Ilman tätä palstaa en ikinä olisi tiennyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jatkakaa tekin ketjua

- että alapään perusta uimahalleissa on tullut tekniikkalaji, miten tahansa ei pimppaa pestä.
- että kaupassakäynti on noinkin vaikeaa , kun aina joku ahdistuu.
- miten lihavia oikeasti inhotaan
- miten huono äiti olen kun en ala miettiä jo juhannukselta millaisen välikausihaalarin
ostan lapselle, ja vielä jos en osta tsiljardin vesipilarin vaatetta vaan puen lapselle
kurahousut, on lapseni melkein lastensuojelun asiakas.
-että mies pitää jättää heti jos se ei elä niinkuin minä haluan tai tekee yhdenkin virheen
mutta naisen hairahdukset miehen pitää antaa anteeksi.

Normaalissa elämässä en ole törmännyt näin rankkoihin ja mustavalkeisiin mielipiteisiin IKINÄ.

Tää palsta on kyllä mustavalkoisuuden kehto. Ja keskustelu on useimmiten juupas-eipäs-jankkaamista. Onneksi normaalielämässä ei ole näin. Tosin on pistänyt miettimään, että onko ihmiset sitten omassa päässään näin mustavalkoisia ja yksinkertaisia. Ja on täällä toki monia varsin mukavia ja fiksujakin, mutta yleiskuva on aika surullinen kuten monilla muillakin palstoilla. Kai se sitten tämä "kasvottomuus" saa ihmiset sanomaan ja tekemään mitä vain.

Edellä mainittujen lisäksi mm. sitä, että lasta ei saa totuttaa omaan vuorokausirytmiin. Lapsi menee pilalle, jos se -vaikka kotihoidossa olisikin- saa elää esim. n. klo 10.00-22.00 rytmissä.
Se on vaan itse opeteltava siihen 07.00-19.00 rytmiin, vaikkei mitään kodin ulkopuolisia aikatauluja elämässä olisikaan.

Toinen on se, että lapsi menee pilalle, jos se koskaanikinämilloinkaan alle x-ikäisenä (tämä on yleensä määritelty n. 3-6v.) saa suuhunsa yhtään mitään, mikä saattaa olla hyvää, mutta virallisten suositusten mukaan epäterveellisenä.

Viimeksi muokattu:
Mua jaksaa naurattaa tuo teidän haalariepisodi... mun mielestä niissä ketjuissa on aina tullu ilmi se, että innokkaat niitä ostelee jo näin aikaisin.
Joku ehkä joskus kirjoitti että lapsettomat ei voi tietää, että elokuussakin VOI, EHKÄ, MAHD., olla kiinnostunut haalarihankinnoista, muttei mielestäni koskaan ole lytätty ketään huonoksi äidiksi.

Ainahan sitä voi lukee näitä juttuja rivien välistä ja miten haluaa, miten nyt sattuu omaan korvaan särähtämään. Ei mulle ainakaan ole paniikki iskenyt vaikka joku jo katsookin haalareita. Mutta joillekin näemmä on............;)

Edellä mainittujen lisäksi mm. sitä, että lasta ei saa totuttaa omaan vuorokausirytmiin. Lapsi menee pilalle, jos se -vaikka kotihoidossa olisikin- saa elää esim. n. klo 10.00-22.00 rytmissä.
Se on vaan itse opeteltava siihen 07.00-19.00 rytmiin, vaikkei mitään kodin ulkopuolisia aikatauluja elämässä olisikaan.

Toinen on se, että lapsi menee pilalle, jos se koskaanikinämilloinkaan alle x-ikäisenä (tämä on yleensä määritelty n. 3-6v.) saa suuhunsa yhtään mitään, mikä saattaa olla hyvää, mutta virallisten suositusten mukaan epäterveellisenä.

ei lisättävää (tai on, mutten jaksa ajatella)

-Että pitää tehdä lastensuojeluilmoitus, jos naapurin lapsi ei ole 8 tuntia päivässä ulkona Reimatec päällään!

-jätä se sika, jos ei muistanut tankata sunkin autoas

-älä käy kaupassa, jos et HETI mene pakkaamaan tavaroitasi, kun hihna alkaa liikkumaan

-Lapsella/lapsilla pitää olla vähintään kolme ulkovaatekertaa vuodenaikaa kohden

palstalta oon oppinut

- mitä on kyykkyvatkaus (MIKSI avasin sen ketjun????)

-että molemmat lapseni ovat traumatisoituneet kun ovat olleet jo nuorena hoidossa,etenkin esikoinen,kun oli yötä mummolassa 1.5kk iässä kun äiti lähti vähän vetämään perseet :D

-ja toki minussa on jotain vikaa kun olen yyhoo enkä osaa käyttää ehkäisyä. Olen myös muutoin yhteiskunnan pohjasakkaa tämän vuoksi : D

Voisko mustavalkoisuuteen olla joissain tapauksissa niinkin yksinkertainen selitys kuin, että haluttais käyttäytyä tai tiedetään, että pitäisi toimia tietyllä tavalla mutta omat rahkeet ei riitä, niin joko käsketään toista toimimaan näin, tai kaadetaan toisen niskaan tusk aja suru kun tekee jotain "väärää"? Ei siis osata vastata todellisuudessa oikealle ihmiselle, vaan vastataan tavallaan omalle huonolle itsetunnolle...
Anteeksi, tiedän huonosti muotoiltu teksti.

Ilman tätä palstaa en olisi ikinä tiennyt mitkä ovat "hyväksyttyjä" haalari- ja ulkoiluvaatemerkkejä lapsella. Sanon tämän hyvällä ja pahalla. Toisaalta on ollut mukava löytää omalle lapselle sellaisia vaatemerkkejä, joista en ilman palstaa olisi varmaan koskaan kuullutkaan (tässä pikkukaupungissa ei juuri ole valikoimaa). Toisaalta olisi kiva olla autuaan tietämätön siitä, että minut ja lapseni luokitellaan jotenkin jos käyttäisimme pelkästään Lassien haalareita.

Olen itse käyttänyt aina merkkivaatteita ja varmasti olisin lapselle sellaisia ostanut ilman tätä palstaakin, mutta jotenkin vasta nyt on auennut miten nämä haalarijutut on elämää suurempi asia täällä.

IIK!!! noniin olen liian lihava äiti joka ostaa lasten puvut vasta kun on pakko, ja silloinkin vain niitä merkkejä mitä sattuu olemaan oikeassa koossa.
En jaksa ulkoilla joka päivä, tosin en ole kotiäiti, mikä varmasti on ihan kauheaa koska nuorin on alle kolme vuotta...
Mies saa välillä kulla kunniansa niin että naapuritkin saa osansa siitä ilosta.
Pakkaan tavaroita samalla kun kassa latoo viivakoodilukijasta muita tavaroita, ja joskus jopa en muista seurata missä vaiheessa minun ostokset on tulossa...
Menen takki päällä eteiseen odottamaan jotakin viranomaista... Ihan sama kenet lähetätte, olen ansainnut sen ;)

Ja niin, meillä syödään eineksiä, on aina syöty ja tullaan aina syömään.... kai mun joku kuoppa jo itselleni kaivettava...

Viimeksi muokattu:
En tiennyt, että markettien pihoilla on erikseen lapsiperhepysäköintiruutuja.

Mä tiesin.
Mutta mä en tiennyt, että kun menen sinne marketiin, niin vaatetukseni, kävelytyylini, puheeni, lasteni pukeutuminen, niiden puheenkehitys, koko ostoskärryni sisältö ja kassakäyttäytymiseni syynätään vähintään joka kolmannen muun asiakkaan toimesta tarkemmin, kuin BB-talon asukkaiden paskalla käynti.

Sen jälkeen joku niistä sadoista kyylistä suorastaan juoksee kotiin päästäkseen päivittämään kaiken näkemänsä ja kuulemansa nimeltämainitsemattomalle _äiti-ihmisten_ nettifoorumille paheksuvalla otsikolla: "Kaupassa nähtyä! :O !!11!!"

Yhteistyössä