Illan ratoksi: Rohkeinta, tyhmintä, ilkeintä tms mitä olet sanonut tai tehnyt POMOLLESI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli vain mieleen tällainen keskustelunaihe, kun tänään minä, ujo ja arka ihminen, kävin suu vaahdossa lähes huutaen valittamaan pomolle eräästä kenkääni hiertävästä asiasta, puolisen tuntia ehdin pälpättää tauotta, kunnes pomoni sai suunsa auki ja sanoi "Jaa." Taisi mennä oikeasta korvasta sisään ja vasemmasta ulos :D Se oli rohkein asia mitä olen pomon edessä tehnyt.

Eli mitä te olette sanoneet/tehneet ja mitä siitä on seurannut?

Olin sijaistamassa eräässä terveyskeskuksessa, ja siellä oli henkilökunnan väliset suhteet ihan paskat. Kaikki kyräilivät toisiaan, laitoshuoltajat, lähärit, sh:t, lääkärit. Ja sit jokainen ammattiryhmä tappeli vielä keskenään. Lääkärit olivat ihan umpi-idiootteja ja jatkuvasti riidoissa keskenään.

Erään sijaistusjakson päätteeksi menin meidän kaikkien pomon luo, ja sanoin, että TEE HYVÄ IHMINEN NYT JOTAIN. Siellä oli ihan kamalaa olla töissä, kun koko ajan valitettiin ja kytättiin ja haukuttiin toisia. Siellä aloitettiinkin sitten jotain työssäjaksamisjuttuja ja palavereja pitää, sen enempää en siitä paikasta ole kuullut.

"Jos olisin huonotapainen, haistattelisin sulla melekosen isot paskat. Koska en ole, olen jälleen kerran hiljaa ja yritään taas ymmärtää tämänkin vääryyden."

"Älä ikinä enää tule tänne mekkaloimaan ja suutas soittamaan."
"Kohtelet sijaisia törkeän huonosti ja minun on älyttömän vaikea arvostaa ihmistä, joka ei arvosta minua ollenkaan."

Tää pomo lähti. Oli kyllä ihan kauhea tapaus.

"olet ilmeisesti ollut vanhana piikana niin pitkään, että olet joutunut kasvattamaan itsellesi k*rvän otsaan" taisi olla mitä viimeisenä päivänä totesin. henkilön toiminta oli oikeasti niin hävytöntä ja uskomatonta ettei rajaa. itketti harjoittelijoitamme, teetätti mielivaltaisia tehtäviä jne. läheisessä alan ammattioppilaitoksessa varoiteltiin meille tulemisesta.

Mä olen siitä kummallinen ihminen ja työntekijä, etten osaa pitää esimiestä mitenkään erityisen kunnioitusta/arvostusta ansaitsevana henkilönä. Kunnioita toki esimiestäni, mutta niin kunnioitan kaikia muitakin työtovereita. Aina on epäkohdista pystynyt esimiesten kanssa keskustelemaan ja yleensä ollaan aiheista päästy johonkin yhteisymmärrykseen tai edes kompromissiin. Ei ole tarvinnut loukata eikä ilkeillä - eikä esimiehet ole niin tehneet myöskään minulle. Työkokemusta on aina hotellin kerroshoitajan hommasta oman alani asiantuntija tehtäviin asti.

Olin hotellin siivoojana kesätöissä. Yksi vuoropäällikkö oli todella perseestä, mm. aamulla käytävällä ohittaessa sanoin "huomenta" - tämä nosti nokan pystyyn ja purjehti ohi sanomatta mitään.
Eräänä päivänä sama nainen oli ollut erityisen vittumainen, en muista enää miten, mutta jotain todellista vääryyttä olin kokenut. Olin varastolla hakemassa tavaroita, kun huomasin että tää vuoropäällikkö oli menossa kahville (jotain mihin meillä muilla ei ollut koskaan aikaa, varsinkaan tän naisen mielestä). Silloin hänen puhelimensa soi, ja lähti käymään jossain, pöydälle jäi kahvikuppi ja Iltalehti.
Kävin varastamassa sen Iltalehden ja vein laukkuuni. Siitäs sai. Suolaa en uskaltanut kahviin laittaa.

Yhteistyössä