Ilman pikkuhousunsuojia?

  • Viestiketjun aloittaja lirilii
  • Ensimmäinen viesti
lirilii
Galluppia pukkaa:
Pärjäättekö ilman pikkuhousunsuojia.'Minä en.
Mitään tulehdusta ei lääkärini mukaan ole, mutta pientä tihkuvuotoa on koko ajan ja suojat ovat jokapäiväinen kumppanini.
Kuinka näistä eroon vai onko vain tyytyminen kohtaloon.
Olen kohta 50 v. ja synnyttänyt liki 30 vuotta sitten. Seksisuhdetta ei nyt juuri ole.
 
liriliille
Olen yli nelikymppinen, en käytä pikkuhousunsuojia, eli pärjään ilman. Esim. gynekologit eivät suosittele pikkuhousunsuojien käyttämistä jatkuvasti, ne hautovat, hiostavat, eivät anna ihon hengittää. Tuo voi olla vain tottumiskysymys.
 
kyllä ja ei
Minulla on ollut jatkuvaa tuhruvuotoa eli ruskeaa valkovuotoa kerran muutaman kuukauden, kun hormonaalinen ehkäisyni ei oikein ollut balanssissa. Muistan, että äitini kärsi myös tuhruttelusta kun käytti hormonikorvaushoitoa.

En siltikään käyttänyt juurikaan pikkarisuojia. Vuotoa oli sen verran vähän (kuten normaali valkovuoto eli ei paljon, väri vain poikkeava) että anti olla ilman. Alkkarini ovat mustia joten pysyviä tahroja ei jäänyt näkyviin.
 
kestoilija
Jos tarvitset jatkuvasti pikkuhousunsuojia ja kertakäyttöiset kutittavat, aiheuttavat hiivaa tai et muuten vaan haluaisi käyttää niitä, kannattaa kokeilla kestositeitä. Valmistajista ja jälleenmyyjistä löytyy kutakuinkin ajantasainen lista täältä: http://kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut . Itse voin suositella esim. Iguleen, Hilivinksiksen ja Kestovaippakaupan siteitä ja pikkuhousunsuojia. Noista Igun ja Hilin siteet sopivat parhaiten sellaisiin perusmallin alkkareihin (= esim. Sloggin tai-malli) ja Kestovaippakaupan siteet vähän kapeammalla haaralla oleviin. Joillain valmistajilla on myös stringeihin sopivia pikkuhousunsuojia, mutta en nyt valitettavasti muista keillä.
 
Vielä liriliille
Olisiko se aivan mahdotonta olla muutaman päivän käyttämättä pikkuhousunsuojaa, se ei ole hyväksi pidemmän päälle. Pikkuhousut kuitenkin vaihdetaan päivittäin, niin ei kai se nyt niin kamalaa ole tuo mainitsemasi tihkuvuoto, että pitää aina olla suoja hautomassa.
 
Vielä liriliille
Olisiko se aivan mahdotonta olla muutaman päivän käyttämättä pikkuhousunsuojaa, se ei ole hyväksi pidemmän päälle. Pikkuhousut kuitenkin vaihdetaan päivittäin, niin ei kai se nyt niin kamalaa ole tuo mainitsemasi tihkuvuoto, että pitää aina olla suoja hautomassa.
 
Ei ei...
En käytä. Joskus täytyy laittaa varuiksi kun odottelee kuukautisia alkaviksi ja minulla on ainakin epämukava olo jos mitään ylimääräistä on housussa. Kyllä se hiostaa, ainakin tällaista joka ei niitä usein käytä.

Pikkarithan vaihdetaan päivittäin, joten eikö sellainen suoja ole turha? Ellei nyt sitten ihan älyttömästi vuoda. Laittaisin itse mielummin varmaan talouspaperin housuihin kuin sidettä pitäisin päivittäin;)
 
jitsui
Minulla tulee ennen ovulaatiota jo tavallista valkovuotoakin niin paljon, että saisin olla varmaan tunnin välein vaihtamassa pikkuhousuja ellen käyttäisi pikkuhousunsuojia. Ap. kertoi että hänen vuotonsa on vielä veristäkin, joten ei varmaan haluta ottaa riskiä että vuoto menisikin läpi päällyshousuihin asti. Kannattaa muuten kokeilla noita aiemmin mainostettuja kankaisia pikkuhousunsuojia, ne eivät hiosta tai tunnu muutenkaan yhtä epämiellyttäviltä kuin kertakäyttöiset.
 
- +-+-+-
En käytä pikkuhousunsuojia, en ole koskaan käyttänyt. Toki pikkuhousuihin päivän aikaan useinmiten jonkinlaista pientä valkovuotoa päätyy, mutta meillä on onneksi toimiva pesukone ja vaihdan pikkuhousut joka tapauksessa päivittäin.
 
tottumus
En käytä enää. Muutamia vuosia sitten käytin joka päivä, mutta sitten luin niiden jopa haitallisuudesta. Pian ilman suojaa olemiseen tottuu ja olo on paljon miellyttävämpi. Pikkuhousutkin ovat jotenkin nätimpiä...

Pikkuhousut vaihdan joka aamu, yöllä en käytä ollenkaan (paitsi tietysti kuukautisten aikaan). Alapesun teen montakin kertaa päivässä, vähintään aamulla ja illalla, useamminkin.
 
ei suojia
En käytä pikkuhousun suojia.Vaihdan pöksyt päivittäin ja pesen käytetyt viikonlopulla lyhyellä ohjelmalla ja puhdasta tulee.Ja jos käyttäisin, niin luopuisin kuultuani kaikkia kauhujuttuja pikkarisuojista. ikää yli 60 v. Aikoinaan minullakin oli tihkuvuotoa ja silloin käytin.Nyt elän onnenaikoja ilman menkkoja.
 
täysin terve
Mitäs kauhujuttuja tai haitallista pikkuhousunsuojissa on? Minä olen käyttänyt vuosia päivittäin eikä mitään ongelmia ole ollut. Edes hiivatulehdusta ei ole ollut kertaakaan.
 
karox
^ Ei mitään kauhujuttuja, mutta meillä toisilla vain on herkempi iho/limakalvot kuin teillä onnellisilla. Minulle kertakäyttöisistä pikkuhousunsuojista ja terveyssiteistä tuli kutinaa ja pikkuhaavoja jo päivän käytön jälkeen, joten löytäessäni kestositeet valinta oli selvä. Jatkuva kutina ja kirvely ei ole ollenkaan mukavaa, vaikkei toki sinänsä hirveän vakava terveysongelma olekaan. Eikä muuten ole minullakaan ollut koskaan yhtään tulehdusta, edes sitä hiivaa.
 
miss märkäpöksy
Mä taittelen vessapaperin palan (tai puolikkaan) häpyhuulien väliin. Sitä ei edes tunne. Mulla tulee valkovuotoa aika paljon, enkä tykkää olla märillä housuilla. Ovulaation aikaan herään usein sisäreidet ihan märkänä, semmonen määrä voi helposti kastella päällyhousutkin. Märät housut ei tunnu yhtään kivalle.
 
n48
En käytä, en ole koskaan käyttänyt. Joskus tulee joku tippa housuihin mutta yleensä ei mitään.

n48Alkkarit vaihdetaan tietysti joka päivä ainakin kerran. Jos illalla on meno eli käydään välillä suihkussa, vaihdetaan toiseen kertaan samana päivänä. Mulla on varmaan 30-40 alushousut eli kesken ei lopu vaikkei pyykkiä joka päivä pestä.
 
koxi
mulla on kans ollut aina tosi runsasta valkovuotoo, joka kuitenkin kuulemma normaalia ja sille ei voida tehdä mitään. Näin ainakin jo useampi lääkäri sanonut. Jos en käytä siteitä tai pikkuhousunsuojia niin pahimmillaan pitää tunnin välein juosta vaihtamassa pöksyjä ja päällihousutkin kastuvat. Mahdotontahan se on muualla kuin kotona ollessa. Olen vielä herkkäihoinen ja suojat hankaavat ihon rikki. Noh tässä sitä sit ollaan umpikujassa. Vessapaperijuttua olen myös koittanut mutta se ärsyttää myös ihoa ja menee mössöksi. Menkat ovat lähes helpotus kun sillon voi käyttää tamppooneja. Kestositeet on tosin testaamatta. Ne voisivat ollakin seuraava yritys. Minulla ei myöskään ole ollut tulehduksia. Joskus tohon kutinaan ja haavautumiin oon onnistunut saamaan avun Natusanin vaippaihottuma voiteesta. Sitä kun laittaa hankaaviin kohtiin niin ei ole tullut haavaumia tai pahempia ärsytyksiä.
 

Yhteistyössä