Ilmainen päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
Ihmettelen miten on mahdollista saada ilmainen päivähoito kun toinen vanhemmista on töissä ja toinen sairaslomalla? Lapsia on kaksi ja perheellä ei ole velkaa. Saivat siis avohuollon tukitoimena tuon hoidon ja tätä on jatkunut jo pari vuotta. Tuntuu oudolta kun heillä on kuitenkin varaa matkustella, viettää väh. kerran kuussa ravintolailtoja, pitää kahta autoa ja venettä (talvisäilytys maksaa). Ja isällä siis kokopäivätyö ja hyvä palkka.

jos vaikka niiden vanhemmat maksaa ja omistaa niiden talon, autot ja kustantaa lomamatkat...

Meillä ainakaan ei olis näin hyvään elintasoon varaa ilman vanhempiamme. Ja kaverit luulee varmaan että mun mies saa jotain öky-palkkaa. Vaikka saakin todellisuudessa tosi pientä palkkaa. Mä siis olen kotiäitinä tämän järjestelyn ansiosta. Ja se on vanhemmillemme ok, koska olemme ainoita lapsia niin rahat tulis joka tapauksena perintönä meille.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
siis eikö ilmaisen päivähoidon saa jos lapsi ei käy siellä joka päivä? kateutta taitaa nyt olla joo...

niin ja jos toinen on sairaslomalla, niin ovat varmaan saaneet jo senkin takia apua? Mun mielestä hienoa jos ovat saaneet apua, ja saavat viettää "hemmottelu" päiviäkin :)

Tuosta ilmaisesta hoidosta: täälläpäin ainakin on joku "systeemi" että jos käy osa-aikaisesti vain hoidossa, ja tulot eivät korkeat, on silloin päivähoito ilmainen...tiedän tapauksia joissa oli näin...en sen enempää tiedä

On se vaan kumma kuinka ihmiset jakaa olla kateellisia :(
Minulla jopa oma äitini :(
Hän elää soskun luukulla ja valittaa ihan joka asiasta ja jos meillä ei ole antaa rahaa (lainaksi kuten hän sanoo mutta eipä tuolla niitä ole koskaan maksaa)
niin johan taas kateus iskee.
Jos me vähänkin remontoidaan tai käydään Ruotsin risteilyllä muutaman kerran vuodessa saan taas kuulla kuinka meillä on varaa vaikka minä olen tuloitta kotona yli 3v lasten kanssa.

Olisikohan se näillä kateellisilla aika jo miettiä sitä omaa elämää,
mistä voisin säästää jotta minullakin olisi varaa?

Mutta näihän se tietysti kuuluu mennä että eihän mekään nyt voida 2kertaa vuodessa käydä laivalla kun ei äitilläkään ole varaa,
me ei saada tehdä remonttia kun äiti tulee kateelliseksi.
On se vaankumma tuo kateus kun mitään ei saisi tehdä,
sitten jos olet tekemisistäsi hiljaa niin johan saat siitäkin kuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kopo:
On se vaan kumma kuinka ihmiset jakaa olla kateellisia :(
Minulla jopa oma äitini :(
Hän elää soskun luukulla ja valittaa ihan joka asiasta ja jos meillä ei ole antaa rahaa (lainaksi kuten hän sanoo mutta eipä tuolla niitä ole koskaan maksaa)
niin johan taas kateus iskee.
Jos me vähänkin remontoidaan tai käydään Ruotsin risteilyllä muutaman kerran vuodessa saan taas kuulla kuinka meillä on varaa vaikka minä olen tuloitta kotona yli 3v lasten kanssa.

Olisikohan se näillä kateellisilla aika jo miettiä sitä omaa elämää,
mistä voisin säästää jotta minullakin olisi varaa?

Mutta näihän se tietysti kuuluu mennä että eihän mekään nyt voida 2kertaa vuodessa käydä laivalla kun ei äitilläkään ole varaa,
me ei saada tehdä remonttia kun äiti tulee kateelliseksi.
On se vaankumma tuo kateus kun mitään ei saisi tehdä,
sitten jos olet tekemisistäsi hiljaa niin johan saat siitäkin kuulla.

niimpä niin. Oli ne vaan meilläkin kaverit kateellisia kun työttöminä mentiin tallinnan-risteilylle...siis ottaen huomioon että asutaan pohjois-pohjanmaalla, että rahaa meni jo bensoihinkin...Mutta kyllä sitä rahaa on jos malttaa säästää!

Mäkin tiedän perheen jotka saa kokopäivähoidon ilmaiseksi vaikka heillä olisi varaa itsekin maksaa. Naureskelevat kuinka hienoa on kun yhteiskunta maksaa niin jää rahat muuhun käyttöön eli heillä lähinnä matkusteluun. Ihme touhua!