa kun kesä koittaa. Taistelen vielä takautuvien tukien puolesta - ei kai se väärin ole?

Nyt menen upottaan sormet multaan, jos kesemmällä sitten saisi jotain terveellistä purtavaa työn tuloksena. :)

Yhteistyössä