Illalla lämpöä- Hoitoon silti!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Milla

Vieras
Hellurei äipät!

Mittailin tuossa töistä tullessa nuhaselta ja yskäseltä tytöltä kuumetta ja mittari näytti lämpöä 37,5... Ihan pirteä tapaus on siitä huolimatta.

Ilmottelin töihin ja pomo oli sitä mieltä että lapsi tulis viedä hoitoon. No musta ei tosiaan oo kyllä päiväkotikuntonen! (vaikka ei kovin kipeeltä tosin vaikutakkaan) Enkä halua että tartuttaa siellä muita.. parempi ois kun ei niitä puolikuntosia lapsia kukaan veis hoitoon, ni tauditkin vähenis..

Mutta siis: Jäisitkö kotiin vai oonko mä taas liian varovainen ja ylireagoin?Itse siis en aio typyä hoitoon viedä, vaikka pomo sitä "vaatiikin"

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Lapsi jää kotiin, ja sinä ilmoitat jatkossa pomolle vaan sen että lapsi on sairaana ja et tule töihin. Taudin nimi saatikka lapsen ruumiinlämpö ei pomolle kuulu.

:attn:

Ensinnäkin pkssa on lämpöilyn raja tuo 37.5, jolloin vanhemmat soitetaan hakemaan lapsi kotiin. Eli et todellakaan vie. Sun pomo ei todellakaan voi tollasta vaatia. Haet huomenna saikkua ja pomos saa vaan niellä sen.

Ihan mielenkiinnosta, millä alalla työskentelet, kun pomosi on noin...jyrkkä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Lapsi jää kotiin, ja sinä ilmoitat jatkossa pomolle vaan sen että lapsi on sairaana ja et tule töihin. Taudin nimi saatikka lapsen ruumiinlämpö ei pomolle kuulu.

Jeps, toi on ihan totta tietysti. Hankalaa vaan kun pomon kanssa on aina ollut avoimet "kaverivälit". Tulee juteltua asioita muutenkin.

Ehkä pitää kuitenkin ottaa vähän asialinjaa tämmösten asioiden suhteen, kun näkemykset pomon kanssa selkeesti eroaa toisistaan

Jos saat olla pois ilman lääkärintodistusta niin sun ei tarvi ilmoittaa ku et lapsi on kipee ja jäät pois.
Meillä kuopus sairastu ykään viime yönä ja tänään mies oli pois. Mä vaan ilmoitin tänään et jään huomennna kipeen lapsen kaa himaan.

Mulla on kans ihan hyvät välit pomon kanssa ja tulee puhuttua paljon omiakin asioita mutta lasten sairastamisen suhteen olen ollut varovainen, sanon aina, että on kuumeessa tai vatsataudissa ja muutaman kerran olen oikein räkäisen lapsenkin kanssa ollut kotona, kun lapsella on ollut "kuumetta". Meillä saa olla siis omalla ilmoituksella 3 päivää eli ei onneksi tarvitse jokaisesta yskäsystä lääkäriin viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Ensinnäkin pkssa on lämpöilyn raja tuo 37.5, jolloin vanhemmat soitetaan hakemaan lapsi kotiin. Eli et todellakaan vie. Sun pomo ei todellakaan voi tollasta vaatia. Haet huomenna saikkua ja pomos saa vaan niellä sen.

Ihan mielenkiinnosta, millä alalla työskentelet, kun pomosi on noin...jyrkkä?

no mun työ on kyllä sellaista että hommat/projektit seisoo jos en oo niitä tekemässä.. et sikäli ymmärrän että esimiestä välillä kiristää. Alaa en halua täällä eritellä, etten jää kiinni ;)

Mutta juu, on käyny mielessä jos vaihtaisi hommiin joissa olisi joku tuuraamassa sairaustapauksissa.. vähentäisi omaakin stressiä huomattavasti.

Mä pidin pojan pois hoidosta, kun sillä oli lämpöä yhtenä aamuna 37,3 kainalosta mitattuna (ei nuhaa tai muuta) , niin päiväkodissa sanoivat, että olisit tuonut vaan hoitoon. He olivat sitä mieltä, että tuo on lapsella ihan normaalia lämmönvaihtelua. Mä taas ajattelin, että oli aamulämmöksi korkea, mutta päivällä ei kyllä sitten enää kertaakaan noussut yli 37.

Lääkärissä kerran käytin lasta, kun sillä oli ollut jo 5 päivää lämpöä 37.5-37.8, niin lääkäri sanoi, että lapsi on kuumeessa vasta, kun lämpö huitelee yli 38.

Itse olen kyllä sairaanhoitajana sitä mieltä, että jos lapsella vähänkään lämpöä, niin varulta pitää olla hoidosta pois. Jokin syyhän siihen aina on, että äiti sen lämmön mittaa...

Mä tekisin jatkossa niin että kun lapsi on sairas, niin pomon versiossa kuumetta olisi aina se 38. ;) Eli vähän liioittelisin oireita jos on pakko jotain sanoa, ja on nihkeä antamaan hoitovapaata (vaikka pakkohan se on).

Alkuperäinen kirjoittaja Lutukka:
Mä pidin pojan pois hoidosta, kun sillä oli lämpöä yhtenä aamuna 37,3 kainalosta mitattuna (ei nuhaa tai muuta) , niin päiväkodissa sanoivat, että olisit tuonut vaan hoitoon. He olivat sitä mieltä, että tuo on lapsella ihan normaalia lämmönvaihtelua. Mä taas ajattelin, että oli aamulämmöksi korkea, mutta päivällä ei kyllä sitten enää kertaakaan noussut yli 37.

Lääkärissä kerran käytin lasta, kun sillä oli ollut jo 5 päivää lämpöä 37.5-37.8, niin lääkäri sanoi, että lapsi on kuumeessa vasta, kun lämpö huitelee yli 38.

Itse olen kyllä sairaanhoitajana sitä mieltä, että jos lapsella vähänkään lämpöä, niin varulta pitää olla hoidosta pois. Jokin syyhän siihen aina on, että äiti sen lämmön mittaa...

Riippuu niin lapsesta tuokin... esikoisella 37,3 on ihan normilämpö, kuopuksella on jo vahvasti lämmön puolella. Ikinä ei hänellä ole terveenä lämpö yli 37, yleensä jotain 36,3.

Yhteistyössä