illanistujaisiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitti

Vieras
Olis tulossa ystäviä kylään ja pitäis keksiä jotain suuhunpantavaa n. kymmenelle ihmiselle. Kivaa naposteltavaa jutustelun lomassa, oisko kellään ehdotuksia? En halua enkä ehdi valmistella kovin isotöisiä juttuja, mutta mikään karkki-sipsi-dippilinjakaan ei ole oiekin omaperäistä. Ehdotuksianne kaipailen...

Lämpimät leivät maistuu ainakin meillä...Samoin pitsa(Kiireessä teen pirkan valmispohjilla).
Tonnikalasalaatti ja paistetut patongit(pakaste) uppoaa myös..samoin karjalanpiirakat ja munavoi.

Parit salaatit..esim. joku kinkku-pastasalaatti, feta-salaatti ja vaikkapa kolmanneksi kaupan perunasalaatti (jos et jaksa itse alkaa väsätä) joku jo ehdottikin valmiita pakastepatonkeja (tosi hyviä) ja löytyy ainakin yrtti-ja valkosipuliversiota :p sitte esim. coctail-lihapullia ja pikkunakkeja ja vielä vaikkapa coctail-piirakoita+munavoi. Eiköhän tuossa jo ole pupellettavaa... Popparit+shipsit (suolatikut) illemmalla pöytään...

Hyvältä kuulostivat kaikki, kiitos! Taidanpa laittaa ainakin piirakat+munavoin, pasteijoita ja se kinkku-pastasalaatti kuulosti mielenkiintoiselta. mitähän siihen olet laittanut lisäksi, vai oletko itse tehnyt? nimimerkki unohtu, kuka sitä ehdottikaan :snotty: ja ne suolatikut, ym. on hyvä juttu sit illemmalla, joo..

Juu mä oon tehny itte ja laitan siihen seuraavia aineksia (oman mielen mukaan...mikä näyttää hyvältä ja riittävältä :D )

Eli: Jotain kuvio pastaa, palvikinkkua, purjoa, herne-maissi-paprikaa, tuore kurkkua, omenaa, suolakurkkua. (Keitä pastat kypsiks ja muut aineet pilkot mieleisiks palasiksi ja eiku sekasin)

Kastike: kermaviiliä 1-2prk. , chili-tomaattikastiketta, mustapippuria, sinappia, hienonnettua ruohosipulia (nuo vaan sekasin ja maistamalla selviää tartteeko jotain lisätä)
Sitte vaan kastike salaatin sekaan ja jääkaappiin maustumaan....

...Sitte tuli mieleen vielä, et tortillathan olis ja helppoja ja hyviä tarjottavia :) (saattaa kyllä olla aikas sotkusta touhua) Mut siin pystyis melkein kaiken tekee etukätee... :p <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2006 klo 21:36 Texas Flame kirjoitti:
Juu mä oon tehny itte ja laitan siihen seuraavia aineksia (oman mielen mukaan...mikä näyttää hyvältä ja riittävältä :D )

Eli: Jotain kuvio pastaa, palvikinkkua, purjoa, herne-maissi-paprikaa, tuore kurkkua, omenaa, suolakurkkua. (Keitä pastat kypsiks ja muut aineet pilkot mieleisiks palasiksi ja eiku sekasin)

Kastike: kermaviiliä 1-2prk. , chili-tomaattikastiketta, mustapippuria, sinappia, hienonnettua ruohosipulia (nuo vaan sekasin ja maistamalla selviää tartteeko jotain lisätä)
Sitte vaan kastike salaatin sekaan ja jääkaappiin maustumaan....

...Sitte tuli mieleen vielä, et tortillathan olis ja helppoja ja hyviä tarjottavia :) (saattaa kyllä olla aikas sotkusta touhua) Mut siin pystyis melkein kaiken tekee etukätee... :p
Mie teen tota salaattia suurinpiirtein samoilla raaka-aineilla, mut tonnikalasta.Kastikkeena käytän ranskankermaa,suolaa,valkopippuria.Niin tai sitä creme bonjourin pippurisekoitusta..tulista mutta hyvää!! :p

Yhteistyössä