Ilman säästöä?

• Viestiketjun aloittaja Jelena
  • Ensimmäinen viesti
Jelena
Kenelle onnistui ottaa asuntolaina ilman säästöä ja omaisuutta? Onko siis tässä tapauksessa toivo tai jäämme ikuisesti vuokralle?
Kiistos vastauksista. :headwall:

Me otettiin ilman säästöjä, takaajia ja omaisuutta. Omatakauksella Nordeasta. Maksettiin pankille vakuussumma, 1,22 % lainan määrästä. Mies vakituisena kokopäivätyössä, minä toukokuuhun asti opiskelija ja osa-aikatyössä vakituisella sopimuksella. Ei osamaksuja, eikä muita lainoja kuin opintolainat. Luottotiedot kunnossa totta kai.

alabama
Me ostettiin tänään juuri asunto.Rivarikolmio.
Maksoi 32 000 ? ja saatiin laina vaikkei säästöjä olekaan ja mies määräaikaistyössä,ei vakituisessa.
Eli saatiin me ainakin.

Jelena
Onpa ihme? Mistä saitte 32 000 rivarikolmio??? =)
Onneksi olkoon! Oliko teillä ennen joku asunto?

Siis minun mies vakituisessa työssä, minä olen kotihoitotukeilla (vuosi vielä) ja opiskelu vielä kesken. Pankissa katsoivat meitä kuin olemme UFO. :'(

alabama
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 20:58 Jelena kirjoitti:
Onpa ihme? Mistä saitte 32 000 rivarikolmio??? =)
Onneksi olkoon! Oliko teillä ennen joku asunto?

Siis minun mies vakituisessa työssä, minä olen kotihoitotukeilla (vuosi vielä) ja opiskelu vielä kesken. Pankissa katsoivat meitä kuin olemme UFO. :'(
Entinen asunto on vuokrakaksio ja kun nyt lasta yritetään niin päätettiin että hankitaan isompi kämppäkin.. :whistle:
Pirkanmaalta ostettiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 20:43 alabama kirjoitti:
Maksoi 32 000 ? ja saatiin laina vaikkei säästöjä olekaan ja mies määräaikaistyössä,ei vakituisessa.
Eli saatiin me ainakin.
no mahtaa olla aika rähjä :D
32 000e ei kyllä luulis kummosta saavan.
tollaisen lainan pankki myöntää varmaan kelle vain! yleensä kyllä tarvitaan rahaa monta kertaa tuo summa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 10:22 vieras kirjoitti:
tollaisen lainan pankki myöntää varmaan kelle vain! yleensä kyllä tarvitaan rahaa monta kertaa tuo summa.
Miksi ihmeessä olisi rähjä? Katsopas, kun kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla. Anoppi osti juuri hyvökuntoisen kerrostalokolmion 28000 eurolla. Että revi siitä! :D

vieraana
Ei ole omia säästöjä ollut kumpaankaan (nykyinen on toinen asuntomme). Käsiraha on löytynyt itseltä (10 000mk & 2000e), mutta muutoin lainaa. Henkilötakaaja meillä tosin on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 13:17 Vieras kirjoitti:
\
Miksi ihmeessä olisi rähjä? Katsopas, kun kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla. Anoppi osti juuri hyvökuntoisen kerrostalokolmion 28000 eurolla. Että revi siitä! :D
:eek: Älyllinen elämä on siis oikeasti kehäkolmosen ulkopuolella, miten voi olla totta yhä edelleen, ettei siellä pääkaupunkiseudulla tiedetä muun Suomen asuntohinnoista mitään... Kyllä täältä Turun seudulta irtoaa komea asunto tuollakin hintaa.

alabama
\
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 20:43 alabama kirjoitti:
Eli saatiin me ainakin.
Itseasiassa ihan hyväkuntoinen.Mutta silti halutaan siitä enemmän mein näkönen joten vaihdetaan tapetit ja maalaillaan kattoo jne.

Aika halvalla
Ai saa vai? Turusta? No minähän kävin www.etuovi.com ja laitoin hakuun Turusta ihan minkä tahansa alueen kolmion kaikki asumismuodot huomioiden. Ainoastaan asumisoikeusasuntoja löytyi tuolla 32 000 ?.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 14:44 Aika halvalla kirjoitti:
Ai saa vai? Turusta? No minähän kävin www.etuovi.com ja laitoin hakuun Turusta ihan minkä tahansa alueen kolmion kaikki asumismuodot huomioiden. Ainoastaan asumisoikeusasuntoja löytyi tuolla 32 000 ?.....
Taisi sanoa, että turun seudulta, ei turusta. Siis tarkoittaa lähikuntia myös.

Aika halvalla
No joo, ihan pakko oli tarkistaa kuinkas sitten Turun lähialueilta irtoaa 32 000 ? kolmio......Raisio, Masku, Naantali, Kaarina, Lieto, Littoinen, Nousiainen ja Salo tuli tarkistettua.....eikä mistään näistä löytynyt tuon hintaista asuntoa, ei muita kuin asumisoikeusasuntoja.....

jns
oh hoh... kehäkolmosen ulkopuolellahan ei ole edes elämää!!! :LOL: :LOL: saatikka että sieltä saa sitten taloa/asuntoa (vaikka sitten sitä kolmiota) halvalla ja vielä parempi kuntoista ku helsingin kupeessa olevaa pikku yksiötä!! Tais olla katellisen puhetta että tuolla hinnalla saa vain ja ainoastaan rähjäisen kolmion!! :headwall: :LOL:

Me saimme vähän reilut 100 000e lainaa ilman säästöjä ja takaajia. Kyseessä oli aikaisemminkin mainittu Nordean omatakaus. Osuuspankista olisi saatu myös laina muuten samoilla ehdoilla, mutta 10v lyhyemmällä laina-ajalla, joten otettiin sit Nordeasta. Muut pankit tarjosi ei-oota.
Mies on vakituisessa työsuhteessa ja minä kotihoidontuella (ammattiinvalmistunut olen mutta ei työpaikkaa). Työelämään ei ole tarkoitus mulla vielä muutamaan vuoteen palata, siihen lainanotto muutamassa pankissa tyssäsikin.

Mutta siis toivoa on :flower:

muori
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 13:17 Vieras kirjoitti:
\
Me ostimme paritalon(siis koko talon)40000eerolla,valmistumisvuosi -89, oli vähän viimeistelyä vaille.

Yhteistyössä